Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder der feder
Forfatter: 
Dato:  10-09-2006 15:38
HJÆLP! min dejlige hoppe er over meget kort tid blevet meget tynd. Vi smider foder efter hende, og hun går også stadig på døgnfold,med masser af græs!problemet med foder er bare at hun ikke kan tåle noget med for højt energi indhold. Er der nogen der har en god fede kur, eller noget foder der virker godt til at fede op med. Har aldrig selv stået med problemet før nemlig.
0
0
Svar på denne tråd

Masser af 1. kvalitets hø
Forfatter: 
Dato:  10-09-2006 19:25

Og køb evt. build up (BROGÅRDEN), conditoning (spillers)Her er lidt ekstra af alt det gode i.

Det nytter ikke bare at give hende store mængder eks. havre, da hun ikke kan optage mieget mere ned 5 kg dagl og max 2 kg per måltid.

Prøv evt. også at give hende olie 3 dl erstatter 1 kg havre

Og så som overskrift siger, ad libitum af 1. klasses hø og tålmodighed, så kommer hun sig pænt igen.

Antager at du har fået tjecket at hun er fysisk ok, ingen tandspidser mm..

Hilsen KarinaP

Hævnen er som en blodpølse, den vender altid tilbage

Nu med trakehnerhoppen Hettie :)

0
0
Svar på denne tråd

Topline conditioning cubes
Forfatter: 
Dato:  10-09-2006 22:53

Top-line conditions cubes eller Top-line conditions fra Baileys er super til at fodre tynde heste op med - men først skal man selvf få dem tjekket for orm og tandspidser, men det ved du selvfølgelig godt.

Du kan læse mere om foderet på min hjemmeside www.10vildeheste.dk

0
0
Svar på denne tråd

dgjdguyh
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 06:16

i du tjekket hende for orm?

tjekket hendes tænder?

0
0
Svar på denne tråd

Der er vist
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 07:53

Jeg er ret enig med KarinaP

Det er en god ide at erstatte 1kg. havre med olie (3dl) - Roepiller opblødte er også godt.

Jeg ved ikke hvad du fodrer med ellers, men hø - hø og atter hø/wrap, er det bedste i stedet for at sætte krybbefoderet op,

Men som de også er inde på, ormetjek og tænder -

Der er vist en del der er blevet "overrasket" af græsset i år, jeg er i hvertfald stødt på en del.

Bare husk at opfedning ikke må hastes igennem, det tager lidt og skal nok komme :)

Mange hilsner fra Monica

www.hestenshaab.dk - Gør en forskel!

Suzuki Baleno st.car - sælges -

0
0
Svar på denne tråd

whap whap whap
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 09:34

hej..

majs flager og olie er rigtige gode ting .. ellers foder fra tjørnehøj mølle det er vildt godt..

og så så meget whap som den kan æde.. whap er et vidundermiddel

evt have det stående på folden til den så den kan æde uafbrudt det gør jeg med mine og de er perfekte i stand.. men den skal selvfølgelig have foder ved siden af ..

0
0
Svar på denne tråd

har altid haft gode
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 15:59

erfarringer med Epona olie.

Min egen blev fodret op med Epona og hun var MEGET tynd, og hende jeg har hyppen opstaldet ved har også en hoppe der har svært ved at holde huld, og begyndte også med epona, og derefter er det gået rimelig godt.

M.V.H Mette R
"At fuldføre er at vinde"
0
0
Svar på denne tråd

tusind tak for de
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 08:37
gode råd, og ja hun er tjekket, og´alt fysisk skulle være i orden, hunvirker også frisk og tilpas og med masser af energi, det eneste er bare at hun er så tynd. Men jeg vil prøve mig lidt frem med det hele, og se om det hjælper. nu kommer de også snart ind., så er det lidt nemmere og kontrolere med wrap/hø osv som hun næste lever af om vinteren.
0
0
Svar på denne tråd

Det billigste
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 10:40
Er majsflager, salt og olie. Derudover en masse hø. Og det virker!

Venlig hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider