Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Giftige planter
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 22:27

Hej allesammen.

Jeg håber I kan hjælpe mig!

Vi har 6 ponyer (Shetlændere og Islændere), som går på fold føgnet rundt.

På den ene mark er der enormt meget ukrudt og jeg er bange for at lukke hestene derud, når jeg ikke ved, om nogle af planterne er giftige.

Der er mange kamille-blomster, som, så vidt jeg ved, ikke er giftige.

Men, så er der også bl.a. nogle små gule blomster.

Hestene spiser dem ikke, men alligevel, det kan de vel finde på, hvis der ikke er mere græs (de har dog adgang til frøgræs-halm ad libitum).

Jeg har lige bestilt en plakat hos hestens værn med giftige planter for heste på, men der er helt sikkert ikke allesammen :o( Øv, troede ellers lige jeg kunne ha' den at støtte mig til...

Kan nogle nævne samtlige giftige planter for heste, så kan jeg måske finde dem i en plantebog. Eller ved nogen hvor jeg finder oversigt, gerne med billeder?

Håber sådan I kan hjælpe! Jeg vil ikke ha' giftige planter i min fold!

M.v.h. Sara.

0
0
Svar på denne tråd

prøv her
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 22:59

En af de andre HN'er gav mig et link til hendes egen side:

www.123hjemmeside.dk/o...vl/2855959

Kanon godt.

Knus Nille

0
0
Svar på denne tråd

førstehjælpsbog
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 12:10

hej...equipage har lavet en lille smart førstehjælpsbog hvor der står en masse gode ting oh bla. indeholder bogen også beskrivelser af ca. 50 giftige planter.. den er ikke særlig dyr... tror vidst nok deres hjemmeside er www.ridemagasinet.dk men er ikke sikker, der kaN du se pris og info mm.

mvh. julie

0
0
Svar på denne tråd

Heste spiser dem ik!!
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 14:01

Hej!

Så vidt jeg ved spiser heste ikke de giftige planter så længe der er andet at spise, men det er da selvfølgelig en god ide at få dem fjernet. Men tror ik du behøver være så bekrymret.

M.v.h. Sandra Kjærgaard

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider