Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Væske i benene?
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 15:12

Hej !

Min pony har lidt væske nede ved begge hans bagben, og kender også andre hest som har det. men nogle siger at det plejer at gå væk efter at de har været på fold, eller en ridetime. Men min har altså noget hele tiden.. hverken mer eller mindre på noget tidspunkt.

Så ville jeg bare høre om nogle af jer kender mere til det? og om det har noget betydning for noget??

Stine og Starfighter

0
0
Svar på denne tråd

lyder som galle
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 17:01
det lyder som galle. det har ingen betydning, så længe det er blødt. men lige så snart det bliver hårdt, skal du holde op med at ride og tilkalde dyrlæge.
men bare rolig, det er ganske almindeligt med galle.
Du kan forebygge lidt, ved at komme staldbandage på, og køle benene ned efter ridning.

VH tanja
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 17:12

Okay det var godt! Tak for det .
Men det tit det bliver hårdt?

0
0
Svar på denne tråd

galle..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 17:16

det er eneten galle eller dårligt blod omløb i benene. Det sidste sætter sig gerne i bagbenene. Men plejer at gå væk efter en tur på fold, med bevægelse.

Tror ikke du skal være bange for det, men har kendskab til et middel, som kan tage den væske ophobning!

Du kan kontakte mig over besked, hvis du er interesseret i at høre om det!

0
0
Svar på denne tråd

ikke altid
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 17:33
hvis det bliver hårdt, er det som regel, fordi de har fået en overanstrengelse. så skal de have ro og en behandling af dyrlæge. hvis man bliver ved med at ride, bliver overanstrengelsen bare værre og du kan risikere, at den skal stå et halv år til et år.
ville ikke være så fedt, har selv prøvet det.
men nej, bare man forebygger det. min venindes hest har det også, men har ikke haft problemer med det. mit var bare meget(var på forbenene) og så var jeg uheldig.
vil ikke gøre dig alt for bekymret, bare du er opmærksomt på det.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 19:33

Okay, men jeg er også begyndt at køle hans ben ned her efter ridning. Men det kan måske være jeg lige skal have dyrlægen til at se på det en gang..

Stine og Starfighter

0
0
Svar på denne tråd

god ide
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 19:41
det kunne du da godt gøre, når dyrlægen alligevel er der. så er du da sikker på hvad det er
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider