Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sadel knirker
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 09:36
Min to år gamle passiersadel knirker. Har passet den med sadelsæbe og fedt, men lige meget hjælper det. Har nogen et godt tip?
0
0
Svar på denne tråd

Knirker den i
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 09:39

Forsvindslen altså på forkanten ???

For så kan det være nitterne eller forbommen ?( det stykke jern der holder sadlen fri af lansemærket) der er knækket.

Så skal den til sadelmager skæres op og laves. For er det vil i løbet af kort give en skæv sadel.

Illum

Nogle mennesker er ganske enkel ikke et svar værdig,og hvor det ene mennesker virker sofistikeret på nettet,fremstår andre bare patetiske.

0
0
Svar på denne tråd

sadel knirker
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 09:45
Nej ikke foran, den knirker overvejende i højre side, og det hjælper som regel, når den er smurt, men allerede nogle dage efter, knirker den igen. Tænkte, at der måsker er noget sadelfedt, der er bedre en andet?
0
0
Svar på denne tråd

Nej alt fedt
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 11:48

Er et fedt.

Illum

Nogle mennesker er ganske enkel ikke et svar værdig,og hvor det ene mennesker virker sofistikeret på nettet,fremstår andre bare patetiske.

0
0
Svar på denne tråd

erfaringer herfra
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 12:02

jeg har også haft knirkende sadel.

min løsning:

søbe sadlen ind i læderolie med bivoks. bivoks efterlader sådan noget vidt "støv" på overfladen som man kan pudse blank bagefter. men det støv virker måske lidt som talkum eller lign. ihvertfald ophøre knirkeriet. men det var kun det med bivoks der duede. og man skal ind i alle kroge og ind under sadelpuderne der hvor de rammer bommen - helt ind i alle kroge.

senere har jeg også brugt læderfedt med bivoks og det hjalp også. men her i sommervarmen bliver mange sadler alt for tørre - min skulle på et tidspunkt smøres 1 gang om ugen!! og den sugede bare helt enormt.

VIL DU MED TIL HESTEFESTIVAL I PORTUGAL? Uge 45.

ca. 5800 kr incl. fly,ophold,bil.

Lusitano+spanske heste i massevis. mulighed for ridning.skriv og hør mere. ell. se under "arrangementer".

0
0
Svar på denne tråd

Knirkende sadel
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 12:18

Min sadel knirker også, men det er noget den er begyndt på her i varmen, jeg tror simpelthen at varmen og alt det støv der kommer når man rider, udtørrer læderet hurtigere end man lige regner med. Jeg vil tro det er derfor din sadel knirker.

Så mit råd må være masser af fedt!

0
0
Svar på denne tråd

talkum
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 14:11

om på hovedet med sadlen, og så en ordenlig gang talkum (eller babypudder) ind i alle revner og sprækker.

Det stopper knirkeriet, men den drysser lidt i nogen tid derefter. Det er dog nemt at fjerne ved almindelig rengøring :)

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider