|
|
| Pris på Regulator Complete |
| Forfatter:  |
LeneG |
| Dato:  |
10-07-2006 11:50 |
|
Hejsa. Hvad er det nu, at Regulator Complete koster? Både pr. sæk, men også ved indkøb af større mængder? Er der rabat, hvis man er forhandler?
Lene G Finder du en sten i din ene sko, så vær glad, det er én, og ikke to
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Lene.. |
|
|
Har skrevet en privat besked til dig..
www.staldrohan.dk PRE. Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs. Nu også forhandler af Regulator på fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svaret på 1 ?? |
|
|
er 229 kr. inkl. moms. for 20 kg.
www.staldrohan.dk PRE. Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs. Nu også forhandler af Regulator på fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De ter da sådan |
|
|
set pænt dyrt... Hvad koster det som forhandler, og hvad kræver det for at man kan blive forhandler?
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overvejer |
bimboe |
10-07-2006 16:21 |
|
du og skifte fra Salvimin Grøn, Lene?? Bimboe
En rigtig hest er en oldenborg. Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pris ved større portion |
Diana T |
10-07-2006 19:49 |
|
Mette - Hvis du kender lidt til prisen ved køb af større portion , så vil jeg også meget gerne høre lidt om det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| steget? |
|
|
er prisen steget? jeg tager da stadig kun 219 kr sæk  hvis man køber en palle med 30 sække er der 10% rabat.
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg
Trailerlæsning og problemløsning Se mere på min hjemmeside her (hjemmesiden er opdateret med nye billeder)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke meget rabat |
|
|
På Mettes hjemmeside er der priser ved køb af en hel palle (33 sække). Der er kun 5% rabat, så det er jo ikke værd at skrive hjem om. Og 33 sække er godtnok meget, medmindre man har rigtig mange heste... Synes det lyder dyrt i fht f.eks Salvimin grøn, men vil man partout fodre med urter, er det nok i den billige ende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
|
|
Til jane.. Prisen steg fra 1/3 mener jeg.. Jeg fik en ny palle hjem og der var der 33 sække på og prisen var steget til 229 kr. Det var samme tidspunkt som de optimerede foderet Men jeg kan ikke huske presist hvornår det var... Som forhandler kræver det at du bor et stykke væk fra øvrige forhandlere.. At du er momsregistret og naturligvis at man laver regnskab osv. Det er begrænset hvad der er at tjene på det. Men det gør jo at du for foderet til dine egne lidt billigere.. Man skal ikke regne timelønnen ud.. For så kan det ikke svare sig.. i hvert tilfælde ikke for mig.. *S* det kan være der er andre der er mere heldige/dygtige.. Jeg er ret sikker på at hvis man ringer til en forhandler og handler lidt med dem kan man få det til en rimelig pris Men det kræver jo at man tager 1 hel palle hjem og der skal jo alligevel et par heste til at omsætte den på 8 md. Jeg bestiller nyt foder hjem ca. hver 3 md. og det passer fint ind til mine kunder og mine heste.. Jeg mener stadig det er i den billige ende når jeg fodre mine og regnet ud helt normalt fodre jeg for 450 kr i gennemsnit pr hest inkl. alt. dvs. hø,lucerne, halm, havre, roepiller og RC. og det syntes jeg faktisk ikke er dyrt.. Håber jeg fik svaret på alle spørgsmål.. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay... |
|
|
jeg fik foder hjem en måned inden det steg og blev optimeret. men jeg får nyt foder hjem nu.
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg
Trailerlæsning og problemløsning Se mere på min hjemmeside her (hjemmesiden er opdateret med nye billeder)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bimbo... |
LeneG |
12-07-2006 09:32 |
|
Bimbo: Jeg overvejer det vel altid, men ikke sådan rigtigt alligevel... jeg kunne godt tænke mig det, men jeg synes, at det bliver dyrt for mig... Og mine heste ser jo egentlig godt nok ud på Salvimin Grøn... Desuden har jeg to heste på glucosamin og diverse andre ledstyrkende tilskud, så det er dyrt nok i forvejen!! RC koster altså 229,- pr. sæk, hvor meget er der i hver sæk? Hvis man regner med 20 kg. bliver det 11,45 pr. kg., og mine heste skal da have 350-400 gram dagligt. Salvimin Grøn koster ca. 1,70 kr. pr. hest pr. dag... RC vil gå i 4,60 kr. eller deromkring. Det kan mærkes med 5 heste. Men jeg ville egentlig gerne "prøve" RC... tror jeg. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej lene.. |
|
|
Som tak for hjælpen sidste år med mine foderplaner tager jeg gerne en sæk med til dig når jeg tager på vildsund marked.. Jeg ved ikke med sikkerhed hvor langt der er fra vildsund til dig.. Men er det ikke nogenlunde deroppe af.. ?? Ellers hvis du vil betale portoen giver jeg gerne en sæk RC. Dine foderplaner var en kæmpe hjælp for mig sidste år. Så hvis jeg kan hjælpe den anden vej gør jeg gerne det.. *S* Så du skriver bare.. Med venlig hilsen Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kunne være sjovt... |
LeneG |
12-07-2006 10:03 |
|
Hej Det kunne da være sjovt.. min mand og jeg plejer faktisk at farte både til Vorbasse og Vildsund Marked her i vores sommerferie!! Så det ville jeg da enormt gerne! Super! Hvordan finder jeg dig, Mette? Er du i en stand?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene G |
Sussie |
12-07-2006 11:56 |
|
Lige et hurtigt indskudt spørgsmål..  Så vidt jeg kan læse mig til fodre du pt med Salvimin Grøn. Hvad giver du for en stor sæk af det? Hvor mange kg er der i en stor sæk? Og ikke mindst hvor meget skal en stor hest 600-650 kg have af det? 150-200g dagligt? Jeg overvejer nemlig pt at gå fra Travo til Salvimin Grøn...
