Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ubehagelig oplevelse
Forfatter: 
Dato:  03-09-2006 20:40

Da, jeg kom ud på folden i dag var min islænderhoppe på 1½ år springhalt på højre bagben. Jeg tilkaldte dyrlægen, der kom og mente at hun havde fået en kodeledsforvridning. Hun fik en indsprøjtning med antibiotika og en indsprøjtning med noget smertestillende. Dyrlægen var en vagtdyrlæge der vist mest var vant til køer, i hvert fald kæmpede han lidt med indsprøjtningen af penicillinen. Min hoppe syntes, at det var ubehageligt og strittede imod, hvilket hun ikke plejer, og sprøjten faldt af på et tidspunkt, mens selve nålen blev siddende, men det lykkedes dog til sidst. Så kørte dyrlægen, og jeg ville lige slå folden med leen, et par steder, hvor nogle brændennælder var blevet lidt for høje. Pludselig kollapsede min hoppe, og hun lå på siden, med langsom vejrtrækning, og meget svedig. Hun var svær at komme i kontakt med, og jeg troede hun skulle dø. Jeg troede at hun måske havde fået for meget smertestillende, for ko-dyrlægen (på omkring 80 år) havde anslået hendes vægt til 350 kg., hvilket er alt for meget, men det fik han først at vide EFTER indsprøjtningen. Han troede heller ikke, at hun var plag. Jeg ringede så efter dyrlægen igen, og sad og ventede med hoppens hovede i skødet, mens jeg bad til, at hun ikke måtte dø. Omkring 15. min. efter rejste hun dog hovedet lidt. Dyrlægen kom, og sagde at hun havde penicilin-allergi. Hun havde meget høj puls, men var dog kommet lidt til sig selv. Vi fik hende op at stå, og hun livede mere og mere op. Dyrlægen sagde, at hun overlevede denne gang. Senere ringede jeg til en veninde og fik at vide, at sådan reagerer heste, når de bliver stukket forkert med antibiotika. Jeg er lidt muggen, for skal jeg nu betale for at få en dyrlæge ud 2 gange på en søndag pga. at vedkommende ikke har forstand på heste??? Det var en meget traumatisk oplevelse, og jeg tudbrølede da jeg kom hjem. Har andre oplevet noget lignende ???

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Nej, men jeg ville aldrig
Forfatter: 
Dato:  03-09-2006 21:03
aldrig bruge en der ikke er hestedyrlæge.
E

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd

Svært på en søndag...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2006 21:13
at vide, hvem der kommer. Her i området går weekendvagten på skift mellem 4 dyreklinikker der tilsammen dækker et KÆMPE område. Når man så står med en hest der er springhalt, er man vel nødt til at få en dyrlæge ud??? Desværre kan man ike selv vælge, hvem der kommer. Jeg vil kontakte min egen HESTE-dyrlæge i morgen og fortælle om oplevelsen.
0
0
Svar på denne tråd

Dyrelæge besøg
Forfatter: 
Dato:  03-09-2006 22:23

Jooo kender det godt fra mig selv...

Min hest blev underlig på folden, hun viste med tænderne at hun havde ondt, hun smed sig og rejste sig. Gik rundt og havde det dårligt. Jeg ringede til vagt dyrelægen(søndag), som sagde han ikke ville komme ud, da han mente hun havde vindkolik. Men han sagde jeg skulle fylde hende med olie og gå med hende i 1 times tid, også ringe, hvis hun ikke blev bedre. Det gjorde jeg så... det blev ikke bedre. Ringede igen... jo han måtte jo nok heller komme og se på hende... Han kom 45 min senere... han kiggede bare på hende og sagde at det var vindkolik og gav hende noget smertestillende. Desuden spurgte jeg til præperatet, og om hvor lang tids dopingtid der var. Han sagde 4 dage. Desuden sagde han hun skulle blive på folden om natten. Jeg syndes ikke han virkede overbevisende og slog præperatet op på nettet under doping regler. Der var 14 dages konkurrence stop.

Jeg lod hende gå ude og da jeg næste morgen tog hende ind, kunne hun ikke gå, meget modvilligt fik jeg hende ind i stalden. Hun var arrig og stod bare og hang. Jeg ringede igen til dyrelægen, som sagde det var meget normalt. Da hun 2 dage efter stadig var stiv, besluttede jeg mig for, at ringe til en anden dyrelæge. Han kom med det samme og sagde at det ikke havde været vindkolik, men et nyreslag. Hun fik noget smertestillende, fik taget blodprøve, som også viste nyreslaget.

Jeg sidder nu med en dyrelæge regning på 1500 kr, og en hest som har lidt i flere dage pga. en hønse dyrelæge... Jeg er meget imod at betale den, da jeg absolut ikke har fået noget for pengene, jo en yderligere dyrelæge regning, som kunne have været sparet, hvis den første dyrelæge havde haft forstand på heste.

Man kan sprøjte med antibiotika i blodet og i muskulaturen. Din hoppes reaktion kan skyldes en luft bobbel i antibiotikaen, efter dyrelægens slagsmål med hende. Hvis sprøjten rystes, dannes der bobler i væsken. En luft bobbel i blodet kan resultere sig i hjertestop.

Føler med dig og er glad for, at din hoppe er okay!

SUPER børnepony til salg

se min hjemmeside under Willow

www.123hjemmeside.dk/Cathrine1

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 07:57

Vi har også prøvet at have en dyrlæge ude. Vi bad udtrykkeligt om, der kom en hestekyndig fra klinikken, da vi ikke kunne få vores vante dyrlæge( ferie). Han kom og kiggede og gav en diagnose..og så skulle vi se tiden an..

Det viste sig, det var helt hen i vejret, hvad han rådede os til, på trods af, vi sagde, vi mente det var noget andet.. men dr. dyr ved jo bedst..

Jeg endet med at klage og fik medhold og pengene tilbage..

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider