Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ÆSEL foder
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 19:54

Kære æsel-venner, tænkte I måske ville følge dette lige så spændt som jeg!

Jeg venter pt på at blive kontaktet af en dyrlæge fra zoo-rådgivningen (Brogaarden) for at høre om vores æsler ville trives bedre på zebrafoder end på hestefoder! Zebrafoderet er lavet specielt til nøjsomme hesteracer, der ikke skal have ret meget at æde og derfor let kommer i mineral-vitamin underskud.

I øvrigt kunne hun fortælle mig, at zoo ofte fodrer æsler med sure-grow (med det er vist også et brogaarden produkt?) men så vidt jeg kan læse mig til skal det kombineres med havre, - som jeg ikke har lyst til at fodre med.

Jeg glæder mig til at høre fra dyrlægen - hvor ville det være skønt at kunne få en afklaring på, om æsler har brug for samme mineraler i samme forhold som hestene, eller om de er anderledes indrettet (har på et tidspunkt læst mig til at blodsammensætningen er anderledes, men jeg kan ikke få det verificeret!)

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

PRINSESSERNE SØGER EN PASSER :-)

8830 Vammen

0
0
Svar på denne tråd

venter
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 21:01

spændt på svaret.Det var da en spændende tanke du der har fået.Der må jo være noget der er anderledes ved hest og æsel,da æsler er noget sværere/farligere at feks.bedøve.

Dorte.

Man ser megen fornuftig ridning rundt omkring,som regel er det hesten der udfører det.
Grimer - trenser mm sælges og sys på bestilling.Se eks. på min hjemmeside.

Lykken ligger på en hesteryg

www.123hjemm

0
0
Svar på denne tråd

ih nej, det
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 22:14

er skam ikke spor svært at bedøve et æsel - den skal bare have ca en femtedel af det, en pony i samme størrelse får, og så lægger den sig med garanti alligevel og kan først vækkes en time senere!! (Been there done that - spørg bare Ellas tandlæge!!!)

Jeg håber der er mail eller telefonkontakt fra dem imorgen :-)

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

PRINSESSERNE SØGER EN PASSER :-)

8830 Vammen

0
0
Svar på denne tråd

Ella søvetryne
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 23:51

Ja det er jo lige det,det er svært at dosere lige tilpas.Min dyrlæge vil gå rigtig langt for at undgå bedøvelse.

Dorte.

Man ser megen fornuftig ridning rundt omkring,som regel er det hesten der udfører det.
Grimer - trenser mm sælges og sys på bestilling.Se eks. på min hjemmeside.

Lykken ligger på en hesteryg

www.123hjemm

0
0
Svar på denne tråd

men du kan sagtens bruge
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 10:03
Suregrow uden havre. Det er et fint foder.
E

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider