Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

High neck...hvorfor??
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 23:32
er der en venlig hn'er der vil forklare mig hvad high neck gør godt for på dækkener??? jeg leder nemlig efter dækken og er tit "faldet" over dem...men har ikke helt kunne se hvad den gavner mere end den uden high neck
0
0
Svar på denne tråd

Dækken-ting
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 00:09

Når der er meget nedbør, har vandet sværere ved at løbe ind igennem halsåbningen.

Ofte gnaver de heller ikke så meget som alm. kan gøre.

Hest søges!!

Max 160

Rideudstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 07:32
Ikke så stor risiko for trykninger/gnavesår på manken.
0
0
Svar på denne tråd

slider manen
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 08:57

High-neck kan slide manen i stedet for.

High-neck er vel mest en ekstra beskyttelse til helklippede heste.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

markeret lansemærke
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 09:40

Har man en hest med meget markeret lansemærke kan alm. dækkener virkelig være smertefulde for hesten,- presset og trykket flyttes med et "high-neck"-dækken - det fordeles på en helt anden måde, og er samtidig smart mht. nedbør, mudder etc. etc. - det er en fantastisk opfindelse i min bog.

(Har ikke selv oplevet slid på manen ved min egen og andre heste der har gået med "high-neck"...skulle det ske må dækkenet ikke ligge helt ordentligt, skulle man mene.)

.

Skovvang, 8370 Hadsten tilbyder :

1-2 dages-ophold med skov-pas

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

* vi bor mel. Århus og Randers *

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

slid...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 09:57
jeg har oplevet slid på flere heste efter de har haft high-neck dækner på. jeg er ikke så meget tilhænger af dem.
0
0
Svar på denne tråd

High-neck
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 10:33

Jeg er glad for at bruge high-neck. Jeg har ofte oplevet at almindelige dækner gnaver hul i hesten på manken. Dette undgår man med high-neck. Ulempen er at manen bliver lidt flad og kedelig at se på, men synes ikke desideret at den bliver slidt! Så hellere en flad man end et gnavsår i manken!

Stutteri Shah

TIL SALG

Flot og højtstillet føl med springafstamning

Super smart 4-års hoppe med kæmpe springtalent

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 15:52

dækkener med fuld hals i stedet. På den slags dækkener kan halsen vippes tilbage, når hesten er på stald - og slås op når hesten skal ud på fold. Mine rideheste bliver klippede og derfor synes jeg det er godt med dækkener m. fuld hals - så den klippede hals ikke bliver våd og afkølet for meget, når hesten er på fold.

Dækkener med high cut har jeg ikke haft så gode erfaringer med, da de kan trykke på manken og gnave i manen. Men igen det afhænger af dækkenmærke og hestens facon - nogle mærker er gode til en type hest mens andre mærker er gode til andre heste.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider