Kære jer
Nu er der jo så mange HN'er, der er forhandlere (eller bare fans af) af Regulator Complete, så kan i så ikke hjælpe mig? Jeg har prøvet at skrive en mail til både forhandleren Team horse og til den forhandler der umiddelbart ligger tættest på mig (Naturhesten) men ingen af dem har svaret. Så nu håber jeg, at jeg i stedet kan få svar herindefra.
Sagen er den at jeg har to heste, begge omkring 550 kg. Den ene hest, Pilatus en 14 årig vallak, bruges til hyggeskovture (kalder den vedligehold) mens jeg bruger Baqui, en 5 års hoppe, til dressur, får undervisning to gange om ugen (hvor hun bliver træt) og som jeg på sigt skal bruge til konkurrence og derfor skal være i god form.
Pilatus er ikke nem at fodre på, bliver hurtigt tynd og har også tendens til stress, kan ikke få havre.
Begge går på fold hele dagen, om sommeren hele døgnet, om vinteren alle lyse timer.
Begge vil få godt hø dagligt, minimum 6 kg.
Som det ser ud nu, fodrer jeg med Fase Balancer fra Brogaarden, hvilket jeg er godt tilfreds med. Men jeg er alligevel interesseret i RC, da jeg egentlig synes der er meget "ekstra" i FB ud over vitaminer osv, som jeg ikke nødvendigvis synes de skal have. F.eks. sukker. Det kunne være dejligt med et tilskudsfoder, så jeg selv kunne styre foderplanen.
Samtidig synes jeg FB er lidt problematisk i sommermånederne, for de går ude på døgn ca 5 mdr i år, og da jeg ringede til Brogaarden sagde de bare, at jeg så skulle sætte mængden af FB halvt ned og så var de dækket ind i vitaminer. Det synes jeg ikke er optimalt, men synes også at 1,2-1,5 kg er meget dagligt, hvis de kun bliver fodret en gang dagligt. Går ud fra at man med RC kan give dem de ca 400 gram dagligt- også på sommerfolden.
En anden ting er prisen, som jeg har regnet lidt på:
Brogaarden
Pilatus
1,2 kg balancer kr. 10,2
0,8 kg Lucerne kr 4,9
2 kg roepiller kr 8
Ialt 23,1 kr dagligt
Baqui
1,5 kg balancer kr. 12,8
2 kg havre kr 10
1 kg Lucerne kr 6,5
1 kg roepiller kr 4
Ialt 33,3 kr dagligt
RC
Pilatus
0,35 kg RC kr 4
2 kg roepiller kr 8
I Alt 12 kr dagligt
Baqui
0,4 kr RC kr 4,6
2 kg havre kr 10
1 kg roepiller kr 4
Ialt 18,6 kr dagligt
Brogaarden pr. mdr: 1690
RC pr mdr. 918
Som det ses, er RC væsentligt billigere. I så fald vil jeg fodre med RC, roepiller, havre til hoppen og hø. Synes i det lyder realistisk? Lucernen er de ikke vilde med, så den vil jeg gerne fra.
Jeg er i tvivl om RC kan passe på begge mine heste. Altså både til en hyggehest og en konkurrencehest. Hvad er jeres erfaringer?
Er der nogen der forhandler det ved Amager?
Mine heste er kræsne, de hader f.eks. roepiller og lucerne. Tror i at de kan lide RC?
Håber nogle kan svare lidt på mine spørgsmål- det er jo en stor ting at skifte foder:-)
Mvh Anne