alderførst ville jeg undersøge hvorfor den har fået spondylose, da det er en "følgesygdom" af ledforandringer, dvs der har været ledforandringer før den fik spondylose.
Jeg har ikke de store erfaringer med heste, men eks. fik vores hund en diskopolaps som følge af fald ud af fyldt bagagerum den forsøgte at hoppe ind i. Den fik trygget sidste rygled og første haleled sammen, han lå på grænsen til at få spondylose, men blev opereret i tide.
Min veninde der i mod, har spondylose i ryggen pga af en arbejdsskade der ikke er opereret.
Der er et udemærket link her ganske vidst vedr. hunde, men den forklarer meget godt www.netdyredoktor.dk/sw8532.asp
Jeg personligt ville ikke spå din hest de store chancer som ridehest igen, men det er som sagt kun ud fra mine erfaringer med hunde, de fleste bliver aflivet, da det er svært at holde dem smertefri ved blot almindelig bevægen sig rundt.
Omvendt ved jeg jo ikke noget om din hest, så det er ikke for at male fanden på vægen for dig, jeg beror det udelukkende på, de problemer det kan givet et mindre dyr som en hund og foorstiller mig så det må være det værrer for en hest pga størelsen.
Held og lykke med din hyps, håber det bedste for jer.