Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Glider på forben/forsko
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 20:27

Hejsa

Håber I ved mere end mig! Jeg har en islænderhoppe som er begyndt at glide når jeg rider, dvs. f.eks når jeg skridter på asfalten ned ad den lille bakke. Den er ikke stejl, men det går da nedad.

I dag gjorde hun det endda da vi skridtede ned ad en græsbakke!

Begge gange er jeg hoppet af, men det undre mig altså. Kan (måske) følge det på asfalten og så alligevel ikke. Men på græs, der hverken er fugtigt eller noget?

Hun fik nye sko på for en månedstid siden af en ny smed jeg er begyndt at bruge. Kan det havde noget at sige, kan han have andre sko, sætte dem anderledes eller sådan noget?

Det behøves selvfølgelig ikke være forskoene (hun har ikke bagsko på), men det er umiddelbart det mest oplagte.

Hun bliver ikke redet så meget, så de burde ikke være slidte.

Har nogen oplevet det?

Hilen Christine

Nu med Fisker-manden

0
0
Svar på denne tråd

Min gør det samme
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 21:31

men tror det har noget med asfalten at gøre. Asfalten nu er varm og på den måde bliver den glat. Dog kommer det osse an på, hvilken slags asfalt det er. Noget er ikke så glat som andet, men det er lige meget om skoene er nye eller gamle for de glider alligevel. Min har fået 4 nye sko på for mindre end 14 dage siden og de er allerede glatte.

Hilsen Eva L

med Lullari fra Lille Skivehus

0
0
Svar på denne tråd

Vejrets skyld...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 23:41

Jeg tror også at Eva har ret...for studser lidt over at din hest pludselig begynder at glide, og ikke har gjort det før, nemlig...for det kan ikke have noget med smeden at gøre - det er jeg ret sikker på.

.

Den ene af mine heste skøjter også rundt på hans sko...sommer og vinter - det være sig på staldgulvet, på asfalt, grus, græs m.m. - men det har han gjort i alle de 24 år jeg har haft ham...har aldrig hørt om nogen der pludselig begynder på det...så prøv at se om problemet fortsat er der efter en god omgang regn og lidt lavere temperaturer.

.

Skovvang, 8370 Hadsten tilbyder :

1-2 dages-ophold med skov-pas

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

* vi bor mel. Århus og Randers *

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

Måske...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 00:17

..kan det skyldes, at hesten går for meget/for tungt på forparten?

Prøv at støtte den mere for tøjlen og at holde benene mere til den, når den begynder at glide på forbenene.

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for foreløbige svar!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 08:20

Tak for svarene indtil nu!

Vejret kan da måske nok spille ind, det undrer mig bare, at hun også gjorde det på græs. Da jeg hoppede af, var det tydeligt at hun gik meget forsigtigt.

Om hun går på forparten kan sagtens være, dog burde hun vel så have "gledet" i længere tid .

Men når hun går forsigtigt pga. hun glider, går hun vel automatisk på forparten?

Jeg vil prøve at støtte hende mere næste gang og lige se tiden an.

I morges sammenlignede jeg lige sko med en anden der har forsko på. På min kan man kun et sted se sømmet, ellers er der helt glat. På den anden hest var der tydelige "hakker" der hvor sømmende sad. Så under alle omstændigheder, virkede mins mere glatte, idet sømmene ikke "var tydelige".

Christine

Nu med Fisker-manden

0
0
Svar på denne tråd

Skosøm
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 08:54

Sko-sømmene slides nu helt flade ganske hurtigt...på få dage...herefter har de jo ingen "stop-effekt" længere...så det lyder lidt mystisk hvis det skulle have relevans.

Men selvfølgelig kan den have fået problemer med hov/ben-stillingen, og så er det jo en ganske anden sag, naturligvis.

.

Din nye smed kan nu også have beskåret den anderledes, (eller hårdere), end den er vant til...det var også en mulighed...mange heste reagerer på en ny smed !

.

Skovvang, 8370 Hadsten tilbyder :

1-2 dages-ophold med skov-pas

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

* vi bor mel. Århus og Randers *

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

Mordax?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 12:01

Om vinteren bruger vi mordax, når der er sne, og de skøjter rundt på isen.

Men jeg ved ikke om man også kan bruge dem om sommeren, hvis den kun har forsko på.

Hvis de har på baghovene og sparker ud, så kommer der jo lidt at et sår, medmindre man piller dem af når de skal på fold. Så skulle ikke mene at der var et problem i at bruge dem om sommeren, hvis hun glider på græs...

HELD&LYKKE!

Der findes kun én engel i hele verdenen, hun hedder Raudstjarna<'3

Helledige Rideskole og opstaldning, der står min engel<'3

Jeg gør livet til en fest,

♥for jeg rider på Raudstjarna min hest<'3♥

0
0
Svar på denne tråd

det er varmen!!!
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 17:37
Sådan har det altid været om sommeren når det bliver varmt med de heste jeg har haft. Varm astfalt og tørt græs er næsten lige så glat som is. Min nuværende hest (også en ishest) er også begyndt at glide på græsset og astfalten nu hvor det er meget varmt, så hvis jeg var dig ville jeg ikke bekymre mig ( kun for at hesten falder!), det holder op når vejret bliver koldere igen vh Mette
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 17:42
det kan let have noget at gøre med smeden smedende er jo ikke ens hvis hun har sat skoen på en lidt anden måde og måske ikke gjordt den så kort eller kortere end før kan både asfalten og smeden gøre det til at den glider

nyt medlem af dhpv klubben

husk vær ved din hest sådan som du vil have at den er ved dig. prøv min side den er rigtig god, og du kan få en net-hest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider