Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Trakhener
Forfatter: 
Dato:  03-04-2001 12:43
hvad syntes i om racen????????
Den er livlig men dejlig jeg elsker min over alt på jorden men mange siger at det er noget lort fordi de er hidsige men ja de er hidsiger men dejlig!!!
¨Jeg starter LA Dressur og LB spring så deeeeeeeettttt
Kh Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Re: Trakhener
Forfatter: 
Dato:  03-04-2001 15:14
hejsa

det er rigtigt at trakehneren har vedhæftet en lille "note" om man man sige bag på sig. jeg er selv den heldige ejer af et eksemplar af slagsen, og er osse blevet mødt med fordomme og endda nogle gange foragt.... og jo, jeg vil til en vis grænse give "folk" ret...trakehneren er anderledes i kraft af et ofte meget vågent og følsomt sind. det kræver en rolig og forstående rytter, og hvis du behersker dette, vil du med trakehneres sind blive en hest der vil gå gennem ild og vand - en rigtig kammerat. men det kræver som sagt at forstå og behandle den korrekt og frem for alt vinde dens tillid. "folk", der foragter og afskyr trakehneren, viser sig ofte som nogle, der egentlig ikke har forståelse for hesten overhovedet. de forstår ikke hesten og hesten tør ikke vise dem tillid, og så mislykkes samarbejdet... men det er jo hestens skyld... nej, selvfølgelig ikke....men sådan lyder det ind i mellem..

selvfølgelig er der osse eksempler på trakehnere, der er lidt "tossede"...men det tror jeg vist vi kan blive enige om, at der er inden for alle racer. men i trakehnerens tilfælde tror jeg at grunden til at det oftere "går galt" skyldes dens lidt specielle gemyt, der kræver følsomhed og forståelse for at et seriøst og gensidigt arbejde kan lade sig gøre....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 02:40
arj.. ikke endnu en "min race er bedre end din race" diskusion, vel??
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 09:03
ja jeg gider hvert i fald ikke at begynde diskussionen, men vil dog sige at til hver hest er der en rytter som der også er en rytter til hver hest. Men i tilfældet trakehnere kræver det måske lidt mere gefühl end ved de mere rolige og godmodige heste. Men jeg tror at inden for alle avls områder er der den slags heste.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 10:25

Jamen jeg foretrækker da helt klart også min egen race......

Derfor kan jeg bedst lide...;

-Knapstruppere
-Dv' ere
-holstenere
-hannoveranere
-trakehnere
-welsh (i enhver afskygning)
-fuldblod
- P.R.E
-akhal tekkinere
-oldenborgere
-frederiksborgere
-new forrest
-dartmoor
-islændere
-quartere
-shetlændere
-og guderne må vide hvilke ellers............ I en ikke nærmere fastsat rækkefølge.

Jeg er endnu ikke stødt på en hest som jeg ikke syntes havde mindst ét interessant træk ved sig. ( i modsætning til mange mennesker jeg har mødt...)

Det være sig personlighed, udseende, karakter, brugsegenskaber, det dersens helt specielle glimt i øjet, eller hvad som helst andet.
Nogle heste er selvfølgelig mere interesante for mig end andre, men alle heste er dejlige.

At diskutere hvilken race, eller for den sags skyld hvilken hest der er dejligst, giver ingen mening.
Alt afhænger af øjnene der ser.

MVh
Scarface
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 10:47
Hvad har emnet med røgt og pleje at gøre ????? Skal vi ikke liiige prøve at stramme lidt op om at sætte skidt for sig og snot for sig - med andre ord - at sætte relevante ting ind i deres respektive forums??

Nej - jeg er ikke formiddagssur!!

Mange onsdagshilsner
Sys
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 11:37
Jamen sys dog !
Vi kan da godt diskutter hvilken race der skal strigles mest
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 12:15
hmmmm, jeg tror det er Ponyer :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 12:28
Eller gode jydere eller belgier - med vinterpels, i løsdrift
(god pointe)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 15:10

Gaaab.

Scarface
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 18:24
0
0
Svar på denne tråd

Re: Camilla (H)
Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 20:36
yep...det er spild af god nettid (ups havde glemt jeg har fast pris *GG*). *skvatter sammen over tastaturet af kedsomhed*...ZZZZz zzzzZZZZzzzzzzzzzz...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-04-2001 08:11
hvorfor siger du det hva
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-04-2001 08:13
Tak for dine svar så er der i det mindste en der kan tage det alvorligt
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-04-2001 09:21
Hej Tanja

Min første store hest, som jeg fik som 12 års, var en trakhener/fuldblod. En blanding som mange vil mene er mega varm at have med at gøre.

Min lille hest (158 cm), var utrolig rar. Bla. blev hun brugt til handicap ridning, og hun var altid meget forsigtig hvis hun kunne mærke at rytteren var usikker.
Selv min mor kunne ride og springe på min lille hoppe.

Det eneste der var "galt" med hende var, at hun ikke kunne lide mænd.

Ellers er det en af mine bedste heste som jeg har haft til dato.

(jeg har siden (og nu) haft trakhener, gerne blandede).

Hvordan med dig selv??

Mange hilsner
Lene G. Iversen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider