Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Angående Wrap
Forfatter: 
Dato:  03-09-2006 20:09

Hey derude..

Jeg ville hører om det er rigtig at det ikke er særligt sundt for heste/ponyer at give dem varmt wrap, da det ligger og gære i hestenes maver..

Er det rigtig ?

Hilsen Helene

0
0
Svar på denne tråd

Varmt wrap?
Forfatter: 
Dato:  03-09-2006 20:14
Ikke forstået? Hvad mener du?

Christel
(Selvtillid er bare "topdollar" - meeeen, selvkritik er altså mindst ligeså fedt!)

Smed til beskæring af to mini shettere søges ASAP! I Holmegaard/Næstved området.

0
0
Svar på denne tråd

varmt wrap
Forfatter: 
Dato:  03-09-2006 20:41

Jeg mener, at når jeg kommer og vil tage wrap til min hest, så er det tit at det er varmt inde i midten og meget fugtigt.. og da jeg har hørt at det ligger og gære inde i hesten mave, så er jeg ikke så vild med at give min det..

så jeg ville bare hører om det er rigtigt det jeg har hørt..

0
0
Svar på denne tråd

Varm wrap
Forfatter: 
Dato:  03-09-2006 20:52

Er ikke særlig godt, det er tegn på at ballen er ved at fordærve.

Hvis man opdager det, lige når der begynder at gå varme i ballen, kan man redde ballen ved at skille den ad og sprede det ud på gulvet, det skal dog helst vendes dagligt og bruges hurtigt.

Hilsen

Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

enig med yankee
Forfatter: 
Dato:  03-09-2006 22:09

Varmt wrap er tegn på at wrappen er ved at brænde sammen, de kan blive så varme at man kan brænde sig hvis man stikker hånden ned midt i ballen.

Men som yankee også skriver, opdager man det tidligt, kan man rede ballen ved at sprede den ud, gerne ovenpå en palle, så der også kommer luft fra neden. Men er ballen meget varm, skal det smides ud, da du ellers godt kan få nogle heste med meget dårlig mave...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider