Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

vandklokker?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 07:29

Er der nogen der har erfaringer med disse vandklokker?

Jeg tænker på at anskaffe mig et par, men vil først lige høre om de "virker". Hovsålen får vel ingen vand?

Samværet med heste giver mig mulighed for at lære mig selv at kende på både godt og ondt...

(Har to lækre, lækre 1'er ponyhingste, som står til rådighed for dejlige hopper der ønsker føl.)

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 10:22

Jeg har ikke de bedste erfaringer med "vandklokker". Jeg synes at de ikke rigtigt når ned om hovene så de bliver våde. Sålen får ihvertfald ikke vand.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Har lige købt
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 10:44

og syntes der er geniale.

Min frieser har meget tørre hove og de er geniale.

Man skal lige lægge dem i blød i10 min inden de påsættes, så de kan suge alt det de kan. Hendes hove har ihvert fald glæde af dem

og det er bedre end ingen fugt.

Hilsen Linda

en positiv indstilling virker altid

{>

kjoler sælges:harrigsheste.com/index...joler.html

0
0
Svar på denne tråd

Waterboots ;-)
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 10:54

Waterboots er en fantastisk opfindelse bruges de 3 x ugtl. i 20-30 min. holdes hovene sunde, elastiske og gode i denne sommerhede/tørke !

(Husk at de skal være fyldte med vand, de må ikke vrides op...det bedste er at have dem i blød i en spand vand lidt tid før de bruges, og så tage dem dyngvåde op og lægge dem direkte på hovene fra spanden. )

.

Kit : Vandet trænger primært ind via kronranden og den øverste del af den ydre hov-væg, og afgiver fugt til hele hoven gradvist indefra - derfor kan du ikke umiddelbart se/mærke noget på sålen lige med det samme - men efter nogle gange kan du...tålmo-o-o-dighed.

.

Skovvang, 8370 Hadsten tilbyder :

1-2 dages-ophold med skov-pas

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

* vi bor mel. Århus og Randers *

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

Waterboots..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 13:35

Jeg købte et par i onsdags, men har ikke fået dem prøvet endnu, da Tøsens skade i sålen først skulle hele ordenligt. Men vi skal prøve dem idag.

Jeg tror også at de er rigtig gode, især til heste med meget tørre hove..

Winnie & Tøsen

>> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care <<

0
0
Svar på denne tråd

vand klokker
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 13:52

Jeg er i hvert fald rigtig glad for mine.. de er også nemmer at bruge end at skulle havde hver hov ned i en spand vand..

Det kan anbefales at ligge dem i vand før man begynder at ride også give hesten dem på mens de bliver sadlet af/striglet eller evt spiser..

Tine og Felix

et tosset par!!

Stald Vodagergård

Oldenborg kan og vil

0
0
Svar på denne tråd

Hvor ?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 14:21

Hvor køber I sådan nogle?

Har selv problemer med tørre hove, og synes, at det er lidt synd for smeden, at han skal stå og bakse med hesten i flere timer, når han er der

Lige pt. er det heldigvis ikke noget problem, da han selv bløder dem op i søen nede på sommerfolden

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Gym&ridesport, Esbjerg
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 14:49

Hej Vitze.

.

Nej, det er noget rigtig skidt at smeden beskærer hove når de er meget tørre.

(Min smed siger simpelthen fra, hvis ikke de er fugtige nok !)

.

Du kan bl.a. købe waterboots ved "gymnastik & Ridesport"...(kr 99,- for 2 stk.)

.

Billede lånt fra :

www.gymnastikogridespo.../shop.html

.

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

0
0
Svar på denne tråd

har også købt...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 08:13

og kun givet kr. 69,- pr. par hos www.happy-horse.dk

er super glad for dem de er nemme at bruge og de virker for mig og min hest

KNUZER

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 08:39

Jeg vil fluks suse ud og købe et par, eller 2..

Anja

0
0
Svar på denne tråd

tænkte på
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 19:58
jeg har nemlig også tænkt på at købe et par eller to eftersom det er sååååååå tørt alle steder...

Men hvis hesten nu får klokkerne på når den skal ud på folden, kan hesten så godt have dem på natten over til dagen efter man kommer ??? Så virker de vel bare som almindelige klokker, eller tager jeg fejl ??

For de skal vel lægge på i OK lang tid så hoven kan nå at suge vandet op, og det er ik lige altid jeg har tid til at vente...

Håber meeget på svar :-P

Hilsner fra
Christina :-)

- Scirrocco Ashk

Ejer af en broget skønling :D

FJORDHESTEN - kan stadig og vil altid!
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 21:20

Jeg er i hvert fald glad for mine :)

:-* Mvh. Theis :-*
~ Dance With The Devil
Medlem af Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub
0
0
Svar på denne tråd

gummistøvler
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 21:54

Jeg har lige i dag siddet og kigget på nogen gummistøvler til hesten, hvor man netop får vandet sålen også. Desværre koster de 425 kr. pr. stk - ikke par. Fandt dem på en tysk hjemmeside.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Christina og Pjemm
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 10:24

Christina : Tror de bliver for varme og ubehagelige for din hest at have på så længe af gangen - desuden er den gode morgen-dug jo perfekt for hestehove, hvis din hest går ude døgnet rundt.

Din hest behøver desuden kun stå med "waterboots" på i 20-30 min. - og der kan du jo snildt strigle eller græsse med den...det er jo ikke så længe.

.

Pjemm : Kender dem godt...men i min tankegang kan man så ligeså godt lave et vandbad, eller stille hovene i spande med vand.

Idéen med at vælge "waterboots" er jo netop :

1) at spare vand (et helt vandspieltov kræver en hel del vand for at lave et vandbad.

2) Når man bruger "waterboots" kan hesten stå på box, fold, strigles eller andet imens...ret praktisk.

.

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

0
0
Svar på denne tråd

spandevis
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 10:42

Jeg står da og strigler mens min har fødderne i spande?

Men dels kan jeg ikke få ham til at putte alle 4 poter i på en gang, dels har han det med at blive utålmodig og trampe rundt, så spandene vælter, så skal jeg begynde forfra og staldgulvet har forkert hældning på striglepladsen, så det løber den forkerte vej...

Med gummistøvlerne kan han i det mindste flytte sig rundt uden at slippe for vandet. Jeg har dog ikke investeret endnu, måske næste år.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

marsil...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 11:00
Tusind mange tak for dit svar :-)

Min hest kommer ind om natten og er så ude hele dagen og normalt går han faktisk med klokker for ikke at træde sine sko af eller træde sig i hovballen...

Så er spørgsmålet bare om waterboots er lige så gode / holdbare som almindelige klokker...!?

Ej... Tror jeg køber nogle og må så, som i andre siger, bare tage dem på efter endt ridetur og lade ham stå med dem så lang tid det nu tager at gøre ham færdig efter :-P

Mange tak for svaret igen =)

- Scirrocco Ashk

Ejer af en broget skønling :D

FJORDHESTEN - kan stadig og vil altid!
0
0
Svar på denne tråd

Christina...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 11:06

Hej igen Christina.

.

Jeg tror ikke de er holdbare nok, desværre - materialet de er lavet af krøller og buler let op hvis de har dem på for længe, og velcroen er ikke stærk nok, da de kun er beregnet til kortvarigt brug ...så ganske almindelige gummiklokker på folden er nok det smarteste.

.

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

0
0
Svar på denne tråd

neopren klokker
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 11:54
jeg har et par ganske almindelige neopren klokker, kan man ikke bare bruge dem eller giver det ikke samme resultat ? de er lidt slidte efterhånden så det gør ikke noget at de bliver ødelagte af det i længden, for jeg vil mene at det er klokkerne der ikke har så godt af det i længden, men at det giver samme virkning for hoven, eller tørre de simpelthen for hurtigt til at det vil give fugt nok ?
0
0
Svar på denne tråd

Lyder godt
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 15:20

da begge mine har mega tørre hove - men lige et teknisk spørgsmål:

Hvis man giver dem på før man rider, og man derefter rider i sandkassen - er det så ikke spildt?

Et andet problem er for at komme ud til folden så skal vi igennem dressurbanen og en løbegang - så hvis de får lov til at stå med dem efter man har redet og inden man trækker ud - så har man vel samme problem, eller hvordan???

Mvh

Heidi

"Intet er umuligt for den, der ikke skal gøre det selv"
0
0
Svar på denne tråd

waterboots
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 15:49

Jeg overvejer selv at købe 2 pakker waterboots - jeg tror desværre ikke, at almindelige neoprenklokker vil give det samme resultat?!

Jeg vil tro, at waterboots er lavet af et materiale, som suger vand og derefter afgiver fugt i et stykke tid. Det mener jeg ikke, at almindelige neoprenklokker gør. Jeg vil tro, at 4 stk. tennissokker, som er gjort våde, så er bedre at trække op om hestens hove (end alm. neoprenklokker altså)! (har jeg da selv brugt)

Jeg mener ikke, at man kan sige, at effekten efter vask og behandling er væk, fordi man trækker igennem en sandbane e.lign. Jeg ved godt, at hovene bliver enormt tørre af sandbaner, men hvis hovene får rigelig fugt og behandles rigtigt 2-3 gange i ugen, så burde de kunne holdes rigtig fine og tilpas i konsistensen selv i den værste danske "sommertørke".

Har du prøvet at smøre hestens hove jævnligt ind i levertran efter vask? Det giver rigtig god virkning!

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Jeps..
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 15:54

Og madolie og hovfedt - men Milles hove bliver fuldstændigt smadret om sommeren. De er aldrig sådan rigtig super, så jeg ville jo blive lykkelig, hvis de her virkede!

Jeg tror jeg prøver, og så ser vi, hvad der sker!

Mvh

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Waterboots...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 16:33

Advantage : Alm. neoprenklokker kan ikke bruges nej. Udenpå ligner wtaerboots ganske almindelige klokker ja, men indeni er de konstrueret med 3 specielle vand-fanger-lag, der holder på vandet, så det kan afgives rigtigt til hoven - så det er ikke lige det samme.

.

Heidi : Det er ikke spildt, hvis du rider på ridebanen bagefter...vandet løber jo ikke ud af hoven igen...

(Hove kan blive møre af for meget olie/hovfedt...måske det er tilfældet i din hest´s tilfælde ...jeg er gået HELT væk fra alt dét - bruger KUN waterboots, og i nødstilfælde torskelevertran i kronranden 1 x ugtl. hvis det er mere akut behov...jeg smører slet ikke mine hestes hove i fedt eller olie mere, og smeden er lykkelig herfor...han siger de er blevet meget-meget bedre i konsistensen af det ...og vi taler om 4 vidt forskellige heste hér.)

.

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

0
0
Svar på denne tråd

vandklokker
Forfatter: 
Dato:  11-07-2006 12:30

Ja, jeg har også de omtalte vandklokker, men jeg er ikke så begejstret for dem. Det er som om de ikke slutter ordenligt til om Perfi's hov- måske har hun for små hove??

Hvis jeg bare sætter dem på, bliver hele hendes hov ingen gang våd?? Jeg skal stå og trykke dem ind imod hoven.. Ikke optimalt!!

Welsh Cob. Sec. D
Det bedste ride- og køredyr i verden
Vil du se et pragteksemplar???
Kig på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Levertran?
Forfatter: 
Dato:  11-07-2006 15:44

Skal man smørre hele hoven ind i levertran, eller?

Venligst

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Vandklokker...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2006 15:52
Har det på samme måde som Stina. Jeg skal også stå og trykke dem ind mod hoven før de overhovedet bliver våde, og det er ligemeget om jeg hat haft dem i vand i 10 min, eller et helt døgn..

Winnie & Tøsen

>> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care <<

0
0
Svar på denne tråd

Levertran bedre end fedt og hovolie
Forfatter: 
Dato:  11-07-2006 16:04

Torskelevertran kan bruges til det hele og over det hele!!!

Jeg har nogle ungheste, som overhovedet ingen problemer har med hovene, og dem gør jeg absolut INTET ved nogensinde ud over, at de jævnligt får renset hove og har smed - de går ikke med sko.

Så har jeg to ældre heste med 4 sko - de kan til gengæld godt få lidt tørre hove, bla. pga. ridning på sandbaner, grus mv. (tror jeg). Især den ene har MEGET irriterende hove og mange hovproblemer lige fra konstateret hovledsbetændelse sidste år til hovbylder hele tiden forskellige steder i forhovene og sur stråle især om sommeren.

Disse to sko-heste får vasket hove nogle gange i ugen og smøres ind i levertran både ind- og udvendigt, i kronranden og godt op i ballerne bagpå.

Jeg retter hovplejen ind efter, hvad smeden siger... og han siger, at hornkvaliteten og konsistensen er rigtig fin på mine heste. De to sko-heste taber faktisk aldrig sko, hvilket jeg tager som et positivt tegn! Det skyldes bl.a. brug af levertran, som jeg køber i Matas.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan med MUK
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 08:17

Den ene af mine heste (Ziva) har tendens til muk på bagbenene - det er de hvide sokker - kommer klokkerne højt nok op til at jeg skal bekymrer mig om det?

Jer der har problemer med at klokkerne ikke når ind til hovene - hvor store er jeres heste? Og deres hove?

Fordi både Mille og Ziva har store hove og bruger i alm. russkindssklokker str XL - skal jeg så også bruge XL i water boots?

Hæ hæ - sikke mange spørgsmål

Mvh

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider