|
|
| 2 heste i 1 boks? |
| Forfatter:  |
marty |
| Dato:  |
22-10-2003 12:50 |
|
Kan 2 små heste bo i samme boks?
Hestene er ca.150 i stang, begge vallakker som er fine venner.
Boksen er en kæmpestor foleboks med 2 vinduer, det ene kan åbnes helt.
De går selvfølgelig på fold hele dagen, og døgnfold om sommeren.
Der vil selvfølgelig blive sørget for at strøelsen i boksen altid er ren, når der nu bor 2 istedet for 1 hest. Der vil være 2 krybber.
Mon de kan finde ud af det? Kan de have gavn af at stå og kunne "nulre hinanden", men samtidig vende sig væk fra hinanden, hvis de vil være i fred?
Kan de mon finde ud af at deles om vandkoppen?
Eller vil det blive for klaustrofobisk?
Jeg har før set 2 store ponyer bo sammen i en hesteboks helt uden problemer.
Hvad mener I?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan |
|
|
godt lade sig gøre, men du skal binde dem når de spisser, ellers vil den stærkeste tage den svagestes mad.
punktum- punktum-komma-streg.
der findes ingen dumme mennesker !!! De er bare untiligente.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan man da godt |
|
|
2 heste i én boks, det kan man da godt.
På Billund Rideklub har man faktisk flere heste gående 2 og 2. Deres bokse er store og der er selvfølgelig krybber til hver hest.
Jeg har været til skue der et par gange med mine egne heste og hver gang lagt mærke til hvor godt det gik med 2 i boksene.
Mvh Tina, desværre uden Turpin
Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De gamle drenge |
|
|
hjemme hos os står også sammen i en almindelig boks. Det fungerer fint.
Det skal dog siges at de går ude hele dagen, de sover altså kun sammen.
Det er selvfølgelig vigtigt at hestene kender, og kan lide hinanden, før man forsøger sig med at sætte dem sammen, ellers kan det gå gruelig galt, de kan jo ikke komme væk fra hinanden.
Man skal altså ikke gå ud og købe to heste, og så sætte dem i samme boks, før de kender, og holder af hinanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for jeres svar |
marty |
23-10-2003 08:08 |
|
Tusind tak for jeres svar! Det lyder jo til at kunne fungere tilfredsstillende, hvis hestene er venner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste sammen... |
|
|
Jeg har haft min første islænder til at stå i samme boks som 2 andre islændere. De var selvfølgelig ude hele dagen -og hele døgnet om sommeren.
Og de var gode venner, men vi skulle lige stå i nærheden når de spiste, så de ikke fik gode ideer om at den andens mad var bedre *S*.
KatrineH Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heste sammen |
GitteS |
24-10-2003 12:24 |
|
Jeg har også prøvet at proppe to heste sammen, hopper.
Boksen er meget stor og også med to vinduer. Hestene var gode venner, gik sammen ude hele dagen uden problemer. De skulle kun stå i samme boks om natten.
Første nat gik det fint. Men anden aften da jeg havde sat dem ind, hørte jeg en masse hvin og ballade fra stalden. Det var førerhoppen, der åbenbart gerne ville være lidt alene, for hun havde trængt den anden op i en krog og stod og sparkede på hende med begge bagben.
Jeg løb selvfølgelig til undsætning og fik den uheldige lille hest ud. Hun fik derefter lov at overnatte et andet sted.
Jeg vil i hvert fald ikke anbefale det med hopper.
Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har også gjort det |
|
|
Min hoppe og vallak har gået sammen, indtil i lørdags, da han sparkede hende i hovedet - uheld eller ..., det ved jeg ikke, men det er gået ud over pandebenet og hun blev syet 18 sting. Men de er bare de bedste venner, også i stalden. De gør alt sammen.
Men det skal altså lige siges at hun kan være lidt sur en gang i mellem. Så han har nok sagt stop i lørdags, for normalt er det ham som det går ud over.
men jeg har ikke noget imod at de står sammen, når nu er hun er klar igen. De har kendt hinanden siden at de blev født.
Anja Brandt Nielsen Oldenborgheste er de bedste, så prøv dem ! Pas på kattene i trafikken.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte lige.... |
|
|
I mit tilfælde gik min vallak sammen med en hoppe og en vallak. Der var dog ikke tvivl om rangorden. Den anden vallak var førervallak, min vallak hans bedste ven og hoppen var en "sej gammel hoppe" på 20 år.
KatrineH Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|