Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

forbenet dragt brusk
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 15:03
er der nogen der kender til dette???bliver hesten haltfri ved at få ringsko på?hvordan ser fremtiden ud for en hest med dette??vil det altid komme tilbage??evt nogen der har en hest der har det??kan hesten opereres for dette???skal man gå langt uden om sådan en hest??mvh.helle
0
0
Svar på denne tråd

Min skimmel
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 17:10

Min skimmel har forbenet dragtbrusk i den ene forhov, pga den er meget skæv og snæver grundet manglende smed og en skade i knæet, der har gjort hende endnu mere indfodet, end hun var i forvejen. Hun fik ringsko og såler og riller i hoven og blev haltfri, men der gik laaang tid, og jeg havde faktisk opgivet hende. Hun var så gående nogle år med perioder, hvor hun ømmede sig, men fik så en kraftig forvridning i koden, da de blev lukket på græs om foråret og kom sig aldrig rigtig over det. Hun er så typen, der ikke er pylret, og jeg tror, hun skal have rimelig ondt, før hun halter. Og hun løber gerne på tre ben og også gerne forrest, så det er temperamentet, der holder hende oppe. Hun er forlængst pensioneret og humper i perioder, men er i godt humør.

Og nej det kan ikke opereres væk og kommer heller ikke "tilbage", da det aldrig går væk. Det er nogle støddæmpende bruskplader, der bliver til ben, og det kan jo ikke blive til brusk igen. Hvis hesten hesten allerede er/har været halt af det, ville jeg holde mig langt væk. Hvis det "bare" er opdaget i forbindelse med en rutinemæssig handelsundersøgelse, så måske. Men det er et sats. Det vil nok give problemer på et tidspunkt. Skiftede smed på et tidspunkt, og han foretrak Öllöv gummisko til forbenet dragtbrusk fremfor ringsko og såler. Har også hørt, at nogle barfodssmede ikke mener, det har betydning.

0
0
Svar på denne tråd

min araber
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 17:59

har det, og for at han ikke skal blive halt når jeg rider har han sko på med støtte på begge sider, og ikke fortåen ( tror jeg nok det hedder ) , men kun på forhovene.

Mange tanker

og hilsner

til alle jer her på heste-nettet.

Medmenneskelighed gør en forskel.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider