Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vorter
Forfatter: 
Dato:  24-10-2003 14:36
Jeg har før skrevet et indlæg om vorter, og jeg fik også en masse råd.
Bl.a. at bruge alm. løg til at tvære ud på dem. Det hjalp også til at starte med, men nu kan jeg nærmest se dem vokse fra dag til dag igen.
Hvad skal jeg gøre, kan det evt. hjælpe med hvidløgspulver?
Da jeg talte med min dyrlæge, sagde hun at de højst sandsynligt ville forsvinde af sig selv. Men der bliver flere og flere og flere......og det er ikke særligt pænt.
Hvad skal jeg gøre....?
0
0
Svar på denne tråd

Min kære far
Forfatter: 
Dato:  24-10-2003 16:04
fik engang et godt huskeråd fra en dyrelæge.

En af hans lærlinge (et menneske), havde store problemer med vorter.

Dyrlægen brugte peberrod mod vorter på heste.

Dyrelægen fortalte at han skulle blende peberrod og blande det i et stort glas vand, som lærlingen så skulle drikke. Nej det var ikke særlig rart, men vorterne forsvandt i løbet af ugen.

Hvor meget du skal have din hest til at spise, det ved jeg ikke, men sikkert meget mere end til et menneske.
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med sytråd?
Forfatter: 
Dato:  24-10-2003 18:50
Min gamle pony havde også et par vorter. Dem bandt jeg et stykke sytråd rigtig stramt om. Så dør de til sidst og falder af. Men det kommer jo selvfølgelig an på hvordan de sidder. For hvis de sidder fast på huden i en stor om kreds så er det ret svært.
Jeg led også selv meget af vorter på fingre og arme engang. Jeg fik et godt råd af en gammel mand. Jeg skulle smør mig i heste sved. Og det gjorde jeg flittigt hver gang jeg var ude og ride hingsten(han svedte meget ret hurtigt ved ridning). Og vorterne forsvandt efter en 14 dages tid. Men den metode er jo nok lidt svært at bruge på hesten selv.

Knus Lene Johnsen 8-)

se billeder på min præsentation!!
Her

0
0
Svar på denne tråd

Du kan også...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2003 20:41
....Presse et fed hvidløg eller to og sætte på med noget sportstape, lad det sidde hver nat.

Det skulle ha' en god effekt på vorter.

Aloe Vera har også en creme der er rigtig god til vorter.

Jeg vil gerne sende dig noget info og nogle prøver om Aloe Vera til heste, hvis du er intresseret.

Uafhængig ALOE VERA distributør

:-D Mie Doktor :-D

http://doktor.ridesiden.dk www.flp.dk/doktor

Hyggeryttere søges til mine 7 basser.
Ring eller skriv for info.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2003 05:39
Tak for alle jeres svar....dog er mange af dem umulige, da vorterne sidder rundt om hestens øje og på mulen ved næseborene.
Jeg kunne da godt tænke mig noget information om aloevera. Det ville nemlig være nemmest for mig, vis det var noget der skulle smøres på.
Er der nogen bevist effekt eller hvad??
0
0
Svar på denne tråd

Æbleæddikecider
Forfatter: 
Dato:  25-10-2003 08:04
Hej Magdalone

Min hest har også haft vorter omkring mulen.
Jeg fik et råd om at give hende æbleeddikecider i hendens foder. Det gjorde jeg i ca. 6 måneder og så var de helt væk og hun har ikke haft dem siden.

Men du skal være tålmodig, hvis du vælger at bruge æbleeddikecidder. Jeg var ved at opgive, men blev (heldigvis) ved med at give hende det.

Jeg håber også at det lykkes for dig.
0
0
Svar på denne tråd

Vorter
Forfatter: 
Dato:  25-10-2003 13:43
Hej

min ridelæres hest har en stor vorte lige der hvor gjorden sidder, hun fik den først fjernet af dyrlægen, men den kom bare igen.

Så var det at hun kom til at tænke på den gang hun selv havde vorter på fingerne. Dem fik hun fjerne med lys, hesten har fået to behandlinger og vorten der var ca 5 cm i diameter er kun 1.5 cm stor nu. Det bliver bahandlet af en der tager sig af hænder på mennesker, jeg kan ikke lige huske hvad sådan en hedder, men jeg kan finde ud af det hvis du er interesseret.

Hilsen nina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider