Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

roepiller
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 15:25

hejsa

hvad er jeres erfarigner med roe piller..? hvad giver i for en sæk roepiller? og hvor meget giver i til hesten i tørt tilstand..?

Elisabeth på snart 19 og Klepholms Pegasos på 4 år.

Vi tager til vores første stævne den 16/17 september 2006.

Blev den 22/7 2006 for første gng smidt af min unghest...AV...

0
0
Svar på denne tråd

vores heste er
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 17:29

vilde med det.

Jeg laver en halv L om morgenen ( har 2 heste )og kommer 1:5 dele i . så er der 2 1/2 l om aftenen og de bliver fordelt mellem de to.

vores er alm. roepiller fra århus egnensandel.

Vores virker ikke så oppustet i maven mere og de elsker det om man kan forstå det. Jeg syntes det lugte.

hilsen Linda

en positiv indstilling virker altid

{>

kjoler sælges:harrigsheste.com/index...joler.html

0
0
Svar på denne tråd

roepiller
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 20:46

hej

jeg giver roepiller om aftenen.. mine får 1 liter i tør tilstand - der i fylder jeg 5 liter vand.

jeg køber pillerne på den lokale foderstof.. de koster her 60 kr for 25 kg - 100 kr for 2 sække a´25 kg.

mine elsker det - har en araber med en lidt sart tarm.. kan lugte ret kraftigt når den prutter .. og dens mave bliver bare super når den får roepiller regelmæssigt.. og den anden hyppe jeg har, får hurtigt spiserørsforstoppelse, fordi hun tror at maden forsvinder hvis hun ikke skynder sig at spise den - her er roepillerne osse et hit.. det tager længere tid at spise dem, og de sætter sig ikke i halsen hvor der er arvæv!

kan klart anbefale at burge roepiller!

Så blev jeg`mormor´ til

Aalykkes Safair

d. 23.06.06

Aalykkes hestestald - lille men lækker!

Ox araber til salg

se `Suppe´ på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 22:35

www.foderplan.dk/roepi...iteter.htm

Her er lidt om dem...Og vi giver ca.100,- for 25 kg.

Milse & Aetlun

0
0
Svar på denne tråd

roepiller
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 22:49

køb ikke roepiller for billigt, der er meger støv i og en sæk af den dyer, koster MAX 100 for 25 kg. kan ikke huske navnet men noget med B tror jeg...i en grøn sæk.

jeg går også med på roepiller til vinter, et lille extea aften måltid

OO

7

^> i den nordiske mytologi blev hesten tilbedt som et frugtbarhedsymbol.

0
0
Svar på denne tråd

Støv???
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 21:42

donnika: Jeg undres lidt..

Hvordan kan roepiller støve, når de altid serveres i opblødt tilstand??

Line & Magoo

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 00:15
er der ikk andre der har erfaringer med roepiller?

0
0
Svar på denne tråd

roepiller
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 08:23

Min hest får 700 gr.i tørstof,shetlænderen 300 gr. dgl. fordelt over måltid morgen og aften, året rundt.

Min hest er meget madglad og roepillerne lægger en god bund så han ikke foræder sig og nogenlunde holder den slanke linie.

Annette

0
0
Svar på denne tråd

roepiller
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 13:39

jeg havde ikke den store viden om roepiller, men har købt " den store foderbog" fra Brogaarden, den er rigtig god!

Mht roepiller, er jeg begyndt at give mine det, ponyerne er vilde med det, de store er lidt mere tilbageholdene( kræsne) men spiser dem nu.

Men giv dem aldrig tørre! De kan give en frygtelig spiserørsforstoppelse, og tro mig det er ikke et sjovt!

Tror helt klart at de er gode for hestene, så kan kun anbefale dem.

0
0
Svar på denne tråd

Milse...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 13:51

Hold da op, dine roepiller er dyre. Jeg giver 58 kr for 25 kg.

Mine får dem hele vinteren morgen og aften, indimellem lune hvis det har været en kold dag.

Hos mig er roepiller et must i min foderplan.

Mine heste trives super godt på RC, roepiller og wrap

Tine

En rigtig hest er en oldenborg.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller om vinteren
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 14:11

Mine heste er på døgnfold endnu og får kun vitamin-mineral i lidt Betfor eller korn (afhængig af alder og huld), når de kommer ind nogle gange i ugen.

Jeg bruger udblødte roepiller om vinteren, som helt eller delvist har erstattet hel havre. Vi henter almindelige roepiller på DLG i løs vægt på en trailer og tager ca. 4-500 kg. af gangen. Vi giver 1,07 ex. moms pr. kg. (køber gennem en landmand, som tager momsen).

Mine DV-heste får 1-2 kg. dagligt vejet i tør vægt. Det bliver jo til en stor mængde udblødt (udblødes 1:5), så det kræver noget appetit, men det har mine heste overflod af og god foderudnyttelse, så de er næsten altid lidt "på slankekur".

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 09:28

Vi bruger også roepiller x 2 om vinteren, og køber dem også i løs vægt på foderstoffen.

Udseenet på pillerne kan veksle meget, der er engang lavet en tråd om emne. vi har oplevet både mørke, smuldrene, grønne og velduftende, fra samme foderstof.

Hestene er ligeglade, de spiser med glæde alle slags. Det med støvet er vist kun prisen man skal tænke på

Anbefaler roepiller herfra, vi har både ponyer, bla. hest samt fuldblod, og alle elsker det

Medlem af DÅHM-sønderjylland

0
0
Svar på denne tråd

Også her...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 10:46

Jeg fodrer også med roepiller året rundt.

Klamt men hestene elsker det!!

HAr prøvet "Købmandens" roepiller (hvid og blå sæk) og senest DLG´s.

Købmandens er mere grå i det og ikke helt så snaskede som DLG´s der er mere brunlige. Koster ca. 65 kr. for 25 kg for Købmandens, og DLG´s ca. 10 kr billigere.

Opbløder 2 ltr. tøre piller i 8 ltr. vand.

Ville heller ikke undvære det.

Min foderplan er roepiller, havre (valset byg til hoppen) og Travo-E. Og så hø 5-8 kg pr dag af vores eget. Og hestene stor trives!!

0
0
Svar på denne tråd

roepiller
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 10:26

Kan i anbefale nogle slags roepiller som de bedre kan lide end andre? for mine kræsne dyr synes bestemt ikke om speedybeet, mens jeg har fået lokket det i den grønne og hvide sæk i vallakken i vinters, men så tog det altså en hel nat før det var væk.

Har i erfaringer med at de bedre kan lide en slags end en anden, f.eks. pga. sukkerindhold?

Mvh Anne med to meget kræsne kræ.

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 12:18

Min plag får også roepiller. Om vinteren de alm i løsvægt fra DLG til ca 1,67 kr pr kg inklusive moms. Her om sommeren får han Speedy Beet (tør ikke lade de alm stå natten over som jeg plejer, er bange for at de skal blive dårlige). Jeg giver ca. 135 kr for en sæk Speedy Beet.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 15:16
hej...
så gik jeg selv igang med projekt roepiller.. he he... min hest palle elsker det... jeg giver vist 80 eller 90 kr for 50 kg roepiller heroppe i ålborg...
knus

0
0
Svar på denne tråd

skal også i gang
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 09:41

med rorpiller...

STØV i posen...der er forskel på pris og kvalitet...jeg vil gerne give 50 kr mere for en sæk der mere støvfri...det var det jeg skrev...

Magoo:

man køber jo ikke en opløst pose...støv = billigt foder og det er MIN ERFARING...som mulle-pigen søger svar på.

OO

7

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:11

Jeg bruger Speedi beet. Bla. fordi alle mine heste spiser dem med velbehag, men også pga. de er hurtige at opbløde i forhold til andre mærker.

En sæk speedi beet koster 130 kr for 20 kg.

Ved godt speedi beet er dyre i forhold til andre mærker, men det tager kun 5 min at bløde dem op i varmt vand og 20 min i koldt vand. De opblødes i måle forholdende 1:5.

Jeg har prøvet flere forskellige roepiller mærker, for at finde frem til den bedste og selvfølgelig den mine heste bedst kan lide..

Betfor: ville de absolut ikke spise. Desuden indeholder de mere sukker end speedi beet!

DLG: Tager lang tid at opbløde. Hestene kunne godt lide dem, men de virkede meget smattet og snasket. Problemet der var at jeg ikke kunne få oplyst sukker indholdet i dem.

Desuden holder jeg med Donnika. Det er bedst at købe et mærke som ikke støver i posen!

Super børne pony til salg

se præstentation under mine heste profiler

Angel

0
0
Svar på denne tråd

roepiller
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:30

Jeg kunne godt tænke mig at fodre med roepiller i vinter,men giver I kun roepiller og vitaminer?? altså ingen havre eller noget andet??

0
0
Svar på denne tråd

er der ikke
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:47

også noget med stivelses/sukker forhold ift priser og mærke.

Ja jeg er med på at roepiller er "sukker" men er der ikke forskel?...så vil jeg gerne vide hvilket mærke jeg skal bruge da jeg vil undgå "for meget sukker" eller vá det nu er?

OO

7

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 13:18

D.S.: Man kan sagtens fodre med havre samtidig med at man fodrer med roepiller. Min partshest får begge dele om vinteren, men det er mest fordi hun er en ældre dame, så vi skal være helt sikre på at hun kan holde huldet hele vinteren. Min plag får ingen korn overhovedet ud over sine roepiller, og det trives han fint på.

Donnika: Speedy Beet indeholder ca 5 % sukker, alm roepiller fra DLG indeholder omkring 10-15 % sukker og Betfor indeholder op mod 30 %. Så hvis du vil have mindst muligt sukker i, så er det Speedy Beet du skal vælge. Det koster så også en hel del mere - jeg giver 135 kr for en sæk med mener det er 20 kg. Alm roepiller i løsvægt fra DLG giver jeg 1,67 kr for pr kg.

Linda.

Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

tak linda.ja det var
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 13:44

lige den...tak jeg er bare så ¤&%¤/over alle de poser og det må så blive sprrdy beet jeg vil bruge.

Dvs at når jeg engang begynder at træne mine ungheste noget mere, skal jeg så skifte til en pose med mere sukker i??? eller skal de bare have lidt mere speedy beet.

OO

7

0
0
Svar på denne tråd

Når hesten skal yde mere...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 14:00
...skal den have mere energi.
Det kan du opnå ved ENTEN at give mere af det foder, den får nu (der er dog også andre ting, man skal tage hensyn til...) ELLER ved at skifte til et foder med mere energi (fx sukker) i.

... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Så er vi i Jylland - nu MED hestene!
0
0
Svar på denne tråd

Ikke skifte
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 14:01

Jeg synes ikke du skal skifte men blot give dem lidt mere. Det er jo ikke pga sukkeret at vi giver hestene roepiller, men pga fibrene og de gode egenskaber roepillerne har. Når de begynder at lave noget, så kan du supplere op med olie, hvis der er behov for mere.

Linda.

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 14:44
mvh annika.

OO

7

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 16:06

Bliver jeres roepiller ikke vildt vandede/smattede hvis I blander op med 5 liter vand??

Jeg synes nemt mine bliver for "vandede" (smaskvåde) hvis der er bare lidt for meget vand i.

Mvh

Ann

0
0
Svar på denne tråd

Det kan være!
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 16:15

At den type du bruger ikke suger så meget vand, så prøv at tilsætte lidt mindre vand, hvis det er for vådt.

Hilsen

Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider