ordentligt foder, og ordentlige vitaminer - evt. ekstra b-vitamin som er godt for helbredet (lever mv), både for at kunne give hende ekstra olie, som ikke kan optages men bare fiser ud af enden uden ekstra b- vitaminer, og evt for en god pels og mave, men osse mod den lange pels.
B- vitamin kan fås i forskellige mærker - blue horse bl.a. Den jeg bruger husker jeg desværre ikke hvad hedder.
Mht. foder er der jo så mange delte meninger om hva der er godt og hvad der ikke er.
Jeg har kun hørt godt om regulator complete og ville gerne prøve det selv men har ikke muligheden for dette.
Ellers bruger jeg selv en som videbækshestekraft ekstra - hvor der i forvejen er tilsat ekstra b- vitamin (min fik yderligere 15 ml b- vitamin dagligt i en periode, fordi jeg har flere forskellige slags foder, så det ekstra der var i foderet ikke gav så meget ekstra når det kom til stykket)
Da min er svær at holde hult på bruger jeg osse horse speed. Ja der er melasse i, og det bryder vi os ikke om i store mængder såvel som vi ikke gør det med de dumme knækkede majs - men de virker på min hest der ikke kan holde hult uanset hvad og hvor meget du ellers stopper i ham af div. heriblandt osse hø!
Der udover kunne det måske være en ide med nogle urter alt efter hvad der er med hende. På nettet kan man søge på div. urter og se hvad de modvirker mv. Man kan købe færdige blandinger, eller selv købe særskilt og blande mv. Mulighederne er der for snart hvad som helst.