Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klippe.. NU???!!!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 22:17

Hmm.. Nu sidder jeg nok her som så mange andre, hvornår skal jeg klippe min hest?

Normalt pljer vi at gå igang på denne tid af året, men synes nu alligevel at det er lige lovligt tidligt, men min hest sveder som jeg ved ikke hvad og er simpelthen så bange for at hun bliver syg..:(

Så spørgsmålet er: Er der nogle der har klippet heste, hvis ja, hvilket dækken står de så med nu?

Knus fra Pernille, Lady Love, og Polish Princess

Stævne arrangør for ØRK:

Dressurstævne for pony/hest (klub) d. 30/9-1/10

Springstævne for pony (distrikt) november

www.oresundskystens-rideklub.dk

0
0
Svar på denne tråd

en i stalden
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 22:19
En i stalden hvor jeg har mine, klippede hende hest for knap 14 dage siden. Her i varmen har den blot haft et regn dækken på, og det havde den også i dag hvor det regnede. Hendes er er DV men for pels som en fjordbolle. Så den svedte helt vildt, det gør den faktisk stadigt, men altså ikke længere pga pels.
0
0
Svar på denne tråd

vi har nu
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 22:20

Ja vi har klippet 2 ponyer allerede nu,men kun i jagtfrisure,og derfor behøver de ikke at gå med dækken.

Det er begge ponyer , der lægger meget tyk pels og som står og sveder både i stalden og under ridning.

Mvh Graven

Hestepasser søges til dejlig Welsh cob vallak på 146 cm og 3½ år og til Welsh cob hoppe på 9 år og 147 cm

0
0
Svar på denne tråd

når man klipper
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 07:52
når man klipper en jagt klipning er det så ikke nødvendigt med dækken. i stald udenfor eller skridt tæppe?Og er det halsen og bringen der kun bliver klippet?

lev livet imens du har det i behold.for når sekundet er gået er det forsent.

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 09:30

Min er klippet.

I de her dage hvor det har været 25 grader har han ikke haft dækken på, heller ikke om aften, da der er varmt i vores stald.

Idag har han regndækken på. Han får først overgangsdækken på, når temperaturen falder til 10-12 grader.

Hilsen Carina

Hesten skal være din medspiller, ikke din modspiller. Sørg for at din hest går glad på arbejd

0
0
Svar på denne tråd

Mine...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 11:48

Konkurrence heste er klippet. De står med overgangs dækken, men de dage hvor der har været oppe omkring de 20 grader har de stået uden dækken om dagen. ;)

Nina Christophersen
2 Junior Springheste sælges (Se præs)

Gør livet til en fest, rid Spring hest
:D
Stald Egeskov Ridecenter(Klik her)

0
0
Svar på denne tråd

Vi har klippet de
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 11:54
ponyer og een hest der sveder i varmen og slet ikke kan holde ud at lave noget for varme...

Jeg klipper hele halsen, fra manken til det øverste af forbenene, hen om bringen og op til ørerne. Ikke dækken på endnu.

Det ser bedre ud end jagtklipningen som jeg synes er lidt kikset at se på.

Så når det bliver koldere, klippes de helt og får dækken på.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd

Min hest
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 12:15

Min hest blev klippet i søndags, da hun sætter vildt meget pels og er badet i sved efter at have redet. For det første var jeg bange for at hun skulle blive syg af det til sidst og for det andet starter jeg en del stævner med hende og så gør det jo ikke noget at hesten tager sig lidt godt ud

Den første nat hun var klippet, fik hun et tyndt overgangs-/regndækken på. Men de to sidste nætter plus igår hvor det var varmt, havde hun ikke dækken på hverken på fold eller i stalden.

Idag har hun så fået det på her inden fold pga. regnvejret. I nat regner jeg ikke med at hun skal dækken på, for der er ret varmt i stalden.

Hilsen Louise & Odessa.
-
Et team, der vil noget!

Hjemmeside om Odessa - tryk her!

0
0
Svar på denne tråd

Klippet de første fem heste.
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 15:39
Jeg har været ude at klippe de første heste og ponyer, der havde det særdeles varmt her i september og jeg er godt beskæftiget resten af ugen også.

Jeg mindedes dog, at jeg klippede den første allerede i starten af september sidste år.

Mht. dækkener, så afhænger det af klippetypen/mønstret. Hvis hesten beholder det meste af pelsen (eks. ved tæppe/jagtklip), så er et dækken ikke nødvendigt i langt de fleste tilfælde. De når at lægge en del vinterpels inden november igen.

www.hesteklip.dk er nu på banen!

Ledig tid på Amager nu på torsdag kl. 20!

Nissan Micra 1,4 Tekna 3d. sælges
Rigtig luksuspigebil med bla. lædersæder,
fuldautomatisk klimaanlæg og nøglefri betjening!

0
0
Svar på denne tråd

Behøves ikke!
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 14:30

Jeg har ALDIG klippet min pony! Jeg har simpelhen bare søret for at hun ikke satte vinterpels!

Det gælder bare om at give dem dækken på inden de begynder at sætte pels. Så undgår du det!:)

0
0
Svar på denne tråd

Tyk pels
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 15:13

Jeg har også luftet for min søster at hun måske skulle overveje at klippe den lille.

Mest i sjov, men faktisk kunne det gå hen og blive nødvendigt.

Han har sat en virkelig tyk pels allerede, og han sveder en del.

Han har aldrig været klippet før - men i år har han åbenbart været tidligt ude med pelsen

Fredenslyst Arabians - Dejligt hoppeføl til salg!

Sød rytter søges til velreden hest!

Fotografering tilbydes

www.boxeren.dk - Se min dejlige hund

Rebgrimer & arbejdstove laves på bestilling

0
0
Svar på denne tråd

Helene Tandrup
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 17:22
Ja, man kan godt undgå det.

Men personligt, så synes jeg det er synd, at lægge dækken på i slutningen af august, hvis man skal undgå vinterpelsen og med det medfølgende besvær med konstante dækkenskift. Jeg begræder de heste, der står på folden med regndækkener i +20 graders varme i sensommeren :-(

Jeg lægger dækken på, når det har været nødvendigt at klippe og ikke et sekund før. På den måde kan jeg udskyde "nylonhelvedet" i et par måneder hvert år. Felur har det trods alt bedst i egen pels, så har kan rulle sig og "groome" sammen med foldkammeraterne.

www.hesteklip.dk er nu på banen!

Søger heste til klipning i Roskilde nu på søndag!

Søger heste til klipning i Køge-området - dato ikke fastsat.

Nissan Micra 1,4 Tekna 3d. sælges
Rigtig luksuspigebil med
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider