Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Æsler VS Mulddyr
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 10:49

Meget kort spørgsmål. Er mulddyr lige så nøjsomme som æsler?? Æsler kan jo stort set leve af hø.. ikke fordi at jeg regner med at muldyr kan det..

Jeg har nemlig forelsket mig i et mulddyr.. Også skal jeg lige have stillet min nysgerighed.

Doodie

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på
0
0
Svar på denne tråd

mine æsler
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 10:59

kan nu ikke stort set leve af hø og det tror jeg heller ikke de andres æsler kan :-)

Med mindre det, du mener er, at man ikke skal hælde syv kilo havre i dem dagligt?

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

se vores feriebilleder

0
0
Svar på denne tråd

Sidder lige
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 11:07

og tænker over mit svar til dig :-)

Er det efterhånden ikke almindeligt anerkendt, at de fleste heste og ponyer rent faktisk kan leve af (og trives med!) rigelige mængder godt hø / andet grovfoder og et tilskudsfoder?

Prøv at søge på "mulddyr" i alle fora herinde, - mulddyrejerne herinde dukker en sjælden gang op i de tråde :-)

Mener der lige har været en tråd her på R&P, så prøv at bladre tilbage i trådene - så kan du spørge dem direkte i en PB, hvis ikke de dukker op her.

Mvh

se vores feriebilleder

0
0
Svar på denne tråd

det jeg mente
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 17:32

det jeg mente var fodring i denne stil.

Svar:
Æslers vinterfoder er det samme som til heste, halm, hø, havre, vitaminer og mineraler. Æsler er nøjsomme og udnytter foderet godt så det er svært at sige hvor meget foder pr. dyr, er det et lille eller stort æsel, den største æselrace den Andalusiske er 160 cm. i stangmål, er det et æsel der arbejder eller en drægtig hoppe og måske med et føl ved siden, eller et æsel der kun går og bliver klappet og nusset, men se og mærk på æslet er ribbenene og rygraden skarp og fremtrædende er æslet for tyndt og skal have mere foder. er æslet for fed som de oftest er, ses det først som en fedtpølse ned af nakken, og siden bliver det som en hel fedtdyne over ryggen og ned af siden. er det som det sidste er det høje tid at komme på slankekur, for at undgå følgesygdomme. dette og meget andet vedrørende og pasning og pleje af æsler kan ses i Landsforeningen Dansk Æselavls medlemsblad.
Knud Erik Rasmussen

Har søgt på nettet og det eneste jeg har kunne finde var fodring i denne stil. i mine øre lyder det rigtigt til æsler, og tror heller ikke at det er helt forkert til et muldyr. Og som du siger kan de fleste heste der ikke bliver brugt på højt plan leve af hø + vit og minaraler.

Men har aldrig hørt om heste ejere der kun fodrede med hø og vit+mineraler! Nå det var et sidespor...

Doodie

Et dyr er et dyr
0
0
Svar på denne tråd

hvad er
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 00:21

det for et mulddyr du har forelsket dig i? (Størrelse, farve, alder - jeg er nysgerrig :-) )

Åh, bare jeg kunne huske navnet på hende, der har smukke røde max mulddyr... det er det mest bedårende væsen!!

Mvh

se vores feriebilleder

0
0
Svar på denne tråd

tror den er solgt
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 10:27

Det var en jeg fandt på gul og gratis hjemmeside. men annoncen er væk. Men det var en brun hoppe på 125 i stg og fire år. kunne have været perfekt foran en vogn...

Har ellers skrevet en mail til ejeren for at få oplyst prisen, men har ikke høret noget, træls når folk ikke følger op på sådan noget selv om dyret er solgt, der stod enda at man skulle kontakte personen på email.. Nå men det er der ikke noget at gøre ved...

Doodie

Et dyr er et dyr
0
0
Svar på denne tråd

ja det var
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 11:00
en god størrelse.. ærgeligt, hvis den er væk.

Mvh

se vores feriebilleder

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider