med en stor brun plet ved bagdelen med samme tanke, som du havde. Den så ikke specielt yndig ud, selv om den ikke rigtig var slidt - den var bare plettet og grim. Den blev bare helt superflot af sværten.
Jeg gjorde rent med opvaskemiddel (der også fjerner noget af fedtet), dernæst rengør jeg med acetone (der er et opløsningsmiddel ligesom både sprit og min. terpentin, der også kan bruges), dernæst "maler" jeg narvsværten på med en blød pensel, der ikke fælder - over hele sadlen (også undersiden). Sørg for at male "vådt i vådt" (altså at male det hele på en gang og male de steder, der støder op mod hinanden på én gang, så du ikke skal male ovenpå noget, der allerede hár fået én gang). Og så en god gang læderfedt bagefter. Og pas på ikke at male på metal-delene. Det kan godt nok fjernes igen lige bagefter, men det er altså nemmest helt at undgå det.
Men acetonen er noget skrapt stads, så sørg for at give narvsværten kort tid bagefter, så det heller ikke varer så længe før den igen får fedt, og så den ikke skal stå og være "udtørret" så længe.