Jooo kender det godt fra mig selv...
Min hest blev underlig på folden, hun viste med tænderne at hun havde ondt, hun smed sig og rejste sig. Gik rundt og havde det dårligt. Jeg ringede til vagt dyrelægen(søndag), som sagde han ikke ville komme ud, da han mente hun havde vindkolik. Men han sagde jeg skulle fylde hende med olie og gå med hende i 1 times tid, også ringe, hvis hun ikke blev bedre. Det gjorde jeg så... det blev ikke bedre. Ringede igen... jo han måtte jo nok heller komme og se på hende... Han kom 45 min senere... han kiggede bare på hende og sagde at det var vindkolik og gav hende noget smertestillende. Desuden spurgte jeg til præperatet, og om hvor lang tids dopingtid der var. Han sagde 4 dage. Desuden sagde han hun skulle blive på folden om natten. Jeg syndes ikke han virkede overbevisende og slog præperatet op på nettet under doping regler. Der var 14 dages konkurrence stop.
Jeg lod hende gå ude og da jeg næste morgen tog hende ind, kunne hun ikke gå, meget modvilligt fik jeg hende ind i stalden. Hun var arrig og stod bare og hang. Jeg ringede igen til dyrelægen, som sagde det var meget normalt. Da hun 2 dage efter stadig var stiv, besluttede jeg mig for, at ringe til en anden dyrelæge. Han kom med det samme og sagde at det ikke havde været vindkolik, men et nyreslag. Hun fik noget smertestillende, fik taget blodprøve, som også viste nyreslaget.
Jeg sidder nu med en dyrelæge regning på 1500 kr, og en hest som har lidt i flere dage pga. en hønse dyrelæge... Jeg er meget imod at betale den, da jeg absolut ikke har fået noget for pengene, jo en yderligere dyrelæge regning, som kunne have været sparet, hvis den første dyrelæge havde haft forstand på heste.
Man kan sprøjte med antibiotika i blodet og i muskulaturen. Din hoppes reaktion kan skyldes en luft bobbel i antibiotikaen, efter dyrelægens slagsmål med hende. Hvis sprøjten rystes, dannes der bobler i væsken. En luft bobbel i blodet kan resultere sig i hjertestop.
Føler med dig og er glad for, at din hoppe er okay!
SUPER børnepony til salg
se min hjemmeside under Willow
www.123hjemmeside.dk/Cathrine1