|
|
| Lammeskinds underlag. |
|
|
Hej
Det kan godt være jeg spørger lidt dumt nu, men hvorfor er det lige man bruger et lammeskind under sadlen? Er det ikke nok med et alm underlag?
- Karina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo det er |
|
|
nok med et almindeligt underlag. Nogle mener at det er mere behagelig for hesten hvis der er et lammeskind under sadlen. Jeg har hørt lammeskindet blive anbefalet ved ømme rygge, om det virker ved jeg ikke. Under alle omstændigheder er det vigtigste at sadlen passer hesten. Personligt synes jeg sadlen bliver løftet unødvendigt væk fra hestens ryg. Man kommer ligesom til at sidde meget højt over hesten.
Hilsen Bettina 
Se billeder af Pirello i min præsenstation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lammeskind under sadlen |
| Forfatter:  |
Sandra G. |
| Dato:  |
01-11-2003 17:18 |
|
Jeg bruger et lammeskindsunderlag under min sadel, for at beskytte ryggen på min unghest. Det virker støddæmpende og fordeler trykket over et større område.
Jeg valgte at købe det pga. at min hest er meget blød i ryggen af natur.
Et lammeskindsunderlag kan IKKE hjælpe til at korrigere, hvis sadlen ikke ligger korrekt. Har man en sadel der glider frem, vil den også glide frem, når man rider med et lammeskindsunderlag.
Sandra!
*** I only see one Star*** *** on the sky at night*** *** Fenja- en helt unik Haflinger***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet