|
|
| Hvad med DIN hest ? |
|
|
Hvad med DIN hest ? jeg har to spørgsmål der er meget forskellige fra, tja, sjældent fra hest til hest, men fra rytter til rytter. det er jo trods alt os der bestemmer hvor mange kg hø/wrap/insilage og hvor mange timer på fold vores heste skal være. - Hvor meget hø/wrap/insilage får din hest om VINTEREN?
Skriv enten i Kg, eller skiver. (hvis det er skiver, er det så en BIGballe, eller en alm. lille en?) skriv også hvor stor din hest ca. er. - HVor mange timer om dagen går den på fold, om VINTEREN?
Min går på fold så mange timer som muligt. -er det virkelig koldt om vinteren kommer han stadig ud, bare med ekstra tæpper, dog ikke i så lang tid. bare han kommer ud er vigtigt for mig. -Hø har han ubegrænset hele døgnet. han spiser nemlig ikke til der ikke er mere, men til han ikke har lyst til mere, så det er heldigt 
Ingen kommer foran, ved at gå i andres fodspor. - say what ya want,im still numba 1 MEDLEM AF DHPV. Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub. DHPV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer til at lyde |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
06-08-2006 07:51 |
|
Så selvforglad men min svar lyder således, for 1 1/4 Smuk Ganger ; Fold året rundt i alle de lyse timer, efter morgen ridning. Vinter ude om det stormer, regner eller snestoremer og de står aldrig ved ledet for at komme ind. Men af og til kommer de rigtig hurtigt når jeg kalder  De får ikke hø, da det er alt for svært at finde fantastisk hø og da slet ikke efter jul, så de får wrap og jeg bruger ca. 4000 til 4500 kg på et år. De har wrap i alle bokstimer sommer som vinter, og er folden dækket af 40 cm sne får de også på fold, selv om de heller vil skrabe i sne for at komme ned til tørt græs  Smukke Ganger er pakket ind som vejret er til dog og det er forskelligt fra år til år. Han har mange dækkener og kan skifte alt efter hvordan vejeret er, men bliver ikke mere klippet da han ikke lægger pels til, man er vel ædel . Mini Mule hun kan selv lægge så meget pels til at hun klare sig som en hest skal.
Illum Nogle mennesker er ganske enkelt ikke et svar værdig,og hvor det ene mennesker virker sofistikeret på nettet,fremstår andre bare patetiske.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine heste |
dimma1 |
06-08-2006 07:54 |
|
er islænder og en enkel shetter de går ude hele døgnet (har skur/stald at gå ind i) de får 1 balle (lille) hø til mogen og ½ balle om aften, så får de laisure mix + vitaminer og mineraler og det er det... Rikke
Gør livet til en fest, rid islandsk hest!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine går ude.. |
|
|
Fra kl. 09 - det bliver mørkt.. Nogle gange også når det er mørkt.. Óm vinteren. *S* Om sommeren går de ude alle timer i døgnet. Er kun inde for at få mad.. Fodret året rundt med hø svarende til min. 8 kilo pr hest. Så kan de æde det eller lade det ligge..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fold/fodring |
|
|
Mine 1½ går ude i vinterperioden omkring 8 timer.De kommer ud,uanset vejret,her pylres ikke hvis der er en lille snestorm. De får alt det hø de kan æde når de er i boksen og fodres også når de er på fold,hvis der ligger meget sne og græsset er svært at komme til. Sidste vinter brugte jeg omkring 4000 kg.hø Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wrap i rigelige mængder |
inger christensen |
06-08-2006 10:38 |
|
bruger ca 10 kg pr hest pony om dagen. de går ikke ude hele dagen i vinterhalvåret. Kommer på fold når den første kommer hjem fra arbejde. kan variere far klokken 2 til klokken 3, går så ude i ca 2 timer. I sommer halvåret går de fleste ude hele tiden på døgnfold, dog kommer dem der rides seriøst, ind hver dag i dagtimerne og får foder.
IMC. Grus og sten leveres, alle former for entrepenør kørsel, samt gravearbejder udføres. 20285450
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hø og fold |
|
|
min hest får hver dag 7 kg hø i si boks. Derudover er han på fold fra kl. 07:00 til kl. ca. 17:00 hver dag i hele vinterperioden, i forår er de ude til det bliver mørkt og sommer er de ude hele døgnet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
min lille hast på 1,50 i stg (han er en palomino der blir reddet6 gange om ugen)
han får ca ½ balle hø om dagen (de der små hø baller der vejer 10-15 kg) 500-1000 g hel havre 0-500 g roepiller i tørt tilstand ½-1 kglucerne 600 g natur müsli fra st hippolyt 1 handfuld hørfrø mod sandkolik
hestene kommer ud ved en 9-10 tiden og kommer ind når det blir mørkt dog senest kl 18 fordi vi om vinteren fodre hver dag kl 18...
det foder jeg nævnt oven over er hvad hesten får om dagen...
Elisabeth på snart 19 og Klepholms Pegasos på 4 år. Vi tager til vores første stævne den 16/17 september 2006. Blev den 22/7 2006 for første gng smidt af min unghest...AV...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores heste |
|
|
Hos os er alle heste ude fra otte morgen til sidst på eftermiddagen - det varierer lidt afhængig af, hvem der lukker ind og hvordan vejret er. Men som oftest lige inden det bliver mørkt. Min egen får 8 kg hø (etter pony på 148 cm)om dagen, mens det svinger meget hvor meget de opstaldede heste får. Nogle er rigtig gode til at give godt med hø, men vi har også nogle, hvor hesten efter min mening ikke får nok, men det er jo op til ejerne at vurdere.
Stübben Maestoso (17½", bom 32) købes Opstaldning tilbydes i Kolding V
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine er |
bimboe |
06-08-2006 13:10 |
|
ude døgnet rundt om sommeren, om vinteren fra 8-9 tiden til 16-18 tiden. De har halm på jordfolden, og hesten fri adgang til wrap. På boks får ponyerne 5-8 kg wrap, og hesten det hun kan æde 15-20 kg. Tine
Barefoot Arizona - bomløs. Sælges. Se annonce på MP. En rigtig hest er en oldenborg. Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vinterfoder |
taina |
07-08-2006 01:04 |
|
Planen er, at frøken fedberg får cirka 10 kg. hø/wrap om dagen. Meget mere går nok ikke - hun er virkelig dygtig til at udnytte sit foder Kender jeg frøken fedberg ret, vil det tage hende en fem-seks timer at inhalere det, så foderspandene vil også blive fyldt op med grønthø eller lucerne for at fordele grovfoderet lidt hen over dagen. Frk. fedberg er 1,60 høj og vejer nok omkring 500 kilo - kunne godt tåle at smide en 50 stykker. Til vinter kommer hun på jordfold med halm en 4-6 timer om dagen. mvh. tina
Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hø+fold... |
|
|
Hø får min hest ca. 5-6 kilo af. Hvad der svarer til en proppet ikea-pose Foldtiden er så lang som muligt og gerne af to gange ca. to timer ad gangen.. Sådan har det været de andre år.. Foldtiden kommer an på underlaget og vejret..
M.V.H. Riderlykke Se min hjemmeside HER Aurigan bid købes. Se her
...bag skyerne er himlen altid blå...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fold... |
|
|
min kommer ud mellem 6-8 og ind igen 17 tiden afhænig af vejret... fra midt i maj til først i oktober er det døgnfold... hun får en halv balle hø om dagen af de små...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til vores heste er der beregnet pr dag |
|
|
At de kan få mellem 10 - 15 kg wrap + 1 kg lucerne, 1 kg roepiller, 1 - 1,2 kg fuldfoder afstemt med salvimin grøn. hvis vi får lavet et slet mere kan de få mere wrap pr dag. Hestene kommer ud hver dag uanset vejret, de har aldrig dækkener på, de er ude det meste af dagen om sommeren, om vinteren svinger det alt efter træning og vejret; men de er ude på vinterfoldene mindst 3 - 4 timer hver dag, uanset vejret, så de kan få sig en ordentlig løbetur, mens stalden bliver ordnet og udluftet. Hilsen
Yankee Er du til fart og fest så er travere bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Estella |
07-08-2006 09:45 |
|
Vores heste går ude hver dag fra ca kl 7.00 - til vi tager dem ind om aftenen en gang mellem kl.18-20. Hestene får( ca kl 13.00 ) middagsmad serveret HVER dag ude på folden, både kraftfoder og wrap. De går ude uanset vejr, får "töj" på efter behov. Vi fodrer med Wrap/ensilage, antal kg kommer helt an på str af hest, men et sted mellem 10-12 kg/dag og hest. Dette fordelt på 4 gange.
M.v.h // Heidi  NU med hjemmeside! - Se den HER Fotoalbumet finder du HER
- ÆRLIGHED når man længst med... TRO mig!
Hvem sagde at det er stamtavlen,det kommer and på? - Det er jo hesten man rider på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
- Hvor meget hø/wrap/ensilage får din hest om VINTEREN?
- Hun får 8 kg hø om dagen.. - HVor mange timer om dagen går den på fold, om VINTEREN?
- Vinter er de på fold ca. 12 timer om dagen..
Winnie & Tøsen >> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care << Brugte trapez plader købes. Info her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
|
|
Wrap om vinteren: 10-12 kilo pr. hest pr. døgn. Foldtid: Løsdrift hele året, ingen dækkener.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hø/fold |
|
|
Decor er lige flyttet, men kommer til at gå ude 6-8 timer om vinteren, og vil få hø på folden, hvis alle, som har heste gående på den fold kan blive enige (og hestene kan enes!). Han få mere eller mindre hø ad libitum i boksen, fordelt på 1-1½ kg morgen og 10-15 kg om aftenen/natten. Han spiser mere hø, når det er koldt, så jeg regulerer efter hans ædelyst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar på begge dele |
|
|
Så meget som overhovedet muligt af begge dele året rundt.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine heste |
|
|
får ca. 10 kg tør wrap om dagen (vægt ca. 550 kg) og er på fold fra kl 8 - 16 alle ugens dage. De tungere heste får mere wrap og de lettere heste får mindre wrap.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SVAR ... |
Bruunshoej N |
07-08-2006 19:57 |
|
Min er en pony på 147 . han får også ubegrænset hø.. Og om vinteren går han på fold så længe han kan. For jeg vil også helst a den får lov a løbe som den har lyst i stedet for at stå inde i en boks 24 timer i døgnet! Men han kommer selvfølgelig ind om natten ..
Stine og Starfighter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min første vinter |
|
|
De sidste vintre har prinsesserne gået ude fra morgen til mørkningstid og fået nogle kilo wrap, samt et tilskudsfoder. På rigtge møgvejrsdage er de blevet inde. I år skal de for første gang gå i løsdrift, sandsynligvis med alt det hø, de gider æde - MED MINDRE det viser sig, de vil stå inde og æde 24-7, så skal de ud når jeg kører på arbejde (kl syv) og kan så blive lukket ind efter 15, alt efter vind og vejr! Det gik fint med wrap ad libitum i foråret, og lige sådan med at udfodre så rigeligt hø her i sommereren, at der også er til at sove i! De vil til vinter stadig få deres tilskudsfoder, suppleret med grove vintergulerødder (som beskæftigelse, a-vitamin og betakaroten.. og gumle-terapi) som jeg kan købe lige henne om hjørnet! (Prinsesserne er æsler!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalalaaa... |
Trine - Tika og Freja |
08-08-2006 11:36 |
|
Mine går om vinteren ude fra kl. 7:30 til 4-5 tiden, længere hvis vejret tillader det. Freja har på de kolde dage med sne/regn sit regndækken på og Tika er pakket ind i vinterdækkener. De får hø ad libitum i stalden og får også tilbudt det på folden fra efteråret af...
- Myss fra Trine - - bedre kendt som Neger med Reje - Fighting for peace, is like f*cking for virginity...
Hesteprofiler Freja & Tika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
Theis |
08-08-2006 12:15 |
|
Hvor meget hø/wrap/insilage får din hest om VINTEREN? - Ubegrænset adgang. HVor mange timer om dagen går den på fold, om VINTEREN? - Bestemmer de selv. Løsdrift.
Mvh. Transe-Theis  ~ I'm just the pieces of the man I used to be
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hoppe |
Salta |
08-08-2006 12:28 |
|
går på døgnfold om sommeren. Når hun kommer ind til efteråret, får hun ca 6 kg wrap i boksen (og 1 kg lucerne fordelt over tre fodringer). Når græsset slipper op på foldene, får de ligeledes wrap (ad libitum) på foldene. Hun går på fold alle de lyse timer om vinteren. Dvs fra 7-8 om morgenen til 16-18 om aftenen - hun er heldigvis ligeglad med at stå ude i mørket, da jeg midt på vinteren er nødt til at lukke hende ud i mørke (af hesnyn til jobbet) og nogle gange når det også at blive mørkt, inden hun kommer ind..
Mvh Christina og Riga Medlem af SAK og D.Å.H.M
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hoppe... |
|
|
Får 6-7 kg. hø om vinteren. Også går hun i løsdrift. Mvh. Jeena.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mine heste går ude ca. 8-10 timer hver dag vinteren igennem. De får så meget hø som de vil have, og så får de ca. 1 kg insilage hver.
20 år og stadig frisk..! elsker at springe... det lyder som June.. Whisky<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| om vinteren |
smukke-ped |
09-08-2006 23:03 |
|
vores heste går ude fra en 0630 tiden til omkring 1800 tiden om aftenen...og det er i regn,frost og sne...min får bare et ekstra dækken på...jeg har otte dækkener så det er ikke noget problem... min hest spiser ca 10 kg hø om dagen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vinter heste |
ivory26 |
10-08-2006 12:13 |
|
Jeg har flere forskellige heste racer... travheste, jyder og shetlændere. Travhestene har altid hø på folden- lige gyldigt hvilken årstid det er. De er 6 travere om 1½ rund balle om ugen. De går generelt ude fra 8.00-16.00 om vinteren. Den ene er ret skrøbelig og kommer ind hvis det virkeligt er koldt og regner. Jyderne går i løsdrift. Af den simple grund, at hvis den race kommer ind og stå om natten, så begynder de at svede, kløer sig osv.. De går ud og ind efter lyst. De har altid adgang til hø- ca 10 kg hø dagligt pr. dyr. Shetterdyrene går ude fra 8.00-16.00 om vinteren. De er jo kendt som nogle små udbrydere og jeg har det bedst med, at de sover inde... De har altid adgang til hø- ca. 3 kg pr dyr dagligt. Alle mine heste får tildelt foder ved siden af høet om vinteren, specielt afstemt til hver dyr, da de alle har forskellige behov. Super børnepony til salg se på min præsentation under Angel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jføæjafafda |
hellec |
10-08-2006 14:12 |
|
Min hyp går på døgnfold om sommeren og kommer på stald om vinteren. Om vinteren kommer hun på fold i mellem kl. 8-9 og kommer ind igen ved 17 tiden. Hun får ingen wrap, da det slår hendes mave i stykker. men til gengæld får hun alt de hø hun gider at spise, ca. 4 kg. Da hun står på spåner og ikke får andre former for stråfoder er det ikke meget hun får. MEn hun spiser ikke mere. Der ud over bliver hun bliver fodret 4 gange om dagen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hest.. |
Isabella H |
10-08-2006 22:02 |
|
Frederik er en hest på 1.66cm i stg. Han får 10 kg wrap om vinteren, det er fordelt på 3 måltider.. Han går på fold fra ca. 9:00- 17:30..
*Isabella - Frederik(Yucatan)* Søger transport til hest den 9. September til store hestedag. Der må gerne være andre heste i traileren/transporteren.. Ring til mig på 40274732..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfgdgdfdfg |
Anna-s |
11-08-2006 16:07 |
|
Min er ude fra 5-6 morgen til 16-19 aften. (oftest 17.30-18.30) I alt ca. 12 timer HVER dag. (Måske undtaget 1-2 dage om året med særlig meget regn blæst og kulde eller i snestorm.) Hun får wrap i boksen og får omkring 8 kg. Hun foretrækker klart wrap fremfor hø - så hun har selv valgt heldigt at hendes ejer er af samme mening..
Anna og Flicka - Et broget makkerpar ! Selv uden rytter vil en hest altid være en hest. Men en rytter uden en hest vil altid kun være et menneske. Stanislaw Jerzy Lec
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|