Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder program?
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 20:22

Er der nogen som kan anbefale et godt foderprogram?

Hvilket er bedst? nemmest?

Er der nogen som har kendskab til programmet HULD.

0
0
Svar på denne tråd

Salvana
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 09:19

Hej

Jeg vil gerne anbefale Salvana. Det er nemt at gå til. Jeg har fodret på vidt forskellige heste med salvana tilskudsfoder og har altid været tilfreds med det.

Sagen er den at hesten får imellem 100-150 ml tilskudsfoder (i pilleform) alt efter vægt. Også fodre man bare med havre eller byg eller majs (eller en blanding af disse) efter hestens behov. Og selvfølgelig hø..

Det er et nemt foder, måske ikke så fancy med allemulige urter og spændende useende dimser i foderet, men der er det i hesten skal have, og man får ikke problemer med at man kommer til at overfodre med vitaminer og mineraler.

Held og lykke!

Mvh Lea :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan kun
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 09:45

anbefale HULD. Dette har jeg lagt mine foderplaner efter i de sidste 9 år, og med rigtig godt resultat. Det til såvel drægtig, plage, heste i arbejde og vedligehold.

God fornøjelse...

S.B.

Hvorfor fodre på en hest - når du kan ride på en pony ?

www.stutteribredager.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvad er HULD?
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 10:14

er det tilsvarende foderplan hest fra landscenteret eller hur?

købes hvor? koster?

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 10:17

Lea - det er ikke foder jeg spørger efter, men foder PROGRAMMER.

Altså programmer til computeren hvor man kan lave foderplaner.

S.B. - det lyder godt. Det er jo lidt mere økonomisk at anskaffe sig end det på LU hvor man skal fortsætte med at betale hvert år for opgraderinger som man måske ikke har brug for.

Kan det passe at der ikke findes en demo af HULD som man kan afprøve inden man køber?

0
0
Svar på denne tråd

Hvor købes det??
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 12:09

Hvor kan man købe det foderprogram HULD og hvad koster det??

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål om HULD
Forfatter: 
Dato:  08-08-2006 16:27

Kan man lave en kopi af programmet hvis jeg nu gerne vil have det på begge computere i huset?

Eller hvis man nu fandt en at dele programmet med?

0
0
Svar på denne tråd

Her er HULD
Forfatter: 
Dato:  08-08-2006 20:25

Her er et link til foderprogrammet HULD

www.laangawten.dk/Huld/huldw.htm

Udfra prislisten koster programmet 1200 + moms, hvilket er det samme som Foderplan Hest.

Dertil skal man åbenbart have abonnement til fodermiddelbasen til 350 + moms/år

Og så står der også en pris på opdatering, så det skal man åbenbart også have en gang imellem?

Kan ikke umiddelbart se det er billigere end Foderplan Hest, som er et fabelagtigt program

Stübben Maestoso (17½", bom 32) købes

Opstaldning tilbydes i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

Opdateringen?
Forfatter: 
Dato:  08-08-2006 20:31

Jeg forstår det sådan at opdatering og abononemt er valgfrit.

Det mener jeg ikke er er for Foderplan HEST hvor man skal betale licens hvert år!

Jeg er ikke interesseret i en fast årlig udgift, men vil hellere betale et engangsbeløb. Opdateringer kan jeg godt være foruden, da jeg alligevel selv vil lægge det foder ind som jeg har brug for i programmet (og som ikke allerede er der).

Foderplan HEST kan vel ikke bruges efter købsprisen - licensen er vel nøglen til at programmet virker?

0
0
Svar på denne tråd

Demo???
Forfatter: 
Dato:  08-08-2006 20:39

Kan det for øvrigt passe at der ikke er mulighed for at prøve en demo af HULD?

0
0
Svar på denne tråd

www.sundhest.dk
Forfatter: 
Dato:  08-08-2006 23:13

Jeg bruger pt sundhest og det er jeg udemærket tilfreds med. Fordele: billigere i anskaffelse og opdatering, næsten alle fodermidler er lagt ind i forvejen. Anvender KER normer

Ulemper. Lidt dårligere grafik end foderplan hest og man kan ikke se grafisk hvad de enkelte fodermidler bidrager med.

MVH Christina, agronom

0
0
Svar på denne tråd

Foderplan Hest
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 10:56

Foderplan Hest får man på en CD-rom, så det kan man sagtens lægge ind på flere PC'ere - det har jeg selv gjort.

Jeg tror ikke, at man BEHØVER at købe årlige opdateringer til Foderplan Hest, hvis man ikke vil!! Det er ment som en service! Derfor du'r programmet da alligevel - så er man bare ikke opdateret.

Fordelen ved Foderplan Hest er brugervenlighed og god grafik, som gør foderplanen mere overskuelig.

Jeg har aldrig hørt om HULD før. SundHest har jeg leget lidt med i demo-form, men jeg foretrækker Foderplan Hest trods merprisen. Jeg mener, at Foderplan Hest koster ca. 1.500,- kr. ved køb og derefter ca. 350,- kr. pr. år for opdateringer. SundHest koster vist nok under det halve.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

FoderplanHEST
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 11:19

Jeg har lige læst lidt på Foderplan HEST og der står:

Køb og opdatering. Første gang programmet købes betales fuld pris. Efterfølgende må programmet opdateres en gang årligt til ca 1/3 af normal pris. En opdatering er nødvendig for at sikre at Foderplan-Hest hele tiden er opdateret i henhold til de nyeste forskningsresultater, samt for at tilpasse fodermidler og foderblandinger til de seneste justeringer/forbedringer. Ved opdateringen får man samtidig uden ekstra omkostninger de sidste forbedringer i programmet. Uden opdatering slutter programmet at fungere efter ca 15 måneder.

Så desværre kan programmet kun bruges hvis man hvert år betaler for fornyet licens. Det gør programmet HULD en hel del billigere, da opdatering her tilsyneladene er frivilligt.

0
0
Svar på denne tråd

Foderplan hest
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 11:32

dør hvis du ikke betaler for opdatering hver år, CD'en virker kun til 31/12.

Og ja, det er ikke kun noget de skriver.

Karin

Hoppeføl efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

HULD..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 12:03

Hvad er dette HULD så,og hvad koster det,hvor kan det findes henne??

Ligner HULD sundhest.dk eller mere foderplan HEST??

0
0
Svar på denne tråd

Mht. HULD
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 13:38

Har jeg brugt dette program i de sidste 9 år - uden merbetaling.

Er der nye eller andre foder / blandinger man har vil bruge i sin foderplan, kan man selv indtaste værdierne efter indlægssedlen og på den måde selv opdatere programmet - så betaler man heller ikke for opdateringer på foder man aldrig ville bruge. Ligeledes taster jeg værdierne fra mine wrap - hø analyser ind.

Det kan ikke være nemmere, billigere eller mere optimalt.

S.B.

Hvorfor fodre på en hest - når du kan ride på en pony ?

www.stutteribredager.dk

0
0
Svar på denne tråd

HULD igen
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 20:48

Jeg var lige inde og kigge på hjemmesiden, og noget undrer mig. Der står, at programmet skal bruge indholdet af fe, jern, zink, selen osv. for de forskellige fodermidler, for at kunne beregne en foderplan.

Men der står intet om vitaminer, beregner den ikke på dem eller hvad?

Opstaldning i Kolding V tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider