Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Godt råd søges
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 23:21

Hey

Jeg har købt min pony tilbage, og hun ser ikke for godt ud, hun går pt. med et hingsteføl på 5 mdr. Hun er blevet kantet og pelsen er mat og lang...hun har fået ormekur idag, da hun er meget vommet...men er der noget andet jeg kan gøre for hende??? noget specielt foder der ville være godt, til at få smidt den lange pels og blive blank igen...eller kan Dr. Dyr give hende noget i form af vitaminer???

mvh dibdab

Mit motto : "Alting med måde"

:-P :-D

www.123hjemmeside.dk/doheema

www.doheema.dk

Hingsteføl sælges.....skriv gerne i beskedcenter....

0
0
Svar på denne tråd

Giv hende et
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 08:16

ordentligt foder, og ordentlige vitaminer - evt. ekstra b-vitamin som er godt for helbredet (lever mv), både for at kunne give hende ekstra olie, som ikke kan optages men bare fiser ud af enden uden ekstra b- vitaminer, og evt for en god pels og mave, men osse mod den lange pels.

B- vitamin kan fås i forskellige mærker - blue horse bl.a. Den jeg bruger husker jeg desværre ikke hvad hedder.

Mht. foder er der jo så mange delte meninger om hva der er godt og hvad der ikke er.

Jeg har kun hørt godt om regulator complete og ville gerne prøve det selv men har ikke muligheden for dette.

Ellers bruger jeg selv en som videbækshestekraft ekstra - hvor der i forvejen er tilsat ekstra b- vitamin (min fik yderligere 15 ml b- vitamin dagligt i en periode, fordi jeg har flere forskellige slags foder, så det ekstra der var i foderet ikke gav så meget ekstra når det kom til stykket)

Da min er svær at holde hult på bruger jeg osse horse speed. Ja der er melasse i, og det bryder vi os ikke om i store mængder såvel som vi ikke gør det med de dumme knækkede majs - men de virker på min hest der ikke kan holde hult uanset hvad og hvor meget du ellers stopper i ham af div. heriblandt osse hø!

Der udover kunne det måske være en ide med nogle urter alt efter hvad der er med hende. På nettet kan man søge på div. urter og se hvad de modvirker mv. Man kan købe færdige blandinger, eller selv købe særskilt og blande mv. Mulighederne er der for snart hvad som helst.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

godt råd søges
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 09:13

B vitaminer godt til at få pelsen af vi har i pår brugt Tjørnehøjs Musli super plus /breeder (DLG)til vores hopper i et forsøg og de smed frakken alle på under en uge og hart aldrig været så skinnende,Jeg bruger alm rapsolie også specielt omkring kårings tid.En hoppe der lakterer bliver tit træls kig på føllet er den fin og rund og trives så ryger alt til den og hopper bliver mager og tro mig jeg har 8 hopper 2 af dem ser trælse ud så snart føllet er ca 1 mdr og føllene ligner store basser.Nogle hopper malker godt du ser trinde hopper hvor føllene ikke er så store det er værre.

Ormekur og tænder skal være ok så er det tiden der skal hele man kan ikke fodre sådan en hoppe op på kort tid og er der meget ædel blod i tager det længere tid og taber de deres muskler hvad de gør tager det tid at bygge op igen.

Godt hø og wraphø , mineraler og græs er altis godt.

Man kan købe sig ihjel i dyre domme vi har prøvet det men med 30 dyr i stalden skal det både være godt kvalitet men også økonomisk hvis du er interesseret kan vi maile sammen jeg har lige haft konsulent på med hensyn til planlægning af vinterfodring og fået nye fodreplaner til alle aldre fra 0 til 12 år.

Gå ind på vores hjemmeside der er min mail

0
0
Svar på denne tråd

fejl fra min
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 10:11

side - deter ekstra e- vitamin for ekstra olie - hestekraft ekstra er der altså tilsat ekstra e-vitamin.

Resten står korrekt mht b- vitamin mv

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider