Cool mix fra Spillers. Nu kender jeg ikke grunden til at du søger et foder uden havre???
Min hest er til tider lidt varm og reagerer på ALTING. Jeg snakkede med ham jeg køber foder af og han anbefalede Cool Mix. Og jeg må sige at jeg er mere end tilfreds. Han er "kølet lidt ned", men har bestemt ikke mistet gnisten.
Det skal siges at han bliver redet dagligt og vi starter stævner( La2-3 niveau ).
Han sagde indvidere at hvis jeg syntes han manglede energi kunne jeg supplere med ganske almindeligt rapsolie. Ca 1-3 dl om dagen, alt efter behov.
Det har indtil videre ikke været nødvendigt. Min hest er pæn i pelsen, trives og er indvidere blevet mere harmoninsk. Det må også være en befrielse for ham ikke at hoppe rundt for alting.
Min gamle vallak fik Leisure mix fra Brogården. Han var tit syg og dyrlægen mente at det kunne være fordi han ikke kunne tåle alt det stivelse der er i havre og halm. Det skal siges at han havde kolik/forstoppelse ca hver 2. uge. Siden har han ikke rigtigt fejlet noget...
Håber det var en hjælp..