Jeg har altid haft gode resultater med Stark-Guther beslag til forfangne heste og ponyer.
Det er et beslag som giver optimal støtte på hovbenet og jeg har endnu ikke set nogen som ikke blev totalt haltfri med dette beslag.
Du kan også vælge at bruge en ringsko med lædersål og pakning,det er også helt fint i mange tilfælde.
Hvad jeg syntes du skal holde dig fra er det som kaldes Heartbar sko,denne form for beslag danner et tryk på strålen og det er for såvidt også iorden da det kan fjerne smerte lige efter at det er lagt på.
Hvad man somme tider glemmer er at hoven gror,og at trykket dermed ikke længere er korrekt,og når det sker,er beslaget mere skadeligt end gavnligt.
Andre har også haft gode erfaringer med diverse sko af plastic,osv,men jeg er altså af den gammeldags type,og min erfaring er at et godt beslag til forfangenhed er lavet af jern,og pålagt korrekt.
Du kan se hvordan en Stark-Guther ser ud på min præs. De fleste smede skulle kunne lave dem,de kalder sig jo for Reg.så det må jo stå for at fagkundskaben er på et højt plan.
Held og lykke.
MVH Den Gamle Smed NSW