MVH Sussie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sussie |
|
|
Salvimin Grøn koster, hvor jeg køber det 225+moms for 25kg. Min gamle hoppe, der ikke laver noget skal have 90g her i sommer (tror hun fik 100g i vinters). Min hoppe, der har føl ved siden får pt 175g, fik vist 150g de sidste måneder inden foling og tror det var 110g inden da.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sussie... |
|
|
Hej Sussie Jeg er netop gået over til salvimin grøn. Min vallak på ca 162, vægt ca 500 kg - får 100 g salvimin dagligt sammen med 1,5 kg sort havre og 400 g lucernepiller + 7 kg hø... En let og enkel foderplan som jeg håber fungerer... Hilsen Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sussie... ;-) |
LeneG |
12-07-2006 15:57 |
|
Hej Sussie. Ja, jeg bruger Salvimin Grøn nu og har gjort det hele sidste år - skiftet fra Travo-E, som jeg brugte tidligere. Mit skift skyldtes primært, at Salvimin Grøn indeholder 20% organiske (mikro)mineraler - det gør Travo-E ikke. En sidegevinst er, at Salvimin Grøn er en lille smule billigere end Travo-E... Til mine DV'ere bruger jeg 100-150 gram Salvimin Grøn afhængig af alder, størrelse/vægt og arbejdsintensitet og andre fodermidler. Jeg har selv Foderplan Hest og laver mine egne foderplaner. Jeg giver 275,- kr. for 25 kg., og det giver 11,- kr. pr. kg. Jeg har oplevet, at priserne hos de forskellige forhandlere varierer lidt. Mine heste ser super ud på Salvimin Grøn - de er blanke og pæne. De organiske mineraler i Salvimin Grøn er: Kobber, zink, jern og mangan - det er de mineraler, som man har erfaring med, at heste er dårligst til at optage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillægsspørsgmål: |
Mette J |
12-07-2006 18:45 |
|
Til Lene G: Hvad fodrer du med ved siden af Salvimin Grøn? Og ved du hvad en pony på 140 skal have i gram om dagen? Og lige et sidste Er det godt til plage? Jeg håber, ikke at det gør noget at jeg spørger i denne tråd  På forhånd tak 
Mvh Mette.. ******************** www.newforest.dk *************************** Vær med til at tale dyrenes sag! Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Lene... |
|
|
Jamen det lyder da bare helt super.. Vi plejer allerede at komme mandag aften. og regner med at gøre det samme i år.. Det er vores ferie og i år har vi ingen heste med.. og vi skal heller ikke have nogle.. (mind mig lige om det når vi mødes deroppe, Det kan jo være jeg har glemt det..*S' ) Ej skulle vi falde over en fin tinker eller en god fjorhest kan det da godt være vi tager den med hjem og chekker den for så igen at sælge den.. Vi plejer at holde i en stor hvid lastbil. lige ved siden af ham den gamle hyggelige med rideudstyr. Han holder nemlig helt nede blant hestene.. Men ellers så tager du bare mit nr og giver mig et skriv.. Jeg regner stærkt med at vi er der fra mandag til onsdag.Det er kun min fars helbred der sætter tiden deroppe. (han er ikke lige helt på toppen) Men du er velkommen til at skrive dit nr til mig på en pb. Så kan vi lige finde hinanden deroppe. mvh. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker... |
Sussie |
13-07-2006 08:45 |
|
... alle for svar på pris... LeneG  Jeg har faktisk også været meget godt tilfreds med Travo. Det har passet godt til min foderplan. Men min ene hest har nu fået sommereksem, og dyrlægen og jeg er begyndt at se lidt nærmere på om hun optager diverse vitaminer/mineraler godt nok. Dyrlægen har bla lagt hendes foderplan ind i deres foderplansystem, og kan se at hun er lidt i underskud af B1 vitamin. Salvimin Grøn indeholder meget mere B-vitamin end Travo. Så det bliver vist det jeg går over til...
MVH Sussie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette J |
LeneG |
13-07-2006 09:13 |
|
Hej Mette J: Du kan godt afstemme en foderplan til plage med Salvimin Grøn, men der skal tilsættes protein, f.eks. i form af sojaskrå. Føl og plage har et højere behov for protein end udvoksede heste. En pony på 140 cm i stg. skal nok have ca. 75 gram Salvimin Grøn om dagen for at være dækket ind med vitaminer og mineraler. Foruden Salvimin Grøn fodrer jeg med hø eller wrap og udblødte roepiller. Plagene får lidt korn, sojaskrå og TM Super Plus også. En udvokset DV på ca. 165 i stg., 550 kg., får f.eks. dagligt: 8 kg. hø eller wrap 1-2 kg. roepiller (udblødt) 150 gram Salvimin Grøn En DV-plag (åring med forventet udvoksede størrelse som ovenfor) får f.eks.: 5-6 kg. hø eller wrap 1 kg. roepiller 0,8 kg. hel havre 0,5 kg. Super Plus 75 gram Salvimin Grøn 300 gram sojaskrå Eller jeg erstatter sojaskrå og Salvimin Grøn med yderligere 0,5 kg. Super Plus (i alt 1 kg.) - det giver også en godt afstemt foderplan. Alt efter huld giver jeg mere/mindre roemos, wrap eller korn (max. 1,5 kg. om dagen).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|