Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

foder til 4års
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 16:17

hvad burte være bedst til en 4 års ?

lige nu køber jeg noget i zoocity, for nu skal vi selv sørge for foder.

Hvad er bedst ? og hvor kan man købe det henne ?

vitaminer osv .

han er new forest og 140 istg . vi arbejder ikke så meget med ham , han bliver redet dagligt, stille og roligt.

Har haft hest i mange år, men har ikke selv stået for foder, så ved ikke så meget om det.

0
0
Svar på denne tråd

det bedste
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 21:57

foder, er hø og wrap, uanset hvilken alder hesten har.

Derudover skal den have fyldt på af nogen vitaminer og mineraler. Til de fleste heste, kan man bruge et af de pelleterede produkter, der findes.

Skal hesten tage på, eller lave noget ud over vedligehold, kan det være nødvendigt at supplere med noget mere, fx roepiller, havre (i mindre mængder) eller noget müslifoder af en slags.

Det smarteste du kan gøre er nok, at kontakte din lokale foderstof (eller det sted, hvor du har nemmest ved at hente foder) og finde ud af, hvad de har (nogen gange kan det også godt betale sig at køre lidt, for at få fat i et billigere alternativ)

Derefter kan du på fx www.foderplan.dk få hjælp med at regne ud, hvad dine heste skal have ifht huld, alder og arbejde.

det billigste (men bestemt ikke dårligste) er, hvis du kan nøjes med at supplere hø/wrap med fx travo-E, salvimin-grøn, Regulator complete (eller andet tilskudsblnding) og så evt nogen roepiller, for at give noget foder i krybben.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 02:28

til min unghest på 4 år brger jeg st. hippolyt' natur müsli.. den er helt ginial synes jeg og hest elsker det foder og stutter af sundhed...

min hest er 1.50 i stg og jeg giver 172 kr ( de snakker om at sætte den op til 180) og sådan en sæk med 25 kg i holdr i 2 måneder... så det er billigt og fodre... da min hest ca vejer 400 kg og blir redet 6 gange om ugen får han om dagen:

600 gram natur müsli

100-500 gram roepiller i tør tilstand

500-900 gram hel havre

til vnter skal have det samme som oven over + ½ balle hø, lucerne og hørfrø mod sandkolik...

Elisabeth på snart 19 og Klepholms Pegasos på 4 år.

Vi tager til vores første stævne den 16/17 september 2006.

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider