Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

pony der stiller sig og vil tisse?!
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 07:37

hej derude

er der nogen der før har prøvet at en pony gentagne gange stiller sig som om den vil tisse, helt udstrakt men der sker ikke noget?

hvad fejler den?

denne pony gør det hver gang den prøver at blive redet, den har ingen gjordkramper og er en 8 års pony.

nogen der har nogle ideer?

0
0
Svar på denne tråd

hvis vallak
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 08:04

kan det være noget med at den har noget betændelse der oppe og derfor ikke kan skaffe ud men nu ved jeg ikke helt hvad du mener med "helt udstrakt" om det mener at han har skaffet ud??!?!

Ellers kan det vel være noget urinvejsinfektion...men tisser den overhoved??dermed mener jeg om det er et nyt fænomen for den ?? eller er der kun når den bliver redet at dette sker?? Nogen heste vil ikke tisse med rytter på har selv redet en af dem, og hvis han stillede sig op var det bare at hoppe af ellers skete ingen ting, men hoppede man af tissede han med det samme.

Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 10:18
Hvis I er i tvivl så få dyrlægen ud. Men der er jo ponyer og heste for den sags skyld der hurtigt finder udaf, at hvis de skal tisse, ja så kan de jo stå stille uden og lave noget... og så er der jo ikke langt til at stille sig op og lade som om...
0
0
Svar på denne tråd

den tisser normalt
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 14:17

den tisser normalt.

med udstrakt mener jeg kroppen ( forbene langt frem og bagbenene langt tilbage)

den har været halt og dyrlægen sagde det var en såleknusning så nu har den fået sko på. men den gør det stadig. meget mystisk. vi må prøve dyrlæge igen.

0
0
Svar på denne tråd

sippet?
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 20:31

Jeg har kendt en hest der gjorde det samme, jeg tror det havde to årsager, dels det med at få lov til at stå stille, som nævnt i et tidligere indlæg og dels at han havde bestemte yndlingssteder at tisse, fik han ikke lov at gå væk fra stien, ud i græsset, kunne han stille sig sådan nogle gange indtil han fil lov at gå til siden og besørge i noget højere græs.

Han havde også haft problemer med sålerne, dog grundet forfangethed. Dette sammenfald får mig til at tænke at det måske er et trick til at hvile fusserne, hvis de stadig er lidt ømme?

Søger en hest/stor pony at passe/ride i cykelafstand fra Hjørring. Se mere på min præ. eller skriv og hør nærmere

0
0
Svar på denne tråd

vdfvdfdf
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 20:42

Jeg kender en rideskolepony, der konstant stiller sig for at tisse. Den har med al sandsynelighed bare fundet ud af, at den slipper for meget af timen ved at stille sig der.

Den er ret doven ;)

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

Stå stilling
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 21:17

Symptomerne kan pege på mange ting. Men det er svært at stille en rigtig dianose, når man ikke kender ponyen og ikke selv kan se den i virkeligeheden.

Er det en hoppe ell. en vallak?

Det kan være nyreslag eller ondt i nyrerne. Denne stilling, som du beskriver- tager heste generelt i brug pga. smerter i bagparten. De skubber forben frem og bagben/bagpart tilbage.

Hvis det er en hoppe, så kan det tyde på at den har en urinvejs infektion og at den gør dette i forsøg på, at tømme sig for urin, men ikke kan. Folk med blærebetændelse, kender godt denne følelse af at skulle tisse, men ikke kan. Og når den udviser denne stilling ved rytter, så har den højst sandsynligt ondt!

Jeg vil råde dig til, at få den undersøgt af dyrelægen igen. Desuden forklare ham om mistanken om en urinvejs infektion og fortælle om den´s forsøg på at lade vandet...

Super børnepony til salg

se min præsentation under heste profiler

Angel

0
0
Svar på denne tråd

1233455485
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 23:00
det er kan også være forfangethed...
det er typisk de står i den stilling når de er forfaanget...

:-D Rid fjordheste det er skægggggggg ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfangenhed
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 11:10

Det lyder desværre som en beskrivelse af forfangenhed!!!

Og jeg ville råde dig til at få en dyrlæge ud med det samme.

Mvh.

Mette&Braki

0
0
Svar på denne tråd

den er ikke forfangen
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 14:34
den er ikke forfangen. det er kun når der kommer sadel og rytter på at den gør det. vi har bestilt sadelmager til den for at tjekke sadel og vi får dyrlæge til at tjekke "tissetøjet", da den dyrlæge vi havde første gang ikke mente det var det, men så må han undersøges grundigere. hvis de ikke finder noget som helst, kan det som nogle foreslår være skaberi.
0
0
Svar på denne tråd

Ryg måske
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 15:16

jeg har oplevet det ved en hest med rygproblemer- det tog mig et stykke tid at finde ud af hvad der var galt-så når du alligevel har dyrlægen ude så få den tjekket- god ide med sadelmager.

Vh D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider