Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Priser?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 22:42

er der nogen herinde der bruger bergers smedie? hvis ja ved i så hvad det koster for en beskæring?, altså uden skoning?..

er der så nogen der bruger ringe dyrlægerne?...hvis ja hvad koster ormekur, tandraspning og vaccination?...

0
0
Svar på denne tråd

priser...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 08:24

Det kan være meget forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge, hvad tingene koster.

Man har ikke hest uden man prøver at ringe til dyrlægen, vil jeg tro... om ikke andet, så skal man årligt have vaccineret hestene.

For mig koster det normalt omkring 4-500,- kr. for vaccination af en hest. Jeg tror, at min dyrlæge tager knap 300,- kr. i startgebyr + vaccine + moms.

Hvis du får dyrlægen til at efterse tænderne ved samme lejlighed, så koster startgebyret jo ikke igen, det samme gælder ormekur.

Jeg bruger selv en hestetandplejer som tandlæge til hestene, eller en dyrlæge, som har en særlig uddannelse til hestetandplejer.

Ormekure er receptpligtige, så du skal betale for recept. 150-200,- kr. for en ormekur er ikke unormalt. Normalt skal man først udtage gødningsprøve fra hesten, som dyrlægen undersøger for ormeæg - derudfra fastlægges videre strategi. Men det synes jeg, at du hellere skal snakke med din dyrlæge om, hvordan han/hun vælger at gribe det an i dit tilfælde - det kan også være forskelligt!

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider