Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

æselhove- og huld
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 15:46

Ja, det er jo ikke alle smede der er æsel-uddannede. Min kære smed har ordnet rigtig mange æsler, også for dem der har haft æsler meget længe, så jeg håber han kan sit kram!

Beskæringen på billedet er præcis 14 dage gammel i dag d. 30-7.

Billederne af Herdis er for at illustrere huldet, som jeg mener er rigtig fint for sådan en tre-års hoppe. Når du sammenligner med dit, så husk at der er forskel på hopper og vallakker (hingste)og alder. Nu har Herdis aldrig haft føl, så hun har ikke avlshoppepræg, men ligner en frisk lille dreng *gg*

Herdis har stadig lidt genstridig sommerpels under maven - når det er væk ser hun ret sporty ud!

bemærk at pelsen er blommet - Ellas er ikke, jeg ved ikke om alle kan blomme?

Ella ser lidt mere kvabset ud som 4 års, så hende må du nøjes med at se på de billeder, der ligger på min præsentation!

Hovene er lidt tørre - vi har ikke fået regn den sidste måned!!

Jeg håber, Dorte (og andre) æsel-plejere kan bruge det :-)

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

se vores feriebilleder

0
0
Svar på denne tråd

hvordan ser
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 21:55
dine ud sammenlignet med prinsesserne, Dorte?

Mvh

se vores feriebilleder

0
0
Svar på denne tråd

hove...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 00:00

Dejligt med billeder til sammenligning.Jeg syntes at Frans hove ligner dit æsels,bortset fra at de trænger lidt lige nu.Donkeys hove har jeg aldrig været helt tilfreds med,de er meget større og på især baghovene har han tildens til at ligesom bukke bagover.Han har næsten ingen stråle ,og det har han faktisk aldrig haft.Jeg får besøg af smeden næste mandag og det er en ny smed.Han lød til at have lidt mere forstand på æsler(og var villig til at sætte sig lidt ind i æselhove)så jeg er noget spændt på om Donkeys hove blir bedre end de ellers plejer at være efter smede besøg.

Det er faktisk lidt underligt med Donkeys stråle.De smede vi hidtil har brugt kan ikke sige hvorfor strålen er forsvundet.

Mht.huld så passer jeg mere på fra nu af og de får begrænset adgang til græsset.Frans bliver jo brugt til kørsel 2-3 gange ugentligt så det er forhåbentlig med til at slanke ham lidt.

Dorte.

Man ser megen fornuftig ridning rundt omkring,som regel er det hesten der udfører det.
Grimer - trenser mm sælges og sys på bestilling.Se eks. på min hjemmeside.

Lykken ligger på en hesteryg.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 10:10

Vil se om jeg kan finde den artikkel om hove jeg ved ligger et sted...

Ikke alle æsler (eller heste) "blommer" tror det skal være i generne :)

Fie (den hoppe jeg havde engang) havde næsten heller ingen stråle - mener ikke det er så usædvanligt (staves) ved æslerne... men er ik sikker!!

Mange smede beskærer æslernes hove ligesom hestenes - og det er forkert...

Dorte - fandt du noget på nogen a hp'erne???

(For den oss - tegningerne a vognen ...)

Christina - dine æsler ser godt ud!!! både med og uden blommer og hår ;)

Mvh Connie

Tjek www.aesel.dk :-)

og www.wmgalleri.webbyen.dk er bestemt også et besøg værd!!!

Hvis du altid gør, som du altid har gjort

vil du altid få, det du altid har

0
0
Svar på denne tråd

æselhove
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 10:43

jeg tor simpelthen hornet i æselhove er anderledes end hestes - eller også er det æsel, jeg her tænker på, fodret så forkert at hovene ikke kunne følge med.

jeg har nemlig set et par forfærdeligt dårligt holdte hove, der nærmest var "vætet" forstået sådan, at den ikke havde snabelsko, men hele hoven var sunket sammen i den ene side (hvilket påvirkede benstilling mv)

En hests hove ville aldrig reagere sådan, den ville have trådt det overskydende af eller det ville være flækket af, når hoven blev så stor at den begyndte at "flade ud", men den her væltede som sagt / sank sammen.

I artiklen, Connie referer til (hvis det er den samme!) anbefaler man IKKE at skære strålen af ved beskæring, så vidt jeg husker. Min smed gør det en gang i mellem og det er egentlig dumt, jeg glemte at spørge sidst hvorfor han gør det nogle gange. Men det er vel afhængigt af, hvor meget de er vokset.

Mvh

se vores feriebilleder

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 11:17

Connie: ja fandt en kort beskrivelse af hvordan æselhove bør beskæres.Har skrevet det ned og giver det til smeden når han kommer.Håber godt nok at Donkeys hove bliver pænere.Det ser ikke ud til at genere ham,men jeg er overbevist om at der skal meget mere af dem end der er kommet de sidste mange gange.Men nu må vi se.Donkey er en besværlig herre at beskære,for han kæmper en brav kamp for at slippe,og moske netop derfor har mine tidligere smede ikke gjort der godt nok.

Dorte.

Man ser megen fornuftig ridning rundt omkring,som regel er det hesten der udfører det.
Grimer - trenser mm sælges og sys på bestilling.Se eks. på min hjemmeside.

Lykken ligger på en hesteryg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider