Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sko/Boots/overtræk..!?
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 13:00

Jeg har forgæves forsøgt at finde en tråd hvor en bruger skrev om nogle boots/overtrækssko som hun brugte til sin hest som konstant trådte sko af...

Der var tale om en boot som man spændte på/om hoven som dækkede det hele inkl. sko. En boot som hestene ikke måtte have på 24 timer i døgnet.

Kan nogen hjælpe mig med at genfinde tråden - eller linke til den side som jeg tænker på??

På forhånd tak.

Mvh

Linda R

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 14:26

Kan det være dem her du søger???

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd

Ups lige et link
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 14:30

gik lige lidt hurtigt med at få sendt beskeden til dig..

Et link: shiresshop.dk/viewPrd...duct=10813

Hilsner fra Margit..

-Tror jeg skal have mig et par her til vinter, genialt med en ridetur/på folden, uden en hest der har skoene fyldt med sneknolde, det er en god ting med sådan et par, jeg tror man slipper for nogle dumme forvridninger i sneen..

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror det ikke...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 18:52

Tak, men jeg har svært ved at gennemskue, hvordan en eggbar sko skal kunne være inde i denne... !?

Jeg mener at den bruger som skrev, henviste til nogle der var blå...

Uhh... hvor er det irriterende at jeg ikke kan finde den tråd

0
0
Svar på denne tråd

de egner sig ikke
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 22:11

Den viste boottype egner sig ikke som overtræk uden på en sko. Jeg har godt hørt om en anden type, har ikke lige set den. Linda jeg synes du skulle prøve at tale med din dyrlæge om hvorfor din hest taber sko konstant, det kan være pga for lang overrulning, for lange bagtæer eller for dårligt horn???. Måske skal der laves en bedre overrulning på eggbarene eller prøves med firpunktssko en overgang og forkort beskæringsintervallet??? Man kan også få smedet en sko med begges egenskaber, jeg tror Shalu herinde fra har prøvet det til sin hest.

En hel anden ting tag fat i Østblom og tal med ham om eggbarsko, han ved hvordan den skal bruges, da han har været med til at udvikle den :)

0
0
Svar på denne tråd

klokker
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 07:35

Min træder også sine ringsko af hvis ikke jeg lægger klokker på den første uges tid. Jeg bruger bare gummiklokker som er store nok til at de går helt ned over ballen.

Af og til træder han på klokkerne, så de flækker, så jeg har altid et ekstra sæt liggende. Stadig billigere end at få smeden ud og lave en ny sko.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Korrekt...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 13:03

Tak for jeres svar.

Min hest har netop fået lagt en ny sko på igen, igen. -Det var så nr. 3 på 1½ uge

Han går med 2 klokker, og har overrulning på også. Jeg har talt med dyrlægen, som siger, at det er et smedeproblem !?

Jeg er så træt af det. Min hest er kun rentgående med de sko på, men hvis han smider dem konstant, er der jo til sidst ikke noget horn tilbage at slå skoene i. Og jeg kan jo heller ikke ride uden sko...!

Han får normalt lagt sine sko om ca. hver 5-6 uge for at han ikke skal blive for langtået. Dette iflg. aftale med dyrlægen.

Jeg tror og håber selv lidt på, at det bliver bedre når hans hov forhåbentlig får lov til at vokse sig lidt længere/mere stærk, og jeg så kan begynde at ride igen, og dermed få forbedret hans koordineringsevne.

Meningen med "booten" som jeg efterlyser var, at han kunne få den på om vinteren på vinterfolden, når den bliver mudret og våd.

Alternativt, så må jeg tilbage til ringskoen. Heldigvis, har min hest ikke hovsenebensbetændelse, men han har problemer i sine hovled, og umiddelbart er eggbar-skoen den som hjælper ham bedst.

Jeg har drøftet andre alternativer med min smed, men der er iflg. ham ikke andre beslag som vil give samme støtte til hoven som eggbar-skoen.

Det er virkelig frustrerende...

Hilsner

Linda R

0
0
Svar på denne tråd

galopsko...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 17:36

tror også det er et smede problem, lyder bekendt, min hest er gået over til kile-galopsko nu træder han ikke skoene af mere. men det er jo stadig belastningen der er for stor så din hest ikke når at flytte sine forben, hurtig nok - kan den ikke have smerter et andet sted, ? sin ryg feks...

åhe /)...og hvad er en eggbar sko?

jeg bruger Asker, den gamle kongelige smed ...

MVH Karina & co.-:(
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider