Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erfaring med msm?
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:00

Hej...

Min hest har desværre fået en gaffelbåndsskade i forbenet, og jeg vil høre om nogen har haft gode erfaringer med msm?

KH Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 11:05

MSM virker anti-inflamatorisk og virker desuden smertestillende, når hesten har fået det i en længere periode. Til akutte skader har jeg haft god erfaring med at bruge meget store doser til at starte med (40-50 gr om dagen), som senere hen nedtrappes.

Der er meget forskellige kvaliteter af MSM på markedet - bl.a. en billig kvalitet fra Asien som ikke er så god/ren. Så sørg for at få en meget god kvalitet helst fremstillet til mennesker.

Jeg påregner at købe en stor portion hjem fra udlandet af MSM produceret til mennesker. Er du interesseret kan du godt købe noget af mig.

0
0
Svar på denne tråd

Bruger
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 11:29

det også til min, da hun har svært ved at rense affaldstofferne ud i benene og derfor hæver hun lidt omkring senerne på forbenene.

Efter jeg er påbegyndt MSM er hun ikke nær så hævet.

Skal siges jeg også har døjet med seneskade, hvor det virkede efter hensigten, man må bare ikke tro at det kurrere en skade så man undgår den lange og rolige genoptræning.

Heidi: Jeg kunne da nok godt være interesseret i at købe noget, hvis du vil sælge noget til mig? - du kan lige skrive en besked til mig mht. om du vil, en pris osv.

Hilsen

Lina

0
0
Svar på denne tråd

Øv Øv Øv...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 14:41

Det er da ikke så fedt...

Da Cadeau fik det, fandt Lars noget som hedder Acell. Det er noget væske, som de får sprøjtet ind i benet, som gør at det heler hurtigere og bedre uden alt for meget arvæv.

Det virkede rigtig godt på Cadeau og nu kan man næsten ikke se at han hat haft sådan en skade. Men han fik også godt med tid til at komme sig.

Men det er ikke til alle typer skader, så prøv at snakke med din dyrlæge.

Ellers håber jeg at i har det godt?

Hilsen Carina

Hesten skal være din medspiller, ikke din modspiller. Sørg for at din hest går glad på arbejd

0
0
Svar på denne tråd

MSM er godt til mange ting,
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 00:08
- men kan ikke altid bruges alene. Til tider kan det understøtte en anden behandling.

Ellers kan MSM til rimlige penge og af god www.hestens-helse.dk
Kirsten er meget hjælpsom med gode råd.

Samt ligeledes en god kvalitet hos Brogaarden, tlf. 39 65 18 80. Eller deres hesterådgivning på tlf. 45 76 58 70, hvor man også får en god rådgivning.

For 7 år siden testede jeg MSM for dette firma, i samarbejde med et forsikringsselskab samt hestehospital. Dog pga en anden lidelse, men det er et godt produkt til mange ting. Men som tidligere nævnt, ikke altid alene.

mvh
LGI

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 10:17

Tak for jeres svar, det er jo lidt rart at høre lidt om andres erfaringer, før man kaster sig ud i de vist nok lidt dyre køb af msm...

Det lyder da lidt interessant Heidi, og vil da gerne høre lidt mere om pris osv... og hvornår du venter det hjem? Jeg vil jo gerne begynde meget snart

Tak Karina, ud over hans gaffelbåndsskade, har vi det fint. Han er i strålende humør og strutter jo nærmest af energi og frækhed Igår da jeg trak ham ind fra fold og satte ham ind i boksen, bøjede jeg mig lige ned og rettede noget ved min sko... han ku jo så ikke lige se sin mor i det sekund og lavde et bukkespring og et hvin og stillede sig så helt op i tremmerne for at få øje på mig igen, ha ha... han er altså en sjov hest, det store skrummel

Hvor længe stod Cadeau? Og hvor slem var hans skade?

Lars var jo faktisk ude og se på Chris for længe siden, men jeg fik bare at vide han var øm i dragterne dengang... jeg er helt sikker på, at det allerede da var gaffelbåndet. Jeg havde ham inde hos Falk Rønne, som straks konstaterede det ved termografi og scanning. Han skal stå i 3 måneder, udover de 3 han havde stået i forvejen, derefter genoptræning i 2 måneder. OM 2 mdr skal vi til kontrol, så håber jeg så meget, at alt ser fint ud! Ellers giver jeg ham hellere en ekstra måned.

KH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

MSM til skader
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 15:51

Jeg vil mene, at du med fordel kan benytte MSM.

Jeg har selv gode erfaringer med glucosamin og MSM til heste, som har ledproblemer.

MSM skulle især have antiinflammatorisk og smertestillende virkning, men giver også hesten ekstra svovl, som er meget vigtig for pels, skelet og brusk mv.

Jeg har siden skiftet rent MSM ud med Solanum Flex, som foruden MSM indeholder andre stoffer. Dette giver jeg stadig sammen med glucosamin.

Nogle gange om året får hesten en kur med yderligere Solanum Mobility Vet. og Solanum No Pain (Devils Claw). Sidstnævnte vil jeg også anbefale dig at overveje.

Du kan se Solanum-produkterne og MSM på www.solanum.dk

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 18:27

Cadeau fik det konstateret i April. I starten af Maj fik han sprøjtet Acell ind i benet.

Han skulle så stå til midten af August.

Derefter langsom genoptræning i 2 måneder.

Så ialt 6 måneder, men han fik også ekstra god tid til at komme sig. da han jo kun var 4 år og vi havde ikke travlt.

Han skade var en mild en, men igen, så fik han god tid til at komme sig.

Jeg håber snart frække Chris kommer sig. Nu var i jo lige kommet sig godt igang.

Hilsen Carina

Hesten skal være din medspiller, ikke din modspiller. Sørg for at din hest går glad på arbejd

0
0
Svar på denne tråd

Karina..
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 09:24

Godt han kom sig så fint, han er en superdejlig hest ham Cadeau

Mht tid, bliver det samme antal måneder Chris skal stå, og er Falk Rønne det mindste i tvivl om at det hele ser godt ud, får han en måned mere. Han er jo også kun 7 år, så han er jo heldigvis ret ung.

Ja, det er rigtigt ærgeligt, det gik lige så godt! Vi har netop haft kursus med Dorte Johansen igen, på det nye sted vi nu står opstaldet i Roskilde, men denne gang måtte jeg jo desværre stå på sidelinien

Knus fra Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider