Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

foder fra videbæk
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 18:31

Er der nogen herinde der har erfaringer med foder fra videbæk.. gode eller dårlige?

Mvh Alice

0
0
Svar på denne tråd

ja det har jeg
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 19:13

Jeg har brugt deres hestekraft i flere år til mine heste og har aldrig haft problemer med det. Jeg synes det er et fint foder til en meget fair pris - og hestene vil gerne have det.

Kh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Videbæk
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 20:52

Jeg bruger det og har gode erfaringer med både fiberblandingen(fuldfoder), hestekraft og deres ponyblanding. Sidste vinter brugte jeg fiberblandingen. Men vil bruge hestekraften til vinter, da der er større mulighed for at skifte noget af havren ud med roepiller.

Med venlig hilsen

Winnie

Opstalding tilbydes i Brædstrup i privat nyrenoveret stald. Skønne Beaglehvalpe sælges! Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 21:35

Mange tak for jeres svar.. syns også det virker til at være rimeligt i pris.. det er islænder/ponyblandingen jeg har tænkt på til min fjordhest..

Alice

0
0
Svar på denne tråd

Det er...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 21:53

...et ganske udemærket produkt. Rimmeligt i indkøb ja, men man skal tilgendgæld bruge meget mere end med andre produkter, så det i sidste ende bliver næsten samme pris og lidt dyere når man regner benzin prisen og tiden til at hente det i.

Min hest står på en rideskole hvor de fodre med deres foder og fungere ganske fint på det. Men mine pony´er som står hjemme for foder fra Spillers...det er jeg mere tilfreds med.

Mvh. Lene

:D Mor til de 2 dejligste drenge: Magnus og Asbjørn :D

Ejer af den røde pinto Maya. Med start vanskeligheder, men nu på rette vej :D

0
0
Svar på denne tråd

mængde af foder
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 22:12
Jeg kunne læse på videbæks hjemmeside at min pony ville skulle have 2 kg af det om dagen.. det skal han også have af spillers.. men jeg troede også at han skulle have meget mere af det.
0
0
Svar på denne tråd

melasse
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 22:36
efter min mening er videbæks produkter alt for fyldte med unødvendig melasse...
jeg ville aldrig bruge det til mine heste. undgå for meget stivelse og for meget sukker. når du bruger korn så bør det være varmebehandlet for at hesten har meget lettere ved at fordøje og omsætte energien af det. havre kan dog gå an men byg og majs bør være varmebehandlet.
hvorfor fodrer du ikke med roepiller i stedet for. det er et kanon foder der er både sundt oglet fordøjelig for heste. derudover bør du selvfølgelig give en god vitamin og mineralblanding som feks. salvimin grøn. roepiller er et godt og pris rigtig alternativ til videbæks foder blandning.
søg evt på andre tråde her i røgt og pleje

MVH NICOLE
-husk indsigt gir ansvar-
-ansvar er at søge indsigt og handle på den-
-marsvin sælges-
0
0
Svar på denne tråd

ikke enig
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 23:33

Ja jeg vil altså GERNE bruge det og gør det også.

At jeg så helst vil bruge : Hestekraft,pony/islænderblanding og horsespeed det er en anden sag.

Jeg vil nemlig helst have lov til at tilsætte den mængde havre jeg har lyst til.

Jeg har i min stald alt fra små tykke ponyer til højt ydende fuldblodsblandinger.Og der passer det tilskudsfoder mig perfekt.

Men jeg følge jo nok heller ikke hvad de skriver om hvor meget man skal give og desuden, så tilsætter jeg en vitaminblanding ogmasser af hø naturligvis.

Mvh Graven

Søger du en Welsh cob sec D,så kan jeg måske hjælpe !

Gode forbindelser til Wales haves.

Netop nu rigtigt gode hingste og hoppeføl/plage.

Super Papirer og smukke dyr og ikke mindst Fair priser !

0
0
Svar på denne tråd

du behøver
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 08:40
heller ikke være enig. fatkta taler for sig selv. der er masser af tråde omkring foder, melasse og stivelse.

folk vælger selv hvad de køber til deres heste af foder men uanset hvad vil det altid være sådan at noget foder er sammensat mere hensigstmæssig for hestens fordøjelse en andet. hvorfor ikke gøre det så nemt og godt for hesten at optage sin mad som muligt.

en veninde af mig gav sin hest ret mange kg havre. ved nærmere beregning af hendes foderplan viste det sig at den snilt kunne undvære 1½ kg pr døgn. det viste sig at dens fordøjelse brugte den ekstra energi den fik fra de 1½ kg havre til at omsætte den samme havre og det betød at den var på unødvendig arbejde for resultate blev jo nul.

MVH NICOLE
-husk indsigt gir ansvar-
-ansvar er at søge indsigt og handle på den-
-marsvin sælges-
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider