Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er jeg for fed???
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 22:50

Hejsa

Sidder lige og tænker lidt på et problem. Jeg nok igen kommer ud for...og om der måske er en løsning, som jeg ikke har tænkt på

Jeg har det problem at enten er jeg for tung i røven eller også er hesten udstyrret med et dårligt sadelleje..

Jeg har nemlig det problem at når jeg skal op i sadlen, så glider den rundt/ned i den sidde jeg stiger op i.. ...og synes altså at det er enormt synd for hesten at jeg hopper op og retter sadlen til med et modtryk i den anden stigrem...av-av i hendes skind...eller hvad???...

Gjorden bliver strammet til...

Kan man bruge et specielt underlag eller skal jeg bare blive ved med at bruge "tante skamlen"...

Mvh Gitte

som gerne vil have at det skal se fikst ud og være behageligt for hesten...

:-P Fræk, dejlig og elsket = Dano-gaardens Ice Cube :-P

Bomløs sadel KØBES!!

0
0
Svar på denne tråd

Skamlen...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 23:18
Bliv ved med skamlen, det er det bedste for både sadel og hest uanset om sadlen glider eller ej. Blev også anbefalet af Albert Vorn, eller hvad han nu hedder ham, der havde Lando, så det er der ingen skam i, selvom man fra uvidende må høre latterlige kommentarer, som "hva' kan du ikke selv komme op?" osv
0
0
Svar på denne tråd

det er også
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 23:23
Vi bruger det konsekvent hos os, et bord bænk sæt. Min hest som altid var urolig ved opstigning er glad for løsningen. En anden ting, det skåner også rytteren knæ og man er fri for at venstre stigrem bliver strukket.

Barfodskursus og foredrag med Dan Guerrera den 5-8 oktober i Hillerød tjek på www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

jaaa..
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 23:48

Tænkte det nok...

Bare lidt træls, når alle de små piger hopper op, let og elegant...

Og jeg så tramper hen til bænke sættet og lokker hesten med derhen...

Men vi bliver gladeligt ved med det og til sommer må de siddende tilskuere bare flytte sig igen...

Mvh Gitte

Bomløs sadel KØBES!!

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 08:12
Jeg har så også stået et sted, hvor der blev set skævt til en, hvis man IKKE brugte en skammel ved opsidning. Der var placeret små stubbe udenfor stalden, ved den udendørs bane og i ridehuset.
0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 08:20

Nu kan det godt være at jeg spørger lidt dumt... men hvordan udføres opsidningen korrekt ved hjælp af en skammel??

Stiller man sig op på skamlen og "hopper" over i sadlen, uden at træde ned i bøjlerne?

Eller

Stille man sig op på skamlen og træder ud i bøjlerne??

- Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Haha...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 10:00

er selv lidt tung i måsen og bruger gerne et eller andet opstigningsremedie.

mest for hestens skyld, det er da synd at den skal blive helt vind og skæv fordi jeg skal stå der og hive mig op når det kan klares let og elegant på en nem måde.

når jeg stiger op uden resulterer det i at sadlen rykker sig et par cm, og så kan man jo træde ned i den anden bøjle bagefter, men hvordan er det så lige at hårene ligger under sadlen bagefter ? dette tror jeg gælder uanset om man vejer 40 eller 70 kg, og om salden flytter sig 4 cm eller en ½ !

nu rider jeg så heller ikke med overdrevet stram gjord, og slet ikke fra start af da hesten så brokker sig en del.

hilsen sjanna - der syntes der skulle stå stubbe alle steder :-)

0
0
Svar på denne tråd

opstigning
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 10:01

Hej..

Jeg døjer med piskesmæld.. så er ikk så smidig (og er iøvrigt også ret tung)

Vi trækker hesten hen til noget jeg ken stå på.. hvorfra jeg sætter mig op på hesten .. stillle og roligt.. fanger stigbøjler med støvlerne.. (og ballancen) og fremad det går..

Knus Ulla Nielsen

se vores hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/p...densevej80

Nu også Forhandler af REGULATOR COMPLETE hestefoder... På fyn!!

0
0
Svar på denne tråd

tanteskammel
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 10:07

Kunne slet ikke undvære min tanteskammel... jeg er både stiv og kortbenet, så jeg kan overhovedet ikke nå op til stigbøjlerne...

Halleluja, for mors tanteskammel...

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Hos os er der...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 12:25

En tante-skammel i ridehuset, og div. meget store pyntesten omkring stalden - så jeg svinger mig heller ikke op nede fra jorden af, andet end hvis jeg er et sted uden sådanne sten, træstubbe o.l.

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 23:19

Jeg kan da se at jeg ikke er alene i verdenen med dette problem...

Det er jeg da på en måde glad for atvide..

Tak for jeres fortællinger og jeg må bare se ud som om det er det eeeneste rigtige at gøre, næste gang jeg hopper på hesten..

Forsat go dag..

Mvh Gitte

Bomløs sadel KØBES!!

0
0
Svar på denne tråd

Tantaskammel
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 00:02

Er simpelhent guds gave til mennesket..

Jeg forstår slet ikke, at jeg for bare 6år siden, sprang lige så let og elegant op på dyret på 172cm (skal siges jeg selv kun er 158cm)..

Idag når jeg skal op på fjordbollen på 138cm,ja så skal tanteskammlen frem,ellers kommer jeg aldrig op..

0
0
Svar på denne tråd

Tanteskammel
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 00:34

Jeg bruger altid enten en stol eller en bigballe at stå op fra! Det er mest behageligt for hesten og mig selv.

Med venlig hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

"tante skamlen"...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 06:44

Brug "tante skamlen"... både for hest, sadel og din egen skyld.

hilsen JOan

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider