Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Slemt spark på forben,..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 18:35

Min vallak Valdemar er blevet sparket på højre forben, da en ny hest ankom for 2 ugers tid siden og det gik for vildt for sig.

Jeg som havde glædet mig til en laang aften ridetur da jeg fredag d. 14 kom hjem fra sommerferie, men fik så den dårlige nyhed af vide.

Han var blevet syet, og blev proppet med antibiotika i en uge, den lille stakkel

Der er heldigvis ikke blevet beskadiget nogle nerver eller sener,

så Doktor Dyr sagde at han ikke kunne rides i 1-3 måneder (som jeg jo ellers synes er slemt nok)

Da det ellers begyndte at gå fremad, sprang såret op i onsdags og dyrlægen måtte igen komme ud. Det kunne ikke syes igen, så nu må det hele uden, og nu går der nok 3 måneder (hvis ikke mere) før vi kan begynde ridningen igen

Han skal have skiftes forbinding og renset sår hver dag den næste måneds tid, og han går på en lille bitte fold, da det er meget vigtigt han ikke bevæger sig for meget.

Og det passer slet ikke Valde-drengen. Han er så trist, og jeg synes det er hårdt at se ham sådan.

Idag d. 24/7 har Doktor Dyr været og kigge på Valdemar, og såret ser ud som det skal. Men det vil tage et par måneder (eller mere) for det at hele

Jeg skal fortsætte med samme slags forbinding og rensemidler.

Men PUHA hvor han keder sig den lille Valde-dreng, tiden kan ikke gå stærkt nok for os begge.

Lige et par billeder af Valdemar:

Her står han på den lille syge-fold:

Han står og misunder de andre heste der går på græs:

Er der nogle af jer der står med en skadet hest, og bare håber på det bedste? Så kom endelig med jeres historie, og nogle billeder.

KH FRA PULLER

Med den dejlige hyp;

VALDEMAR

0
0
Svar på denne tråd

Små ture
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 19:15

Min hest kom til skade med et sår ind til knoglen, for ca. 1 1/2 måned siden.

Det blev syet og ilagt dræn, som så holdt i 1 uge, og det var langt bedre og længere end forventet:-)

Såret var en lang dyb flænge (som sagt ind til knoglen) ca. 8-10 cm langt, fra koden og ned til/i kronranden.

Dyrlægen sagde til mig at han sku trækkes en lille tur ca. hver/hver anden dag, for at få blodcirkulationen i gang, som så fremmer sårhelingen. Det synes jeg også du sku gøre, bare en 10 minutters tid ad gangen.

Så længe der kommer noget/lidt pus/snask, viser det at såret er aktivt/heler rigtigt fra bunden af! Det må selvfølgelig ikke lugte fælt, men lidt vil det altid lugte fordi det er lukket med en forbinding.

Selvom der er fluer og andet skidt, så lad såret få ilt/luft i ca. 10 minutter, inden du forbinder det igen.

Skriv endelig til min HN, hvis der er noget du vil spørge om:-)

Mvh. Brigitte

0
0
Svar på denne tråd

Foldskade...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 21:26

Min chaplin kom også til skade i onsdag, dog ikke helt så slemt som dig...han blev også syet, og det var et ret dybt sår, men heldigvis sad det på den bedst mulige sted, så "kun" 14 dages ro...

Her 4 dage efter ser det sådan ud:

Meget bedre, takket være mine gode dyrlæge :) Det skal slet ikke ses hvor slemt det så ud (men det skulle jo også gerne gå dne vej ;))

Håber din hest snart bliver rask igen!

MVH Louise

.
Super gaveidé:
Tilbyder tegning af din hest/pony; skriv til mig.
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 13:25

Gittec: Tak for dine råd, men min dyrlæge har sagt at han ikke må bruge sit ben så meget, men håber også snart på at jeg må gå en lille tur med ham engang imellem.

Såret lugter ret meget, men som du siger, er det jo klart når det er så indelukket.

Held og lykke med din hest

Louise_s: Det var godt det ikke blev en længere skades-pause for Chaplin Selvom du siger det ikke var så slemt som i mit tilfælde, er det jo aldrig sjovt når ens hest kommer til skade.

Held og lykke med ham fremover

KH FRA PULLER

Med den dejlige hyp;

VALDEMAR

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider