Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er det galle?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2006 12:30

Ca. 14 dage efter min hoppe kom hjem fra hingst hævede det ene bagben op bag på benet/på siden af benet lige over koden, hun har gået sammen med hingsten, så det har været ganske naturlig bedækning. Det hævede sted er IKKE varmt og hoppen virker heller IKKE til at være øm, men man kan se det lige så tydeligt, hævelsen har igen fortaget sig lidt, men er stadig synlig. Hoppen er ikke halt og det ser ikke ud til at hun på nogen måde er generet af hævelsen. Hævelsen er blød at trykke på og føles som en væskeansamling. Kan hævelsen skyldes overbelastning i forbindelse med bedækningen, eller overbelastning i forbindelse med at hun efter en måned ved hingst er kommet hjem og blive rørt lidt igen? Vi er ellers startet lige så stille op med skridt ture og kun ½ times træning på banen.

Er det mon bare galle der samler sig, eller er det en overbelastning der er skyld i hævelsen? -og kan man gøre noget ved det?

En af mine andre hopper havde flere gange mens hun var ifolet galle i det ene bagben, men jeg synes at det så lidt anderledes ud, det var mere koncentreret i en rund kugle, hvor denne her hævelse strækker sig over ca. 10 cm.

Stald Brattensborg

-Mellem Odder og Skanderborg

Tilbyder opstaldning i bokse og løsdrift

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  02-09-2006 01:06

Jeg ville få dyrlægen til at se på det - det kan måske være en begyndende overanstrengelse eller lignende. Og så er det bedre at fange det i opløbet.

Ifølge min dyrlæge så har galle som oftest ingen betydning hvis den er ens på begge ben - men er der kun på det ene ben eller mere på det ene, så kan det have betydning.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider