Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

OCD...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 14:06

Min plag på 1½ år er netop idag blevet opereret for OCD. Han har klaret operastionen fint og er samtidig blevet kastereret da han nu ikke skal bruges til avl.

Så er spørgsmålet,har i oplevet at der efterfølgende er opstået problemer med en opereret hest eller kan jeg tage dyrlægens ord for gode vare? Han siger at han nu er så god som ny

Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Boks udlejes i hyggelig lille stald i Odense NV.Ridebane + 8 tønder land store folde til benyttelse året rundt.15min. i skridt til ridehus.500kr. inkl. halm.

0
0
Svar på denne tråd

det tror jeg...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 15:45

Hejsa.

Jeg kender flere heste, som har fået opereret mus væk, og de har sådan set ikke været mærket af det siden.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

god diagnose
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 13:03

der er generelt god diagnose for hesten efter ledmus er fjernet. men jeg synes godt nok det er en ung alder diagnosen er stillet i. Var det en mus der generede dyret?

Hvor fik du den opereret (hvilken dyrlæge/hospital)

Karina

Startrailer model Diamant med sadelrum sælges

totalvægt 2000 kg

se billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Tidlig operation
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 13:34
Der er vel flere, der får røntgenfotograferet plagene, når de er 1½ eller 2½, så en evt operation og deraf følgende boksro kan overståes i vintermånederne, og hesten derefter er klar til tilridning. Og er det en stor og forkert siddende mus er det bedst at få den fjernet tidligt, inden den når at gøre skade. Jeg vil også have min plag røntgenfotograferet her om et par måneder, når hun bliver 1½. Både fordi, hun er vokset ret hurtigt, og fordi der jo skal tænkes på det, hvis/når lillebror skal sælges (hvis jeg nænner det). Hvis Sille har en mus eller to, gør det ikke så meget, da jeg selv beholder hende. Så bare de sidder "rigtigt" er det ikke den store ulykke.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 13:55

Min hoppe på 11 år opereret i januar og hun er nu i fuld sving med genoptræningen og alt ser fint ud.

Hun har en plag, der nu er 16 mdr og hun skal røngtenfotograferes i efteråret ... og har hun en/flere mus, så skal hun også opereres.

De anbefaler at det blever gjort når hesten er 1½-2½ år.

De var lidt i tvivl om min hoppe skulle opereres, men efter ekstra røngtenbilleder og en grundig gennemgang af disse, skønnede de, at operation var vejen frem.

De er ikke glade for at mus-operere på "gamle" heste.

BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 18:45

Han er opereret på Højgård af Michael.

Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Boks udlejes i hyggelig lille stald i Odense NV.Ridebane + 8 tønder land store folde til benyttelse året rundt.15min. i skridt til ridehus.500kr. inkl. halm.

0
0
Svar på denne tråd

Det var...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 20:03

Også Michael der opererede min hoppe.

Meget flink mand og så fik jeg lov til at overvære hele operationen ... vældig spændende.

BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider