Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Et par spørgsmål om wrap og halm
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 18:53

Hvad er normal prisen ca. pr. kg. wrap?

Hvor lang tid kan ca. 50 kg. wrap holde sig åbent?

Hvad er ca. prisen pr. kg. halm? Er det en ok pris med 250 - 300 kg. halm til 80 kr?

På forhånd tak

Helt nyt pony dækken str. 115 sælges

0
0
Svar på denne tråd

sjkhksjdjh
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 19:16

Hej

Hvad angår halmen er det helt ok.

Wrap i små baller (50kg) koster NORMALT 60-75 kr, MEN i år er der ALT for lidt hø/wrap så i år bliver det DYRT!

En 50 kg wrapballe kan holde sig 1 uge og mere når det er frostvejr.

Hilsen Anna

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest

vil altid kun være et menneske.

Stanislaw Jerzy Lec

0
0
Svar på denne tråd

priser
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 11:38

Hejsa.

Jeg giver normalt ca. 30-40 øre pr. kg. halm, så din pris på halm er fin. Her i Vestjylland tror jeg, at vi får mangel på halm i år - i hvert fald godt vårbyghalm - så det kan presse prisen.

Vårbyghalm er først lige høstet eller står på markerne endnu... det bliver i hvert fald sort, ser det ud til. Hvis man skal have gult, knitrende, lækkert halm i år, så skal man vist ud og finde noget vinterbyghalm, som blev høstet i juli.

Wrap og hø er der til gengæld lavet rigtig meget af heromkring - jeg kan ikke forstå, hvorfor der ikke skulle være nok af det i år? Vi har haft en god sommer, så der har været rig mulighed for at lave godt wrap i forsommeren og hø i juli. Måske har der manglet et slet hist og her pga. "tørke", men jeg tror, at der er lavet nok her omkring.

Jeg giver 80 øre pr. kg. wrap og hø, men 1-2 kr. pr. kg. er ikke unormalt - lidt afhængig af ballestørrelsen. Jeg vil også hellere give lidt mere for det, hvis den hygiejniske kvalitet så bare er tip-top.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider