Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Følpels - Krise
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 17:10

Der må være andre metoder end en klipning og B-vitamin, som kan hjælpe føllene med at tabe følpelsen!! Er der ikke det???

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Masser af tid
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 17:20

Jeg kommer nu sjældent i krise over at det tager for lang tid for mine føl at smide følpelsen. Jeg har kun reageret én gang, og det var da føllet fik lungebetændelse pga. den svedte med den tykke pels. Ellers er det noget naturen nok skal ordne.

Jeg tager gladeligt mine føl til følskue mm. med følpels. Men ellers kan du prøve en Wonderstone, den tager en del hår.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 17:39

Hehe er dybt enig, men de ligner små uldtotte

Men følpels eller ej, afsted til skue skal de under alle omstændigheder

0
0
Svar på denne tråd

følpelsen har et formål
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 20:57

Jeg var til et lille vel arrangeret aften kursus i Skanderborg igennem DV region 5, omkring følskue.

Her blev underviseren, som ligeledes er dommer, spurgt til den holdningen omkring at klippe føl op til et følskue.

Han fortalte, at føllene i begyndelsen har meget svært ved at regulerer deres legemestemperatur, det gælder såvel i hede som i kulde, her kommer følpelsen ind som temperaturregulator.

Hans og hans kollegaer har den holdning, at man ikke skal klippe føllene, da man risikerer eksempelvis lungebetændelse bagefter.

De kan sagtens gennemskue hvilken kvalitet føllet er af -på trods af den delvise affældede følpels.

hilsen Belinda

0
0
Svar på denne tråd

vi har et stk
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 09:02

vi har et stk uldtot der skal stilles til følskue imorgen i årborg...

og nej hun ser ikke smart ud med alt den pels men klippet bliver hun dælmene ikke...

Så heller hun ligner en hoten tot

Hun bliver heller ikke vasket idag da hun har så meget pels endnu at det vil tage forlang tid for hende at tørre, så her lige over middag kommer en veninde så skal der strigels så det batter...

Så nu vil jeg smutte ud og ryde op i bilen, for den ligner et kaos indvendig, sadel og dækken ligger iden sammen med en bunke andre ting der enlig høre til i stalden

Andre der skal til oldenborg skue i ålborg imorgen..

hilsen christine

0
0
Svar på denne tråd

Til alle..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 21:28

Tak for jeres svar og vi vælger at lade pelsen sidde

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider