Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Regulatorhjælp
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 10:24

Kære jer

Nu er der jo så mange HN'er, der er forhandlere (eller bare fans af) af Regulator Complete, så kan i så ikke hjælpe mig? Jeg har prøvet at skrive en mail til både forhandleren Team horse og til den forhandler der umiddelbart ligger tættest på mig (Naturhesten) men ingen af dem har svaret. Så nu håber jeg, at jeg i stedet kan få svar herindefra.

Sagen er den at jeg har to heste, begge omkring 550 kg. Den ene hest, Pilatus en 14 årig vallak, bruges til hyggeskovture (kalder den vedligehold) mens jeg bruger Baqui, en 5 års hoppe, til dressur, får undervisning to gange om ugen (hvor hun bliver træt) og som jeg på sigt skal bruge til konkurrence og derfor skal være i god form.

Pilatus er ikke nem at fodre på, bliver hurtigt tynd og har også tendens til stress, kan ikke få havre.

Begge går på fold hele dagen, om sommeren hele døgnet, om vinteren alle lyse timer.

Begge vil få godt hø dagligt, minimum 6 kg.

Som det ser ud nu, fodrer jeg med Fase Balancer fra Brogaarden, hvilket jeg er godt tilfreds med. Men jeg er alligevel interesseret i RC, da jeg egentlig synes der er meget "ekstra" i FB ud over vitaminer osv, som jeg ikke nødvendigvis synes de skal have. F.eks. sukker. Det kunne være dejligt med et tilskudsfoder, så jeg selv kunne styre foderplanen.

Samtidig synes jeg FB er lidt problematisk i sommermånederne, for de går ude på døgn ca 5 mdr i år, og da jeg ringede til Brogaarden sagde de bare, at jeg så skulle sætte mængden af FB halvt ned og så var de dækket ind i vitaminer. Det synes jeg ikke er optimalt, men synes også at 1,2-1,5 kg er meget dagligt, hvis de kun bliver fodret en gang dagligt. Går ud fra at man med RC kan give dem de ca 400 gram dagligt- også på sommerfolden.

En anden ting er prisen, som jeg har regnet lidt på:

Brogaarden
Pilatus
1,2 kg balancer kr. 10,2
0,8 kg Lucerne kr 4,9
2 kg roepiller kr 8
Ialt 23,1 kr dagligt

Baqui
1,5 kg balancer kr. 12,8
2 kg havre kr 10
1 kg Lucerne kr 6,5
1 kg roepiller kr 4
Ialt 33,3 kr dagligt

RC
Pilatus
0,35 kg RC kr 4
2 kg roepiller kr 8
I Alt 12 kr dagligt
Baqui
0,4 kr RC kr 4,6
2 kg havre kr 10
1 kg roepiller kr 4
Ialt 18,6 kr dagligt

Brogaarden pr. mdr: 1690
RC pr mdr. 918

Som det ses, er RC væsentligt billigere. I så fald vil jeg fodre med RC, roepiller, havre til hoppen og hø. Synes i det lyder realistisk? Lucernen er de ikke vilde med, så den vil jeg gerne fra.

Jeg er i tvivl om RC kan passe på begge mine heste. Altså både til en hyggehest og en konkurrencehest. Hvad er jeres erfaringer?

Er der nogen der forhandler det ved Amager?

Mine heste er kræsne, de hader f.eks. roepiller og lucerne. Tror i at de kan lide RC?

Håber nogle kan svare lidt på mine spørgsmål- det er jo en stor ting at skifte foder:-)

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Altså jeg kan
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 10:38

kun sige, go for it!

Jeg er selv skiftet fra Fase B til RC, og hesten ser faktisk bedre ud nu.

Det gode ved RC, er at det kan bruges tilalle heste, da det ikke tilfører dem energi. Altså kan du bruge det til din trivelige og runde pony, som ikke skal have noget fedt, samtiddig med du bruger det til din konkurrencehest, da du så bare selv tilsætter den energi, den har behov for. I form af havre, roepiller, olie, ekstra hø eller hvad det nu måtte være.

Min oldenborg på 500-550 kg får 400 g RC dagligt, og arbejder rimeligt intensivt. 1 times træning dagligt, ligger i sved, samling bæring og kort tempo, samt en times undervisning om ugen.

Hun kører super godt på RC, fungerer bare helt perfekt, og har massere af energi.

Min hest får om vinteren RC, roepiller og wrap 15-20 kg. Og har aldrig problemer. Jeg bruger så Salvimin Grøn til mine ponyer for og spare lidt penge, men hesten vil fortsat få RC.

Du kan sagtens give hø, roepiller, RC og en smule havre. Bare du tænker på, at RC er udviklet til en foderplaner der byder på meget grovfoder, så 10 kg til hver hest, ville være helt i top

Tine

En rigtig hest er en oldenborg.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

regulator
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 15:16

Er der nogen af jer der sælger eller kender til en der sælger på Amager? Eller i Københavnsområdet?

Det er da egentlig underligt at der ikke er en forhandler på Amager, når nu der er så mange heste der?

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Hej Anne.
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 18:12

Ja det er det faktisk og der er mange der efterhånden efterspørger det derover.. Men du kan jo prøve en af dem som ligger tættest på.. Jeg har en del kunder fra odense og dem tager jeg med til når jeg alligevel er i odense hver dag. Det kunne jo være at en af de andre forhandlere derover også kom til kbh hver dag og derved kunne levere..

Jeg har også kunder længere fra og de regner ud hvor meget de skal bruge på 7 md. og henter så en hel ration af gangen. Så finder vi som regel et sted at mødes.. Så hvis man prøver lidt er det da en mulighed at der er en der vil komme ind med det..

Med venlig hilsen Mette

www.staldrohan.dk
PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

priser
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 21:20

Er der nogle der ved hvad det koster, både enkelt og en hel palle

0
0
Svar på denne tråd

en enkelt koster 229 kr inkl. moms.
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 21:33

Som regel kan man forhandle sig frem til en % på mellem 5 og 10. Der er 33 sække på en palle og de kan holde sig i 8 md. Så hvis man er nogel stykker der slår sig sammen kan man sagtens nå at bruge 1 palle..

mevd venlig hilsen Mette

www.staldrohan.dk
PRE.
0
0
Svar på denne tråd

tæt på...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 09:06

Hej Mette

Det er bare så træls, for jeg har jo prøvet at kontakte forhandleren tæt på mig samt skrevet til Team horse om samme spørgsmål- begge for flere uger siden. Men jeg må prøve at kontakte nogle andre i området:-)

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Ja det kan jeg dælme godt forstå..
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 10:35

Jeg ved at teamhorse har holdt "flytteferie" da de vidst skal til større lokaler men det er desværre ikke føste gang jeg høre at man ikke kan få fat i dem.. Det er ikke godt nok. *S*

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig meget.. Bare håbe på for jer at der kommer en forhandler derover af.. Jeg ved der er en herinde fra der tidligere har taget med til kbh netop fordi der manglede en forhanlder men jeg aner ikke om hun stadig gør det..

med venlig hilsen Mette.

www.staldrohan.dk
PRE.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider