Tak for jeres svar.
Min hest har netop fået lagt en ny sko på igen, igen. -Det var så nr. 3 på 1½ uge 
Han går med 2 klokker, og har overrulning på også. Jeg har talt med dyrlægen, som siger, at det er et smedeproblem !?
Jeg er så træt af det. Min hest er kun rentgående med de sko på, men hvis han smider dem konstant, er der jo til sidst ikke noget horn tilbage at slå skoene i. Og jeg kan jo heller ikke ride uden sko...!
Han får normalt lagt sine sko om ca. hver 5-6 uge for at han ikke skal blive for langtået. Dette iflg. aftale med dyrlægen.
Jeg tror og håber selv lidt på, at det bliver bedre når hans hov forhåbentlig får lov til at vokse sig lidt længere/mere stærk, og jeg så kan begynde at ride igen, og dermed få forbedret hans koordineringsevne.
Meningen med "booten" som jeg efterlyser var, at han kunne få den på om vinteren på vinterfolden, når den bliver mudret og våd.
Alternativt, så må jeg tilbage til ringskoen. Heldigvis, har min hest ikke hovsenebensbetændelse, men han har problemer i sine hovled, og umiddelbart er eggbar-skoen den som hjælper ham bedst.
Jeg har drøftet andre alternativer med min smed, men der er iflg. ham ikke andre beslag som vil give samme støtte til hoven som eggbar-skoen.
Det er virkelig frustrerende...
Hilsner
Linda R