Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Køleler, hvordan?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2006 18:14

Måske et dumt spørgsmål, men hvordan putter man køleler på hestenes ben? Der står, at det skal "stryges på"

-carina- med
Dunja, Boy & Star
Ting til salg: Lædergjord, overgangsjakker, grimer, stævnebukser, stævneunderlag og fortøj m. martingal, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

jeg plejer at bruge
Forfatter: 
Dato:  01-09-2006 18:31

et par gummihandsker og så tage en klump ler og komme det på hestens ben. Ovenpå lægger jeg så en plastpose og dernæst en tyk staldbandage. Lader der sidde i ca 1/2 døgn.

Hvis det er på hestens krop, lægger jeg også en plastpose ovenpå og så et dækken oven over.

Men sørg for at røre rundt i bøtten med leren, for ofte er noget af alt det gode i det væske der ligger i bøtten.

IMC.
RYTTER SØGES TIL EMDEGÅRDS SHILA.
0
0
Svar på denne tråd

køleler
Forfatter: 
Dato:  02-09-2006 12:06

ja jeg rører også rundt, bruger dog ikke handsker, vasker bare hænder bagefter

Så smører man det på der hvor det skal være. Man kan enten lade det sidde uden noget uden over, men jeg plejer at komme avispapir på, derefter underlag og staldbandager. Jeg synes det er lidt upraktisk med plastik, da jeg har erfaring med at det giver varme, hvor avispapir skulle holde på kulden, men det er bare min mening, ved ikke om det er rigtigt

Pletter eller broget - det jo skønt at se på :-)

Mine heste - Nikita & Jackpot!!

0
0
Svar på denne tråd

hvornår/hvorfor
Forfatter: 
Dato:  02-09-2006 15:02

hejsa,

lige et tillægsspøgsmål, hvornår bruger i det og hvorfor? Er det bedre/nemmere end fx en vandslange og koldt vand?

Synes det lyder meget interessant.

Hilsen

katarina

Lykkelige ejer af en dejlig unghest :-)

0
0
Svar på denne tråd

hvornår?
Forfatter: 
Dato:  02-09-2006 16:57

Jeg bruger det efter stævner og træning, hvor man ikke lige har adgang til en kølende vandslange.

Så hjemme bruger jeg jo bare vandslangen, det er kun når man er ude et sted, og der ikke er sådan en til rådighed.

:-) Alle folk er smukke - nogle skjuler det bare bedre end andre :-)

Trakehner er det bedste - dem kan ingen tæske.... ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider