|
|
| Hestevask |
| Forfatter:  |
Stine |
| Dato:  |
22-10-2003 13:00 |
|
Kan nogen fortælle hvordan man vasker en hest?
Jeg har en hesteshampoo men jeg har hørt at man ikke må gøre en hest helt våd. Og hvad gør man bagefter? Skal man bare lægge et dækken over hesten?
Håber nogen kan hjælpe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal ikke... |
|
|
... give dig til at vaske hest på denne årstid, medmindre du har en VIRKELIG god grund til det. Du fjerner en del af fedtlaget i pelsen, og hesten kommer nemt til at fryse i det kolde vejr.
Hestevask hører sommeren til.
Hvis din hest er så beskidt, at du ikke kan holde det ud, så kan du "klatvaske" den, der hvor det er værst, og så lægge dækken på og holde den godt varm. Det kan også lade sig gøre kun at vaske man, hale og pandelok.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| når jeg vasker hest.... |
|
|
...så bruger jeg altså lunkent vand om vinteren. Så gør jeg hesten våd, sæber den ind og skyller den grundigt bagefter. Så får den et dækken på opg bliver trukket lidt rundt i solen.
Men jeg vil nok også sige at det er dumt at vaske hesten medmindre det er enormt nødvendigt!
-miki- Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang vask af hest. |
|
|
Som de andre også skriver er det bestemt ikke smart at vaske hest på denne årstid. Når du skal vaske din hest kan du rolig gøre den helt våd også på krydset hvis bare temperaturen tillader det. Skulle jeg vaske min hest nu pga skab eller andet, ville jeg gøre det med varmt vand og et sted hvor jeg kunne leje et hestesolarium.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet