Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

erfaringer med brud på griffelben
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 19:26

jeg søger nogen der har erfaringer med brud på griffelbennet.

hvor hvor stort var brudet, var det gået i flere stykker.

blev hesten opereret, kom den sig. og hvor hurtigt?

kan den bruges fulgt ud idag?

er i ikke rigtigt søde at skrive alle gode samt dårlige erfaringer

i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd

Griffelben
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 20:18
Hej Madsen

Jeg har ikke selv haft en hest med et brud på griffelbenet, men har haft kendskab til et par heste, som har været turen igennem.
Jeg kan ikke sige så meget om selve brudene, men de har begge efterfølgende været oppe og gå middelsvær dressur.

På rideklubben har en af skolehestene(pony) været turen igennem for nylig og skal igang igen, når den er trænet op.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

0
0
Svar på denne tråd

Kender en pony...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 20:21
Jeg kender en pony, der for mange år siden blev sparket på folden og fik et hævet ben. Halt var den egentlig ikke (men også svært at se på den, da den fra naturens side ikke ligefrem er stort gående). Ejeren nåede da også at være til stævne på den, før de fandt ud af, at det var brækket. Tror kun der var ét brud, men det var vist i sidste øjeblik, den blev opereret, da stumpen, der var knækket af havde sat sig uheldigt i/ved en blodåre. Så vidt jeg husker var ponyen hurtigt igang igen og har ikke haft problemer med det efterfølgende og har siden gået mange stævner primært i springning.
0
0
Svar på denne tråd

gfgdsgsd
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 21:52

puha håber ogå min bliver ok, hvis alt går efter planen skal hun opereres i morgen, der var flere brud stykker.

men da jeg jo er military rytter, er mine bekymringer store for hendes holdbarhed senere hend.

i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd

Brækker griffelben.
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 14:05

Min kære tøz, har haft brækket griffelbenet, for ca 2 år siden, da hun var unghest, jeg havde intet opdaget, hun havde godt nok haft et sår, men det havde hun et par stykker af, da hun er noget af en ballademager! Men hun var hverken halt, hævet eller andet. Dyrlægen opdagede at hun ikke var 100% rentgående, da han skulle undersøge hende til forsikringen. Han ville gerne have hende til røgten, og som sagt som gjort, og det viste sig så, at hun havde brækket griffelbenet. Mener hun havde boksro i ca en måned, plus måtte gå på sygefold nogle måneder også, men hun var heldig, den stump der var brækket af, vandrede heldigvis ikke rundt i kroppen på hende!

Idag er hun helt frisk, og fuld af løjer, og kan løfte benene meget højt og flot, og spurte afsted, bestemt ingen men af, at hun har haft brækket griffelbenet.

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

griffelben
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 18:32

Hej

jeg har haft en pony der blev opereret for et griffelben i bagbenet, det var brækket 3 steder.

Selve operationen og forløbet bagefter var uden komplikationer og vi begyndte at ride uden problemer.

Desværre blev den så skadet på forbenet og kom sig aldrig helt af den skade.

Du kan læse lidt mere om griffelben her:

www.netdyredoktor.dk/sw6650.asp

mvh

Anne

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 19:31
en hoppe hvis griffelben mangler det skete for ca. 2 år siden nu.. Hun er ikke 100% rent gående, eller dvs. i perioder er hun.. Og hun bliver redet i Western - hun er gammel dressur/spring hest..

Jeg trives godt med det efterhånden og er ikke så pyllert med det mere som jeg engang var, og jeg er en "butlivet" rytter...

Jillow

Søger en rolig/stabil/
hest på
165 -170 i stg.
Gerne den lidt "tunge" type
alder: 10-16 år
skal kunne rides
af en nybegynder

Har du kigget på dit indre jeg idag??
www.vildhesten.dk
eller
www.strigler.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider