Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gaffelbånds-skade
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 00:48

Hej alle sammen... jeg er ejer af en 5 års dv vallak på ca 176-178, med super spring afstamning.. jeg har haft ham i 2 år men har kun reddet ham i alt ca 30gange. til a starte med troede vi det var vokseværk og han blev dog også en ca 4-6 cm højere, men nu er det i hvert fald skade på hans gaffelbånd der er problemet...

Har du eller kender du nogen der har gode erfaringer med en evt. forskellige former for behandling??

Lige et bill. a drengen...

Team Luxus

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 07:23
Hej hvad har dyrlægen sagt. ellers plejer man at sige hesten skal have boks ro i ca 2 måneder og den 3 måned må den trækkes rundt.Samtidig kan den få en speciel sko lagt på så den aflaster merer. En gaffelbåndsskade tager ca 3 måneder. Efter de tre måneder kan du så gå igang med genoptræning.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

18 hk mini læsser sælges.Kan ses på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 09:01

Min hest har haft en gaffelbåndsskade, men da han samtidigt voksede endte han med at stå halt i næsten 3 år.

Han voksede ca. 7 cm fra han var 5-8, mens skaden stod på. Han var stort set halt hele tiden.

Han startede med 3 måneder i boks - uden nogen form for udgang.

Derefter 2 måneder hvor han måtte trækkes med 2X15 min pr. dag.

Da han stadigvæk ikke var rengående sagde dyrlægerne: Enten smid den på fold i MEGET lang tid eller kap hovedet af den...

Så han kom på fold og da han så havde gået der i 2 år som selskabshest begyndte hans vækst at standse og han blev langsomt bedre i benet. et halvt år senere satte jeg ham igang igen.

Nu har han været igang i 3 år uden problemer.

Jeg fik at vide at hvis den kunne gå uden sko er det det bedste - for de skal helst stå lavt i dragterne for at aflaste gaffelbåndet.

Jeg ville have svømmet med min, men fik af vide af dyrlægen at det ville være godt for dens ben, men dårligt for dens ryg.

Skriv endeligt igen hvis du har nogen spørgsmål...

Mvh.

Dorte

Gård søges i nærheden af Ødum, mindst 2 Ha.

0
0
Svar på denne tråd

Svar til jer og andre
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 14:51

Helle: min dyrlæge sagde bare at han skulle have ro, og skulle beskåres groft op ved dragterne... Han har buk hov på det ben også nemlig... men det bliver ikke bedre sys jeg..

Den 6 tager jeg til sverige med ham, vi tager op til nogle dyrlæger der skulle have rigtig godt tjek på sådan noget.. så må vi se hvad de siger til det...

Sille77: hvorfor var det ik godt for dens ryg??? det plejer det da at være!!!

Nogen der har erfaringer med andre former for behandlinger fx med elektroder, laser, igler evt. andet???

Team Luxus

0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 16:56

Jeg fik at vide det er fordi heste "svajer" nedad med ryggen når de svømmer og det belaster MEGET.

Mvh.

Dorte

Gård søges i nærheden af Ødum, mindst 2 Ha.

0
0
Svar på denne tråd

gaffelbånd
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 09:06

Hej...

Øv øv, gaffelbåndsskade er surt, min står med samme skade lige nu. Han var hos Falk Rønne for snart 3 uger siden og skal stå i 3 måneder, med kontrol om 2 mdr. Jeg skal skridte ham et par gange om ugen ½-1 time. Falk Rønne sagde, at der ikke var anden behandling end ro og tålmodighed...! Så det prøver vi at have, men udover det, vil jeg forsøge mig med msm og har givet ham staldbandager på. Jeg synes jeg kan læse mig til mange steder, at varme til skaden skal være godt.

Han må godt gå på fold, men den skal være jævn og ikke mudret ( nemt på denne årstid ikk ?) Men jeg har sat ham på lille fold sammen med en anden rolig hest, og der går det helt fint.

Jeg håber meget han kommer sig helt, man kan da heldigvis glæde sig over alle de erfaringer man har kunne læse om herinde, som har gået i den positive retning.

God bedring til din hest også

Kh Charlotte Bursche

www.mindnsoul.dk

clairvoyance

0
0
Svar på denne tråd

mange takker smiler
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 20:20

Charlotte: mange tak håber også at det snart er overstået..

drømmer lidt om at når vi tager til sverige siger de noget i retning a at han lige skal ha en enkelt sprøjte og så vil der gå et par dage og så er han så god som ny og jeg kan forvente at kunne springe la om et lille års tid... smiler

i lige måde med din smiler

Man har vel lov a drømme ikk?? hæh...

Team Luxus

0
0
Svar på denne tråd

gaffelbånd
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 08:02

...jo, lad os håbe det, mirakler er før sket!

Jeg overvejer iøvrigt også at købe nogle back on track bandageunderlag, så han får både udefra og indefra på fuld skrue!

Held og lykke med turen til Sverige, skriv gerne hvis svenskerne har noget smart i ærmet

Kh Charlotte Bursche

www.mindnsoul.dk

clairvoyance

0
0
Svar på denne tråd

hæhæ jojo da
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 22:52

Clairvoyanten:

det skal jeg nok smiler

jeg er egentlig lidt forbløffet over der ikke er flere der har prøvet forskellige metoder...

Team Luxus

0
0
Svar på denne tråd

gaffelbåndsskade
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 23:38

Min hest har stået med en gaffelbåndsskade siden marts... Han fik det først bedre, da jeg, efter at have fået ham undersøgt hos dyrlæge Højholt-Hansen v. Sommersted, først smurte med "løgsuppe" og siden supplerede op med laser-behandlinger på dyrehospitalet... Hans skade sad helt oppe ved haseleddet, men efter en uge hos dyrlægen var han allerede haltfri. (gik fra 3 graders halhed til rengående...)

Og nu er vi i fuld gang med genoptræningen.

Så jo, der er andre, der har prøvet forskellige metoder.

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd

det var rigtig godt at høre
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 23:37
Dorthe75: det er jeg rigtig glad for at høre ... og mange gange held og lykke smiler... kender godt det der løgsuppe... brugte det til en pibhas uden held.. men det var da et forsøg værd... ikke at hesten er halt pga den der pibhas men det trækker jo ikke lige frem prisen op.. øv bøv

Team Luxus

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider