Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Anbefal et insektdækken.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 20:04

Ballet Girls sarte fuldblodshud er altså ikke egnet til alle de klæg. De andre heste basker dem bare dovent væk, men hun kan simpelthen ikke finde ro. Hvis ikke hun stormer rundt, så er hun ved at vælte for lige at myrde den, hun har i nakken.

Så hun skal pakkes ind! Men i hvad? Jeg har undersøgt markedet lidt, og som jeg ser det er der 2 muligheder - et netdækken, eller et tyndt sølvfarvet dækken, der også reflekterer UV-stråler.

Hvad skal jeg vælge? Umiddelbart synes jeg, at det lyder smart med det reflekterende dækken. Hvis solens stråler reflekteres, så bliver hun vel slet ikke varm!? eller hva'? Er det i virkeligheden bedre med huller, så hun kan blive blæst lidt over, når der kommer en brise?

Skulle jeg gå linen helt ud, og købe et islænderdækken mod mitter? Så er der da ikke ret meget hud hun skal forsvare! Har det andre særlige egenskaber, der gør det ekstra velegnet?

Hvad er dine rfarineger? På forhånd tak for hjælpen.

Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 17:40

hej

til min gamle hest havde jeg et indsækt dækken fra bucas

dette var med klap på bringen og hel hals

hvis jeg skulle have et igen ville det helt klart blive sådan et igen

jeg havde brugt det i 2 sommer da jeg solgt min hest og hun købte det med,så det holder godt

det får min største anbefaling

Minni

super smart fuldstammet pinto føl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Weatherbeeta
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 10:09

Hej Mette.

.

Min DV har samme problem som din...alle hestene hos os er generet af klæg, men min DV er ekstremt plaget og kan ikke finde ro...så jeg leder også efter et insektdækken nu...jeg har ikke tænkt så meget i UV-beskyttelse, da de fleste insektdækkener er åndbare, så hesten ikke skulle gå hen og bade i sved...har kig på et fra "Weatherbeeta", da det mærke altid ligger bedst på min DV...men jeg er dog usikker på om åbningen foran på halsen giver for meget plads til at insekter kan komme "indenfor"...det er lidt svært at gennemskue på net-billederne...men måske nogen kender modellen.

.

Skovvang, 8370 Hadsten tilbyder :

1-2 dages-ophold med skov-pas

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

* vi bor mel. Århus og Randers *

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 10:38

hejsa

jeg har købt mig et weather beta af samme grunde som jer andre..

og det passer super, hullet foran giver ikke anledninger til indgang for fluer.

ingen svedig eller irreteret hest og der medfølger gratis hut..

helt klart godt valg.

0
0
Svar på denne tråd

Louise...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 12:37

Okayyy...det lyder jo skønt, Louise ...er din hest helt fri for insekter nu...klæg, myg, bremser og diverse "øv-dyr"...

.

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 16:20
Min nabo har lige købt et. det ser ud til at være et udemærket insektdækken med hals. Hun her købt det ved steens rideudstyr og har givet 349 kr på tilbud. hun fik det i sidste uge så mon tilbud ikke stadig gælder.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Vægt og måle tabel til Hesten er kommet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 19:15

problemet med dækkener der beskytter for uv-stråler er at hesten ofte kommer til at svede med dem på!

Jeg arbejder i en rideudstyrsbutik, og der er ofte folk der kommer ind og siger at de har et der beskytter mod uv- stråler men at det er så varmt at hesten kommer til at svede og at de vil have et åndbart i stedet som f.eks et fra bucas.

De fleste bliver glade for dækner fra bucas, da de har en god pasform, og de er lette at bruge. Men desværre er prisen også derefter. Men hvis det er noget man er villig til at ofre lidt penge på, er det efter min mening helt klart sådan et man skal investere i!

20 år og stadig frisk..!

elsker at springe...

det lyder som June..

Whisky<3

0
0
Svar på denne tråd

Weatherbeeta...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 19:42

Bucas ligger riiigtiiig dårligt på mine heste, efter Bucas har lavet om på snittet og gjort dækkenerne så brede fortil...jeg var glade for de gamle modeller men ikke de nye - har man heste med "fin form" fortil, er Watherbeeta efter min erfaring det bedste at bruge...forøvrigt mener jeg heller ikke at Weatherbeeta´s er med UV-beskyttelse...vel, Louise

.

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:10

selvfølgelig kan man ikke undgå insekter de steder hvor dæknet ikke er:)

men dette dækken har gjort at min hest rent faktisk kan gå på fold (weather Beta)

troede at der var med uv men er egentlig ikke sikker.

0
0
Svar på denne tråd

UV-beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 10:01

Hej Louise.

.

det lyder bare supergodt, altså.

Jeg går og venter på insektdækkenet fra Weatherbeeta nu, det blev simpelthen bestilt i panik forleden, da mit kræ var ved at brase gennem hegnet i panik med en sværm af klæg efter sig...jeg var netop trådt UD af folden efter at have oversprayet ham med insektspray + insekt-creme...og klægene SAD bare og sugede blod på ham straks efter... (de andre heste var ikke generede, så han må baaare smage godt )...og han står på stald meget af tiden nu, indtil dækkenet kommer...der var ikke mere tid på at finde et brugt til nedsat pris,- jeg måtte hoste op med det fulde beløb for et nyt !

.

NB : Flyshield-dækkenet fra Weatherbeeta, som jeg har bestilt, ER med UV-beskttelse, men skulle efter sigende være utrolig åndbart.

(Har haft et i hænderne igår, og dækkenematerialet er sådan en slags skumgummi-agtigt noget, iflere lag og med åndehuller...det var lidt spøjst at mærke på. )

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider