Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

tilbagetræk
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 13:55

Hej med Jer.

Ja, kan godt være det er noget jeg burde vide når nu jeg har haft hest i et stykke tid efterhånden... Men har lige fundet ud af at der er tilbagetræk på et hovedtøj jeg har fået. Og så er det jeg gerne vil vide hvad det egentlig betyder. For det har jeg aldrig hørt om...

Mvh. *Joy*

Tænk på først hvem der er skyld i fejlen, inden du handler mod hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Næseremmen
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 14:03
Jeg går udfra, at det er næseremmen, der er tilbagetræk på. Som "forsvar" for det, har jeg hørt, at der er foring på hele vejen rundt, men hvad skal man bruge det til, hvis næseremmen ikke er spændt for stramt, så er der vel ikke behov for foring? Modstanderne vil så sige, at det er nemt at stramme for meget ifht en almindelig næserem, men fordi man har en næserem med tilbagetræk, behøver man jo ikke udnytte muligheden for at stramme den vildt og voldsomt. Det sidste hovedtøj, jeg købte, har også tilbagetræk, men jeg synes faktisk det er utrolig bøvlet at spænde (pga alle de "løkkker" snippen skal trækkes/skubbes igennem )ifht en almindelig næserem. Så jeg foretrækker den gamle model.
0
0
Svar på denne tråd

svdgfdsg
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 16:12

Det siges at trykket bliver fordelt bedre under hestens hoved med et tilbagetræks-næsebånd.

Jeg køber kun trenser med tilbagetræk for jeg synes det er pænere og bedre.

Det er en smagssag.

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

Trykfordeling
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 16:28

Ja men hvis næseremmen ikke spændes for stramt, så trykker en smal/uforet næserem vel heller ikke...

Men man kan jo undre sig over at så mange (top)ryttere mener, det er nødvendigt med filt/lammeskind under næseremmen, og det endda på trods af, at de fleste af disse har næseremme med tilbagetræk.

0
0
Svar på denne tråd

vdgsdgdfg
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 18:06

Tjah, hvad der er bedst ved kun hestene.

Men umiddelbart vil jeg gerne tro at det er behageligere med tilbagetræk der er foret hele vejen rundt og oftest tykkere. -Så bliver trykket jo fordelt over et større område. (og i de fleste tilfælde endda et blødt tryk grundet foret.)

Highlander <3
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

Tilbagetræk
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 18:28
Hvad er tilbagetræk?

Der findes kun én engel i hele verdenen, hun hedder Raudstjarna<'3

Helledige Rideskole og opstaldning, der står min engel<'3

Jeg gør livet til en fest,

♥for jeg rider på Raudstjarna min hest<'3♥

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 18:42

Det er ret svært at forklare.

Men næsebåndet er dobbelt på undersiden af hesten. Man tager remmen gennem en 'ring' på f.eks. højre side af hesten og TRÆKKER den så tilbage til venstresiden hvor den spændes som normalt. -Deraf 'tilbagetræk'.

Kan simpelthen ikke forklare det bedre. :(

Highlander <3
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

Tilbagetræk
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 18:56
Er det noget man kan vise et billed af?

Der findes kun én engel i hele verdenen, hun hedder Raudstjarna<'3

Helledige Rideskole og opstaldning, der står min engel<'3

Jeg gør livet til en fest,

♥for jeg rider på Raudstjarna min hest<'3♥

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg købte
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 18:57

ny hest fulgte der et hovedtøj med tilbagetræk med og aldrig har jeg oplevet noget så bøvlet... Jeg drømmer om et nyt hoved af den almindelige slags, men alle de modeller jeg kan lide har tilbagetræk så derfor øv bøv men det kan være man bare skal vænne sig til det

Knuz

0
0
Svar på denne tråd

tak skal i have
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 23:45

Oki... tak

Tror nu bare jeg beholder det her hovedtøj. For synes nu egenltlig det er meget pænt... Men har nu ikke lige tænkt mig at udnytte det på den måde... Vil bare bruge det ligesom et almindeligt hovedtøj. Strammer nemlig aldrig næseremmen særlig hårdt alligevel.

Ditte H<< Ja, der er noget om det... Der er jo i hvert fald ikke nogen grund til det hvis de udnytter tilbagetrækket og spænder godt ind...

Mvh. *Joy*

Tænk på først hvem der er skyld i fejlen, inden du handler mod hesten.

0
0
Svar på denne tråd

tilbagetræk
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 08:52

Emma: Her er et billede af en trense med tilbagetræk. Tilbagetrækket består i at i stedet for, som på en normal trense, at man putter remmen ind i spændet, så putter man den igennem en ring for at trække den tilbage (deraf navnet) i et spænde. hmm svært at forklare

0
0
Svar på denne tråd

Tja godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 11:39

Jeg har endnu ikke fundet en forklaring på formålet med tilbagetræk på næsebåndet.

Selv har jeg et Hubertus Classic hovedtøj med tilbagetræk, som jeg fik i gave for nogle år siden. Jeg ønskede mig det udelukkende pga. dets udseende.

Jeg kan ikke mærke nogle specielle forskelle mellem et tilbagetræk og et alm. næsebånd.

På mit er der desuden ingen foring på undersiden, hvor remmen spændes. Så jeg kan heller ikke se nogen speciel fordel ved foringen.

Det skal jo (mig bekendt) heller ikke spændes strammere end et alm. næsebånd, så det kan heller ikke forklare fordelen ved foringen.

Men der er én ting, som man skal være opmærksom på. Mange er desværre tilbøjelige til at stramme et næsebånd med tilbagetræk mere end man gør ved et alm. næsebånd. Pga. tilbagetrækket er det nemmere at stramme næsebåndet og det er desværre en ulempe ved det! Pas på med at stramme tilbagetrækket for hårdt, det er absolut ikke behageligt for hesten!

Sommerknus fra Tine

og haffipigerne,

:-D Flicka og Frigg :-D

Ny kapsun sælges
Græsfrø sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider