Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ny wrap - diarré
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 17:50

Min ene hoppe er bukket under for den nye wrap og fået en ordentlig gang diarré; jeg tilkalder dyrlægen i morgen hvis det ikke bliver bedre. Hun er feberfri og intet at mærke på hende, bare vand der kommer ud.

Hvad kan jeg gøre for hende? Jeg kan ikke handle noget Yea-Sac på dette tidspunkt, og har kun roepiller og elektrolytter på lager selv. Kan dette hjælpe?

Hun står pt. inde om natten som selskab for den nye plag, og de er ikke begyndt at få foder endnu. Hun spiser ikke halm så dette er ikke en mulighed.

HeidiS - Nu snart med 3 skønne Røde!

0
0
Svar på denne tråd

12321145
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 19:48

Lad være med at give den ret meget wrap i starten.

Når det er nyt vil det næsten altid ske at de ikke kan klare så meget af det...

0
0
Svar på denne tråd

1223456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 20:02

Hej

tag at se om du kan få fat på noget almindelig hø og give hende,det hjælper helt sikkert.og ikke give hende så meget wrap her til at starte med. når jeg starter op med wrap giver jeg de tilsvarende i hø de første 14 dage så undgår man diarre..

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

billeder af diverse giftige planter på hjemmesiden.Samt heste trailer til salg.

0
0
Svar på denne tråd

min venindes
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 21:27
plag led noget så kraftigt af diarre pga af wrap hun købte noget der heder Dianon fra Land og fritid det var helt kannont...

Hilsen Travfreak

Dansk Varmblod og Travheste ejer.

Mangler du opstaldning ved Skive? Kom til Team Bilstrup paradis for hest og rytter..

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 22:24

Nå hun er stadig frisk hér til aften, og jeg har givet hende alm. hø og elektrolyt og aloe vera juice; det var hvad jeg lige kunne finde på lageret.

De har ellers fået wrap jævnligt over sommeren, da der ikke har været så meget kraft i vores græs, men dette er fra dette års 1. slet så det er derfor det er gået galt.

Jeg må give hende alm. hø og se om hun ikke gider spise det nye halm; der er dejligt meget græsudlæg i i år.

0
0
Svar på denne tråd

DiaNon
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 01:07

fra Stormøllen (kan købes i bla Land & Fritid). Det brugte jeg til min plag som havde diarre. Det er ikke ret dyrt og de skal ikke have ret meget af det.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

Wrap...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 23:19

Skal du huske skal være min. 4 uger før du bruger af det...Ved selvfølgelig ikke hvor gammelt det du brugte var, men det fremgår heller ikke af indlægget..

Hilsen Camilla

Der prøver at efterleve hestens bøn!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 23:34

Wrappen var "gammel" nok, da 1. slet blev taget meget tidligt i år. Jeg har simpelthen fået givet hende for meget.

Hun er nu på Dianon, alm hø og elektrolytter og hér til aften er hendes pærer helt faste igen.

Tak for hjælpen!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider