Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Mystiske knopper/udslæt
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 23:45

Er der nogen der ved hvad det her er, var der bare et par, ville jeg gå udfra at det var insektbid - Det er bare en hel plamage, som er kommet efter i morges, han havde dem her til sidst på eftermiddagen.

De virker umiddelbart ikke til at genere ham, klø eller noget, jeg har bare ikke set dem på nogen af mine heste før tænker om det er insektangreb ell. lign...

jeg tror uanset lige, at jeg vil ringe og høre Dr. Dyr om hun har nogle bud - men tænkte måske at nogen herinde havde set sådan en plamage før?

Mange hilsner fra Monica

www.hestenshaab.dk - Gør en forskel!

0
0
Svar på denne tråd

Det kunne
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 00:43
måske være varmeknopper, men de plejer gerne at sidde fx under sadlen eller mellem forbenene. Det kunne også ligne de knopper der kommer af en virus, jeg kan bare ikke huske hvad den hedder, men min søsters hest havde det og det var vigtigt at den kom i behandling ihvertfald.
0
0
Svar på denne tråd

ligner insektstik
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 18:10

Jeg synes, at det ligner almindelige insektstik. Nogen gange kan hestens hals og andre steder nærmest ligne "pyrenæerne" af insektstik... Normalt gør jeg ikke noget ved det, hvis hesten ikke udviser ubehag. Men man kan jo give hesten noget sommerspray i pelsen hver dag for at forebygge de værste insektangreb. Man kan vist også bruge eddike.

Nogle heste er overfølsomme over for insektstik, og de bør holdes inde i stalden, når der er flest insekter, f.eks. om eftermiddagen og i skumringen. Det kan udvikle sig til rigtig sommereksem, og det er meget alvorligt og faktisk en handelsfejl i dag.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 19:31

Jeg tror du har ret LeneG, de er næsten væk i dag, så jeg har ikke ringet til Dr. Dyr... Han må bare få sig en deo, jeg har noget jeg sprøjter over med i den værste tid, men har ikke fået givet dem endnu.

Så lige de havde fået et nyt vidundermiddel i rideudstyrsforretningen, de havde fået gode tilbagemeldinger på, det må prøves :)

Tak for svarene

Mange hilsner fra Monica

www.hestenshaab.dk - Gør en forskel!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider