|
|
| tager i selv lige revner |
|
|
ja jeg har selv en hovfil og en en beskærer tang, hvor jeg selv lige klipper revner og flager af, og filer efter så er hoven som ny, og man kan lige spare smeden lidt ektrs tid, jeg overvejer og jeg ska købe en beskærer kniv os, man kan jo spare en del penge ved og gøre det selv, ska siges jeg har lært en masse af en smed så ved godt hva jeg gør, ,men skærer i selv jeres eller tager i lige revner engang i mellem selv, eller hva gør i???
juhhuu hoppen er ifol, den heldige far er feinbrand..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej aldrig! |
|
|
Det tør jeg simpelthen ikke. Det bliver overladt til smeden. Måske kunne jeg godt, men det vil jeg ikke begynde på selv.
Hilsen Christina Smil, det varmer...
Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De lodrette revner |
| Forfatter:  |
S.B. |
| Dato:  |
26-09-2006 11:34 |
|
som tit kan opstå under tørkeperioder, dem filer vi selv - selvfølgelig efter instruktion fra vores smed. Hovkniven skal du nok overlade til fagmanden... S.B.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
Sussie |
26-09-2006 11:36 |
|
.. det gør jeg ikke. Det er min smeds arbejde. Og det gør han til ug. Så der blander jeg mig ikke.
MVH Sussie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja men ... |
|
|
jeg filer dem kun rundt langs hoven og så fjerner evt. revner og så fjerner jeg også det der evt. sidder løst og aligevel vil brække af. Jeg har fået filen af min smed og han har vist mig hvordan jeg skal gøre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flossede kanter og lodrette revner |
|
|
Flossede kanter og lodrette revner rasper jeg selv og i ny og næ bruger jeg en knibtang til at bide brækkede stykker af med før jeg rasper kanterne af hoven fine igen. Brug af kniv inden i hoven overlader jeg til smeden . Mine reperationer er kun kosmetiske for at hovene umiddelbart ser pænere ud. Hilsen Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej. Jeg filer også de kosmetiske og generende revner og flosser. Men hovkniven tør/vil jeg ikke bruge. Venligst Pernille
Du kan ikke kritisere folk for ikke at gøre deres arbejde ordentligt,- hvis de ikke har ressourcerne til det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej selvom |
|
|
min smed har vidst mig hvordan kniven skal bruges, ville jeg slet ik tør bruge den, med file og nippe knækket kanter af så hoven lige bliver fin igen, det regner jeg os med og og holde mig til...
juhhuu hoppen er ifol, den heldige far er feinbrand..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smed min. hver 8. uge |
LeneG |
26-09-2006 13:31 |
|
Der går max. 8 uger mellem smedens besøg i stalden, så jeg ordner intet selv.
Lene G Finder du en sten i din ene sko, så vær glad, det er én, og ikke to
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det overlader... |
Stephanie/Heidi |
26-09-2006 13:41 |
|
jeg helt og holden til fagmanden, nemlig smeden!! Har brugt den samme smed i mange år, er fuldt ud tilfreds med hvad han laver på mine heste. Har ellers lært, da jeg var i lære, hvordan man laver lettere beskæringer. Men vil aldrig praktisere det selv på en hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdjhaksdj |
Anna-s |
26-09-2006 15:15 |
|
Får jeg da opstaldningsstedets ejerinde til  Hun er i lære som smed..
Anna og Flicka - Et broget makkerpar ! Selv uden rytter vil en hest altid være en hest. Men en rytter uden en hest vil altid kun være et menneske. Stanislaw Jerzy Lec
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan ske.. |
|
|
at der komme en lille revne i tørre perioder, dem klare jeg selv med filen.. Men ellers får min smed til at lave det hele..
Krone og bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Midtjylland Frieserhopper sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En smule |
|
|
Hvis behovet opstår runder jeg selv lige kanten af så hovene ikke flosser (han går med sko - men har lige haft en trådt af) Filer ikke på en ny-beskåret hov - men på en hov der alligevel skal beskæres generer det mig ikke at runde af hvor smeden alligevel skærer væk bagefter. Har ved arbejde hos en dyrlæge brugt en hovkniv lidt - hoven skal være fuldstændig ren før røntgen - men ville ikke bruge den derhjemme - det eneste jeg kunne finde på at skære af ville være kosmetisk alligevel - og det kan jeg godt vente på at smeden kommer og gør hvis behovet skulle opstå.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
zummer_babe |
26-09-2006 18:54 |
|
Min søster gjorde .. Men jeg tør ikk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gør jeg ikke |
Lilar |
27-09-2006 00:59 |
|
Jeg lader smeden om at ordne Diablos hove. Men jeg overvejer at anskaffe mig en hovfil, så jeg lige kan file kanterne lidt, hvis de flosser meget - det har hans hove nemlig tendens til. Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben. *** Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|