Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Rytters vægt!
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 17:31

Hej

Vi overvejer at anskaffe en Haflinger til vores datter. Vi er i tvivl om hvorvidt voksne også kan ride den? Hvor meget må en rytter højest veje? Her tænker jeg på hyggeture rundt i folden og på stranden.

På forhånd tak for hjælpen!

0
0
Svar på denne tråd

Haflinger
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 18:00
Haflingeren er en robust ponytype, som sagtens kan bære en voksen rundt. De er meget hårdføre og arbejdsglade, så det vil I sikkert få mange gode fornøjelserne ud af, hvis I sætter jer ordentligt ind i det at have hest først. Det kræver jo en del arbejde, og alt efter jeres datters alder er det jo begrænset hvor meget man kan holde til. Her tænker jeg mest på staldarbejdet og ikke ridningen!

Men held og lykke med det, hvis I beslutter jer for købet!
0
0
Svar på denne tråd

Hej libfu.
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 18:30

Det er et spørgsmål, hvor der er næsten lige så mange meninger

som der er mennesker.

Prøv at gå ind på hyggesnakken, under emnet hest den 10-9,

der er et indlæg der hedder " ridning og store mennesker "

Jeg ved ikke om du bliver så meget klogere af det, men du få,

om ikke andet en masse forskellige synspunkter.

Hilsen Helen.

0
0
Svar på denne tråd

Haflinger bedst til voksne
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 22:08

Haflinger er fantastiske heste og passer bedst til voksne. Her er en hjemmeside: www.haflinger-dth.dk. Prøv at snakke med nogle af avlerne inden I køber en haflinger til jeres datter. Det er meget vigtigt at hesten er vel uddannet og let at ride. Jeg er voksen og har en haflinger, som er meget følsom og let at ride. For at få et godt resultat med haflinger skal man være meget venlig og konsekvent med dem. En haflinger kan være stædig og da de er starke heste kan de blive svære at ride, hvis de ikke er godt udddannede.

Max 80 kg synes jeg er passende, hvis man rider hver dag. Men en haflinger kan godt bære 100 kg små korte ture, hvis den er i god form.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider